יום רביעי, 1 באפריל 2020

הבציר האבוד – אן מא

הבציר האבוד – אן מא
תרגום:שאול לוין
הוצא' כנרת זמורה דביר
מרץ 2020. 336 עמ' מודפסים
עותק דיגיטלי אתר אינדיבוק.



"הבציר האבוד", משלב תעלומה מהעבר, סודות משפחתיים שהוסתרו מאז מלחמת העולם השנייה, הצצה מרתקת לעולם ייצור היין, נופים שופעים ואהבות ישנות, והכל על רקע כרם משפחתי בבורגונדי, ושני ספורים שמסופרים לסירוגין משתי נקודות מבט ובשני צירי זמן, שהופכים אותו לקריאה בלתי נשכחת.



העבר הוא סיפור חייה המרתק של אלן לפני ובמהלך הכיבוש הנאצי בצרפת, במלחמת העולם השניה.
ההווה הוא סיפורה של קטרין שלומדת לקראת מבחן מאסטר ביין ומגיעה לבית משפחתה בבורגונדי, לאחר היעדרות של עשר שנים. למשפחה כרם אבות משגשג. בזמן שהיא מנקה את המרתף עם הת'ר, אשתו של בן דודה, ניקו, היא מוצאת חדר נסתר שהיה חבוי במשך עשרות שנים. בתוכו יש אינספור בקבוקים של יין יקר ונדיר,שערכו לא יסולא בפז, עלוני התנגדות, מחברות וספרים.

הסקרנות של קייט והת'ר לגלות מדוע החדר הזה הוסתר, מי ומה היה בו ומה קרה ליין שאיננו אך מוזכר, מובילים אותן לחקור את הרקע המשפחתי שאף אחד אינו מעוניין לדבר עליו.
הן מוצאות רמזים המובילים אותן להאמין שלמשפחה הייתה היסטוריה אפלה ועבר מביש במהלך המלחמה. השאלה הגדולה של קייט היא האם מי מבני משפחתה שיתפו פעולה עם הנאצים או היו חלק מתנועת ההתנגדות בצרפת הכבושה.
בין המסע שלהם אחר מידע על החדר הסודי לבין החיפוש אחר מידע נוסף על האדם שכתב את היומן במהלך הכיבוש, מתברר פן נוסף שקשור בצרפתים בזמן מלחמת העולם השנייה.
אלן, שכתבה את היומן מתעדת את חוויותיה ממקור ראשון, כמי שחיה בשנות הארבעים בצרפת. היא מדברת על אובדן אדיר ועל פחד וחרדה בלתי פוסקים.


הסיפור עובר הלוך ושוב לסירוגין, בין תקופות הזמן, וכמו בצל מגלה שכבה ועוד שכבה.
הוא נודד מצרפת הכבושה ותיאור ההשפלה והקשיים בתקופת מלחמת העולם השנייה ועד ימינו לחיים באותו מקום בו מורגשת אהבה ותשוקה של בעלי כרמים צעירים למורשת ולאדמה. 

הסופרת ערכה מחקר מעמיק כדי להבין את תהליך ייצור היינות, והיבטים אחרים הקשורים בתעשיית היין. תיאורי הכרמים, אופן העבודה הנקבע על פי עונות השנה והדרך בה אדמות אלו מהוות מורשת חשובה של המשפחות, מסופרים נפלא.
תיאורי הייאוש והקשיים העומדים בפני אנשים במהלך המלחמה והסיבות להחלטותיהם מתוארים כאילו הם מתרחשים ממש במהלך הקריאה מה שמעצים את חווית הקריאה.
אוהבי רומן היסטורי יאהבו את סיפורי האוכל והיין לצד סיפורי מלחמת העולם השנייה המרתקים. הדמויות והדרך בה חייהן מצטלבים עם סודות משפחתיים שנשמרו מאז מלחמת העולם השנייה היו מרתקים. אן מאה אורגת במיומנות את שני הסיפורים והקריאה סוחפת ומסקרנת.


הספר נקרא באפליקציה של אתר אינדיבוק.  לקריאת פרק ראשון לחצו הבציר האבוד - פרק ראשון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה