יום שישי, 13 באוגוסט 2021

כשהכוכבים נופלים - אמרי רוז

כשהכוכבים נופלים - אמרי רוז

תרגום: ענבל מלכה

הוצאה: ספרות שנוגעת

יוני 2021. 438 עמ












מה קורה כשהכוכבים נופלים, ג'וד?"

"אני אחזיר לך אותם לשמיים ..."

 

"כשהכוכבים נופלים" מאת אמרי רוז הוא ללא ספק אחד הרומנים היפים, הכואבים ושוברי הלב בז'אנר הרומן הרומנטי, שקראתי בזמן האחרון. הקורא מתוודע ולומד לאהוב את ג'וד, את ליילה ואת ברודי, מילדות ועד בגרות , כשהם גדלו והתמודדו עם העליות והמורדות בחייהם, עם אהבה, אובדן וטרגדיה.

החברות של ליילה, ג'וד ובן דודו ברודי מתחילה כשליילה בת  9  וג'וד וברודי בני  10, כאשר ליילה עברה לגור לידם, בעיירה הקטנה בטקסס. השלשה מבלים את הקיץ בחופשיות, משתוללים, מעזים, והופכים לבלתי נפרדים. לילה שהייתה ילדה עקשנית, מעולם לא נסוגה מאתגר,  וג'וד אהב לאתגר אותה. קשרים נוצרו, והשלושה הפכו לחברי אמת, אך ניכר כי לג'וד וליילה יש רגשות אחד אל השני מעבר לחברות. 

אהבה שאין כמותה מתחילה לפרוח ביניהם גם אם הם לא מודים בה, במילים.

ג'וד היה נער הזהב של העיירה, כוכב פוטבול מצטיין ומוביל שיכול היה להתקדם לליגה מובחרת. הוא היה טוב בהכל וליילה נהגה לומר שיש לו את המגע של מידאס. אבל החלום של ג'וד מגיל צעיר היה להתגייס למארינס " כדי להגן על החופש שלנו ולשרת את ארצנו" בדיוק כמו שאביו עשה לפניו.

לילה, סבלה הרבה אובדן כבר בחייה הצעירים. היא היתה ילדה חזקה ואמיצה מאוד, מעולם לא רצתה שיתייחסו אליה כאל "ילדה" והיא מעולם לא אמרה לא לאתגר, ומעולם לא חששה מהנערים איתם גדלה. היא דמות חזקה וכריזמטית, שנתנה בדיוק כמו שקיבלה.

ברגע שג'וד מסיים את התיכון הוא מתגייס למארינס לתקופה של חמש שנים ומשאיר את ליילה מאחור. ליילה לומדת בקולג' ולמרות המרחק ביניהם אהבתם ונאמנותם אחד לשני נותרת כשהיתה.

חמש שנים מאוחר יותר, ג'וד חוזר הבייתה כדי להיות עם אהבת חייו ולחיות את החיים שהם תמיד חלמו עליהם. אבל הג'וד שחזר הוא לא אותו הנער שהלך להילחם עבור ארצו. המלחמה שינתה אותו ואי אפשר למחוק את הדברים שהוא חי ואת הזוועות שראה. ג'וד שליילה מכירה נעלם אי שם באזור הלחימה באפגניסטן, ובמקומו חזר אדם שבור.

ג'וד וליילה חשבו שאהבתם תהיה חזקה מספיק כדי להתמודד עם כל קושי שיצוץ בדרכם, הם חשבו ששום דבר לא יוכל לשבור אותם ולהפריד ביניהם, אבל בסופו של דבר הטראומה ממנה ג'וד סובל חזקה משניהם. ג'וד מחליט לשחרר את ליילה, הוא נעלם מחייה כשהוא משאיר אחריו מכתב פרדה, ובמקום לשים לה את הכוכבים בשמיים ... הוא גרם להם ליפול.

 

שש שנים מאוחר יותר ג'וד חוזר הביתה. הוא מתכוון להתמודד עם כל מה שהשאיר מאחור. הוא הצליח להתגבר על השדים שלו אבל הדברים השתנו. ליילה היא כבר לא הילדה שהוא הכיר,  והוא כבר לא האחד והמיוחד שלה.

 

אמרי רוז היא מספרת סיפורים נפלאה.  הספר מסופר מנקודת המבט של ג'וד וליילה לסירוגין , ומחולק לשלושה חלקים . כל חלק מספר על תקופת חיים אחרת של השלושה. בדרך הזו התוודענו אל הדמויות ועקבנו אחריהם החל מהשנים שהם ילדים צעירים, גדלים ומתפתחים לבני נוער, והופכים למבוגרים. זו הייתה דרך מצוינת עבור הקוראים לראות את היקף מערכת היחסים שלהם לאורך שנים, ולעקוב אחר אהבתם והמסע הנוגע ללב שהם עברו, מסע של חברות, אהבה, תמיכה, אובדן וסליחה שהחל מילדותם ועד לבגרותם. אהבתי איך שניהם גדלו להיות חזקים, איך הם התגברו על כל מכשול שנקרה בדרכם, איך הם תמכו אחד בשני...

הסופרת מטפלת בתופעת הפוסט טראומה ומצליחה להראות באמצעות ג'וד עד כמה החיים קשים לא רק לג'וד אלא לאהוביו ולאנשים שסביבו. לא משנה כמה הקרובים אליו היו שם בשבילו ורצו לעזור, התברר שאהבה, היא לא התרופה לכול. ג'וד נדרש להרבה אומץ ועבודה קשה יחד עם עזרה מקצועית טובה כדי ללמוד לחיות עם הפוסט טראומה ממנה סבל ולקבל כלים שיעזרו לו להתמודד בשעת לחץ, כדי שיוכל לחיות חיים טובים.

"כשהכוכבים נופלים" הוא סיפור שבמובנים מסוימים, משקף באופן טבעי את המציאות. נשאבתי לתוכו ולא יכולתי לעצור עד סופו. למרות הקשיים הוא סיפור מלא אהבה. הוא הדגיש נושאים אמיתיים באופן אותנטי וגרם לי לצחוק ולהזיל דמעה במידה הנכונה.


ממליצה♥

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה