יום שני, 18 בספטמבר 2023

גנב העלים - אליס המינג

גנב העלים - אליס המינג

איור: ניקולה סלייטר

תרגום: ראובן ניצת

הוצאת אגם

2023. 32 עמודים











הספר מספר על סנאי מבולבל שאוהב את העץ שלו ואת העלים על העץ שלו. הוא אוהב לשכב על ענף ולראות איך קרני השמש מאירות את העלים האדומים, הזהובים והכתומים היפים שלו ומגלה שעלה אחד חסר.

הוא בטוח שמישהו גנב אותו.

למחרת המצב חוזר על עצמו, אבל לא עלה אחד חסר אלא כמה עלים נעלמו.

מי הגנב?

עכבר?

נַקָר?

או אולי מישהו אחר?

רמת החרדה של הסנאי עולה. כל חברי היער נראים פתאום חשודים. הוא מטפס על גזעי העצים ובין הענפים בחיפוש אחר העלים החסרים וגנב העלים. הוא נעזר בשכנתו , חברתו הציפור, וזו  עוזרת לו להיזכר שארוע כזה התרחש בעבר, שזה ארוע טבעי ואיך בכל שנה הרוח מעיפה את העלים מהעצים. הסנאי שנבהל במהירות מצליח להירגע בעזרת קור הרוח של  הציפור. תוך כדי החיפוש הוא לומד מדוע עלים ירוקים משנים את צבעם ומדוע הם נושרים בסופו של דבר מהעצים.

אבל לסנאי הדאגן אין מנוחה כי דאגה חדשה נוספה. אחרי הסתיו מתחיל החורף, ומישהו גנב את הדשא הירוק....

 

הטקסט בספר מועט, הגופן גדול יחסית ומקל על הקריאה לילדים בראשית קריאה, האיורים צבעוניים ויפים ומותאמים לאווירת הסתיו שהספר מתאר, והקוראים הצעירים הופכים יחד עם הסנאי לבלשים ועוקבים אחר חיפוש  "הגנב".

בסוף הספר יש מידע נוסף על הסתיו והסבר ברור מדוע יש עצים שמאבדים את העלים שלהם  לעומת כאלה שלא.

סיפור חמוד המסופר בהומור ובקולות ברורים בין הדמויות, כשהאישיות של סנאי תואמת את מאפייניו כאנרגטי, ותזזיתי. העלילה מתארת את הטבע בצורה חיננית, עם חיוך, הבעת רגשות ומצבי רוח כתוצאה ממצבים שהם מחוץ לשליטה והסתגלות לשינויים.


קריאה מהנה לגילאי 3-5.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה