יום שני, 18 בספטמבר 2023

המרפסת – מליסה קסטריון

המרפסת – מליסה קסטריון

איורים: מליסה קסטריון

הוצאת אגם

2023. 48 עמודים












סיפור קסום על איך גינה של ילדה בביתה החדש משנה את חייה ואת חייהם של האנשים מסביב. 

"המרפסת" הוא ספר תמונות ללא מילים, מלבד מילים בודדות:  "להתראות", "תקווה", "בית", "לבלוב" ו"שלום", שמצליח ללכוד את הרגשות שילדים חווים כשהם נאלצים להתמודד עם מעבר דירה מאתגר.

כאשר יום אחד הדוור מביא מכתב לאמה של הילדה, המודיע לה שהיא התקבלה לעבודה חדשה בעיר, היא נאלצת להשאיר מאחור את גינת הפרחים שלה שמביאה לה הרבה יופי ושמחה.

המילים "להתראות" ו"תקווה" מלוות את האיורים שבהם מתחיל המסע של המשפחה אל ביתם החדש. בהגיעם לעיר, המלאה בבניינים גבוהי קומה, מתמקמת המשפחה בדירה ומארגנת את חפציה. מרפסת הבית היא המקום בו הילדה מרגישה הכי בנוח. כדי להקל על הזרות שמעניקה לה הסביבה החדשה, היא שותלת זרעים בעציץ, ומניחה אותו על אדן החלון. הפרח גדל יום אחר יום, ובסופו של דבר היא מעבירה אותו אל המרפסת ומוסיפה עוד צמחים שלאט לאט גדלים ופורחים והופכים לגן פורח שמשמח אותה לא פחות מהגינה שהשאירה מאחור.  היא מכירה חבר.ה חדש.ה ומרגישה פחות בודדה, והצמחיה המתפתחת משנה את עולמה וגם את העולם הסובב אותה , כשהיא סוחפת אחריה את שאר תושבי העיר.


הספר מגיע בפורמט מלבני מאורך לגובה, שמזכיר בצורתו בניין מגורים עם מספר קומות.

האיורים מתמקדים בטבע ובצמיחה והם חגיגה אמיתית לעיניים. הצמחים מאד תיאוריים ובעלי מראה אקזוטי. למרות שקסטרילון משתמשת בפלטת צבעים מצומצמת, ניתן להבחין בחסרונם של הצהובים, הירוקים והכתומים כשהמשפחה עושה את דרכה אל ביתם החדש בעיר, ואלה חוזרים שוב כשהצמחים במרפסת מתחילים לפרוח. כמו כן, למרות הצבעוניות המאופקת, ולמרות שזה ספר ללא מילים, יש לסיפור מסר נהדר "המדבר" על איך ניתן להפיק את המירב כשהנסיבות משתנות, ושכל שינוי עשוי להוביל לצמיחה.

מקסים לראות איך אהבתה של הילדה הקטנה לגינון ולצמחים עוזרת לה להתגבר על כאב הלב בעקבות הצורך לעבור מביתה הכפרי היפה וגינתה האהובה לדירה בעיר עם מרפסת בלבד.

 ספר מיוחד ויוצא דופן מתאים לגילאי 4-8.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה