יום שני, 9 באוגוסט 2021

44 פרקים על 4 גברים - ביבי איסטון

44 פרקים על 4 גברים - ביבי איסטון

הוצאת ספרות שנוגעת

ספטמבר 2017 . 524 עמ












אני לא בטוחה אם זה באמת סיפור אמיתי, אני חושבת שכן, כי ביבי איסטון מעידה שהיא כותבת את האמת על ארבעת הגברים בחייה שעשו שינוי בחייה. שלשה חברים לשעבר והרביעי הוא בעלה. אבל יש מצב שהיא  הקצינה (exaggerate) אותו כדי לעשות אותו עסיסי ומושך. 

ביבי היא פסיכולוגית בבית ספר, נשואה לבעלה קן כעשור. יש להם שני ילדים והם מנהלים חיים מאוד יציבים. קן הוא גבר נאה וחטוב, גבר אחראי שמתרחק מצרות, ישר ונאמן. הוא רואה חשבון מבריק שדואג לכל מחסורה של ביבי שלקחה פסק זמן מהעבודה כדי להתמסר לגידול הילדים, אך יש לו בעיה עם מגע אנושי ואין לו שום צורך, רצון או יכולת לאינטימיות. בהתאם לכך מתנהלים חיי המין שלהם. פושרים. ולמרות הכל ביבי אוהבת אותו ובתשעים אחוז מהזמן היא חושבת שהוא הגבר המושלם בשבילה.

אלא שבזמן האחרון עשרת האחוזים החסרים מנהלים אותה.

שישה חודשים אחרי לידה, ביבי לא מרגישה הכי סקסית בעולם. היא יכולה להתגבר על כל זה אם בעלה היקר היה קשוב לצרכיה יותר, גורם  לה להרגיש יפה ונחשקת. היא רוצה ששמה יקועקע על ליבו והיא צריכה שהוא יחמיא לה מרצונו החופשי. אבל למרבה הצער, זה לא מה שקורה. קן מרוחק ממנה פיסית ולא מבין את הסערה הרגשית שהיא חווה.

 

ביבי מתחילה לכתוב יומן שבו היא מתארת את כל הדברים שהיתה רוצה להגיד לקן מבלי שהוא ייעלב.


לילה אחד גורם לה להבין שקן קרא את היומן שלה ובמיוחד על מה שקרה בינה ובין החבר הראשון שלה כשהיתה בת 15. איך היא מבינה את זה? כי קן עושה משהו שהיא עשתה, שמעולם לא סיפרה לו עליו ושהוא מעולם לא עשה.

היא מתרגשת מהעניין החדש שקן מגלה במין ומבינה שאולי זה המפתח לגרום לקן לשנות את הגישה שלו  אל הסקס ביניהם, ויחד עם חברתה הטובה הן רוקחות רעיון: לכתוב  יומן על החברים לשעבר שלה, בו היא מתארת פנטזיות מיניות לוהטות וזיכרונות על הסקס שהיה מטורף ופרוע מכל בחינה, והיא דואגת "להסתיר" את היומן בתיקייה במחשב עם כותרת ש"תמנע" מקן למצוא אותו, אבל ברור שהכוונה שלה בהחלט הפוכה והוא בהחלט יכול למצוא.

כל אחד מחבריה בעבר היה מקסים, מסוכן, מתוק וסקסי בדרכו שלו. אהבתי את תיאורי האהבה הראשונה בגיל ההתבגרות וההתייחסויות משנות ה -80 היו יקרות מפז. התיאורים שלה על חיי הנישואין והתינוקות מדויקים. וחלק ניכר מהספר היא חיה בתקווה שבעלה המרובע יקעקע את שמה על גופו. ובאמת, מה היא רוצה בסך הכל? היא רק רוצה שהוא יהיה קצת יותר יצירתי. היא לא חושבת שהיא מבקשת יותר מדי!

עכשיו יש לנו 2 יומנים, אחד שמיועד לעיניו של קן, ואחד שמספר את האמת לקוראים,  והמרחק בין הדיווח ה"כנה" על מה שהתרחש באמת לבין זה  שמסופר לקן, הופך את הסיפור למשעשע ומצחיק.


ברור שזה לא ספר לפרס נובל, ולא היו לי שום התנגדויות מוסריות למה שהיא עושה/ עשתה בעבר, אבל היה משהו קצת מבלבל בעובדה שהיא רצתה שבעלה יהיה יותר דומה לאקסים שלה, ומאד לא ראוי או מכבד בעיני שקן חודר לפרטיותה וקורא את היומן גם אם זה מכוון מצידה.

 

44 פרקים על 4 גברים הוא ספר סקסי, מקורי ושנון, וללא ספק הכי מצחיק ומרענן שקראתי לאחרונה.

התיאור של מערכות היחסים בעבר ובהווה מגלה לא רק אומץ אדיר מצד ביבי איסטון "לתלות את הכביסה לעיני כל" במילים, הוא גם מכיל הרבה מודעות עצמית.  הוא נכתב ברגישות רבה ובעין חדה לפרטים. מי שחושב שהוא הולך לקרוא רק ספר אירוטי סופר לוהט, טועה. מתחת לפני השטח מתוארת אישה שמרגישה מאוד לא מסופקת, בחדר השינה או מחוצה לו. ומה שמתחיל כניסוי לשנות את קן מצליח במובנים מסוימים, אך לא בכולם.

מאד אהבתי את הכנות בהיבט הביתי של חייה.  היא מדברת על כך שהקשר שלה לא היה מושלם, אבל היא אוהבת את בעלה. היא מדברת על כמה קשה להביא ילדים לעולם, אבל גם על כך שהם מדהימים. כן, זהו סיפור על איך היא רוצה להפוך את בעלה לשונה כדי להפוך את עצמה למאושרת, אך לא חוסכת מאיתנו את המחיר שהיא משלמת כאשר מערכת היחסים ביניהם מתערערת בעקבות קריאת היומן, אבל מתארת באומץ  את המאבק לא לוותר עליה.

הכתיבה זורמת, והמונולוג הפנימי מצחיק וביבי היא הראשונה שמטילה ספק בסיכוי שלה לזכות בפרס "האמא של השנה" .

 

ובשבילי, כל מי שיכולה לצחוק על עצמה כמו שביבי איסטון עושה מגיע לה שאפו.

 

הספר עובד לסדרת טלויזיה בנטפליקס שנקראת  סקס/לייף 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה