יום שלישי, 8 בינואר 2019

היתה כאן פעם משפחה – ביל קלג

היתה כאן פעם משפחה – ביל קלג
תירגמה מאנגלית: דנה אלעזר הלוי
מספר עמודים: 256
הוצא’ מטר. ספטמבר 2016
























תרשו לי להתחיל מבקורת אחת, מבין רבות, שנכתבה על הספר, שמסכמת בדיוק נפלא את הספר:
.רומן שקט בעל עוצמה הרסניתקלג משרטט עלילה שכולה עדינות וליריות מעוררות השתאות… שחושפת את צפונות הלב האנושי. זהו רומן נפלא ומכמיר לב, שמאלץ אותנו להישיר מבט אל מעמקי הלילה האפל של פחדינו העמוקים ביותר, ואז, צעד אחר צעד, מנחה אותנו אל עבר ניצניו הוורודים הראשונים של השחר העולה.                
 (The Guardian)


וואו פשוט וואו!

הספר הזה נכנס  ישר ללב.  מההתחלה. 

כשהתוודעתי לחלק מהדמויות, נזרקתי לטרגדיה איומה.

"היתה כאן פעם משפחההוא ספור שקט…טרגי .
לא בכיתי .לא צחקתי.בקושי נשמתי.
 נשאבתי בלי יכולת להניח מהיד.

הכתיבה מדהימה.

הדמויות – כל אחת מהן תפתיע את הקורא בסיפורים, זיכרונות, צלקות.

ערב החתונה של בתה, עולמה של ג’וּן ריד מתמוטט. אסון נורא פוקד את חייה – כל משפחתה נמחקת ברגע אחד: בתה, הארוס של בתה, בעלה לשעבר והחבר שלה, לוּק. רק ג’וּן לבדה נשארת בחיים.

בודדה ללא כל מטרה או כיוון, ג’וּן נוסעת ברחבי הארץ, הרחק מהעיירה הקטנה בקונטיקט שבה היא גרה. בעקבותיה מגיחה ועולה קהילה שלמה, ורשת יפהפייה ומפתיעה של קשרים נארגת בחוטים של שברון לב משותף.

בנות הזוג שמנהלות מוטל על שפת האוקיינוס השקט, שאליו ג’וּן מגיעה לבסוף כדי לחיות חצי-חיים. בעל הקייטרינג שהתבקש להכין אוכל לחתונה ולא קיבל את התשלום המגיע לו. אמו של לוּק, האישה המנודה והשנואה שחייה התנפצו לרסיסים . כל מי שהטרגדיה הזאת נגעה בו הולך ומשתנה, ואמיתוֹת החיים, בעבר הרחוק והקרוב, הולכות ונחשפות.

"היתה כאן פעם משפחה" הוא רומן ביכורים יפהפה ומכמיר לב, אשר מספר סיפור בלתי נשכח שחושף את פניהם היפות של בני אדם שמוצאים בלבם חמלה ותקווה. 

בעיקרו, זהו סיפור על משפחות – המשפחות שנולדנו להן ואלה שאנחנו מקימיםיותר מכל, זהו סיפור של בחירה בחיים.  איך אנשים יכולים להתאחד כדי לעזור אחד לשני לטפס בחזרה אל העולם. 


הרומן “היתה כאן פעם משפחה” היה מועמד לפרס מאן-בוקר לשנת 2015

רוצו לקרוא. ויפה שעה אחת קודם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה