יום ראשון, 12 במאי 2024

כוח מקס – עדי אלירז

כוח מקס – עדי אלירז

איורים: רמי טל

הוצאת שולחן כתיבה – מבית מטר

אפריל 2024. 108 עמודים

 


מי שיודע מהו מַלְעָן חודרני, שירים את היד!


מודה שזו הפעם הראשונה שאני שומעת על  המלְעָן, והסקרנות, כן, הסקרנות משכה אותי לקרוא עליו עוד כדי להכיר אותו ואת הסכנה הכרוכה במי שנפגע ממנו.

הסיפור הוא על מקס, כלב המשפחה הזקן שמלווה את המשפחה במשך שנים ארוכות, מאז שאומץ כגור קטנטן. כאשר יונתן מתארח בביתם של סבא אלון וסבתא עדי,  הוא אוהב לשמוע את הסיפור על מקס ומבקש מסבתא לספר אותו כל פעם מחדש.

סבתא נעתרת ובדרכה המיוחדת מספרת ליונתן על ארוע בעברו של מקס, כאשר בנם, אור, יצא לטיול עם מקס, וכשחזרו הבייתה מקס הראה סימני מצוקה נשימתיים.

ביקור בבית החולים הווטרינרי מעלה חשד שמקס שָׁאַף מַלְעָן חודרני, והרופאים הווטרינרים מתקשים לאתר את המַלְעָן ובריאותו של מקס נמצאת בסכנה.

מיותר לציין עד כמה בני המשפחה דואגים, וקשה להאמין איזה סבל עובר על מקס בגלל "קוץ" אחד קטן שחדר לגופו ומטייל בו.

כל המשפחה מתלכדת לטפל במקס ולהקל על סבלו. ויונתן הקטן שכל כך מזדהה עם הסיפור, חולם בלילה איך הוא עוזר למקס להתגבר על המלען.

סיפורה של סבתא מלווה באיוריו היפים של רמי טל, המובאים בשחור לבן, וסבתא דואגת לסבר את אזנו של יונתן בהסברים של מושגים שונים כמו מהי התמדה, מה המשמעות של הביטוי  "לפתוח את הלב", מהו קנה נשימה ועוד ועוד.

 

"כוח מקס" הוא ספר שמדבר לילדים בגובה העיניים, שלא מנסה לייפות את המציאות, ומספר על ילד שמנסה למצוא בעזרת כוח דמיונו או חלומותיו פתרון שיעזור לבעיה, שאפילו הרופאים מתקשים בה. הוא ספר מעשיר בידע, מעודד לחשוב מחוץ לקופסא, ולזרום עם הדמיון.

 

לכל מי שיש לו אהבה לבעלי חיים, וגם למי שלא.

לא צריך להיות חובב כלבים, כדי ליהנות מהספר הזה.

לילדים ולנוער צעיר לגילאי 8-12

  

2 תגובות:

  1. עדי אלירז מחברת הספר ״כוח מקס״12 במאי 2024 בשעה 15:52

    וואו! אפי, איזה כיף לקרוא📚🙏סקירה כל כך מרגשת וחשובה - המספרת לי, מחברת הספר, שכוונותיי הצליחו לעבור כמו שייחלתי. התרגשתי לקרוא🙏📚🐕
    ובמיוחד את הסיפא של הדברים:
    ״׳כוח מקס׳ הוא ספר שמדבר לילדים בגובה העיניים, שלא מנסה לייפות את המציאות, ומספר על ילד שמנסה למצוא בעזרת כוח דמיונו או חלומותיו פתרון שיעזור לבעיה, שאפילו הרופאים מתקשים בה. הוא ספר מעשיר בידע, מעודד לחשוב מחוץ לקופסא, ולזרום עם הדמיון.״

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך. ההנאה כולה שלנו.

      מחק