יום רביעי, 20 בספטמבר 2023

אורי מטיל בחלל – יוסי ניר

אורי מטיל בחלל – יוסי ניר

איורים: רמי טל

הוצאת אגם

2023. 40 עמודים












האם אי פעם הסתכלתם אל השמים בלילה ודמיינתם שאתם יוצאים למסע קסום אל הכוכבים?

 

"אורי מטיל בחלל " הוא סיפור הרפתקאות בדיוני שעונה בדיוק על השאלה הזו. הוא עוסק בהכרות עם כוכבי לכת במערכת השמש, ומעביר לילדים ידע כללי על החלל הקרוב אלינו, איזה כוכבי לכת יש במערכת השמש, ממה הם עשויים, מי גדול ומי קטן, משמעות הזמן בכוכב לכת,  ועוד.

 

אורי בן ה -8 מקבל מכתב מסוכנות החלל בו נאמר שהוא נמצא מתאים להיות טיס חלל צעיר, והוא צריך להחליט אם הוא רוצה לצאת למסע בחלל.

אורי שמח מאד על ההצעה ומקבל אותה. הוא מאד נרגש  אך משתדל להסתיר זאת כי יש לו הרבה הכנות לפני שהוא יצא לדרך, הכנות שקשורות בביגוד המיוחד הנדרש לשהות בחללית ובחלל.

מצויד בברכת הדרך של הוריו, אחותו, סבתו ולייקה הכלבה,  במפת הכוכבים, בטלסקופ ובצידה לדרך הוא יוצא אל החללית ומסביר בקצרה מה צריך לקרות כדי שהיא תמריא.

אחרי שהוא חולף על פני הכוכב הכי בהיר בשמי הלילה, הירח, הוא מסתכל על כדור הארץ ממרחק וממשיך במסעו בין כוכבי הלכת נגה, מאדים, צדק, שבתאי, אורנוס, נפטון, פלוטו ועוד, ובכל פעם שהוא מגיע לכוכב לכת הוא מספר מה מאפיין אותו, מה ההרכב שלו, האם יש בו אדמה, סלעים, מים, גזים, מה גודלו בהשוואה לכדור הארץ ומשתף את הקוראים מה בכוכב הלכת מעורר בו זכרון של חויה, געגוע הביתה ואל המשפחה...

 

"אורי מטייל בחלל" הוא ספר מסקרן ומהנה לילדים, שהמידע בו מונגש בצורה ברורה ובשפה ברורה שמתאימה לגילאים צעירים ובוגרים, ולפיכך מעורר עניין. יש לו בדיוק את כמות המידע הנכונה ואוצר מילים חדש כדי לעניין את הקורא מבלי לתת תחושה של הצפה.

האיורים הנפלאים ממחישים את המושגים השונים, כך שילדים צעירים יכולים להפנים את המידע.

הבחירה בדפים עם רקע כהה, שחור-כחול, מבליטה את הצבעוניות של כוכבי הלכת, הם מושכים את העין  ונותנים תחושה של ריחוף בחלל.

בסוף הספר יש תחרות בין-כוכבית מיוחדת במינה, בה לומדים באיזה תחום מנצח כל אחד מהכוכבים.

ספר נהדר לאוהבי חלל או למי שמתחילים להתעניין בחלל. הוא מעשיר, מלא בצבעים, מעודד לחשוב ולזרום עם הדמיון, ובהחלט יתאים לטווח רחב של גילאים.

אז, בואו לטייל בחלל עם אורי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה