יום רביעי, 11 בנובמבר 2020

שבע האחיות - לוסינדה ריילי

שבע האחיות - לוסינדה ריילי

תרגום:דפנה לוי

הוצאת מודן

מאי 2019

נקרא כעותק דיגיטלי באתר אינדיבוק



 








הסיפור המתרחש בהווה בשנת 2007,  מספר על מאיה ד'אפליה וחמש אחיותיה שאומצו  כתינוקות, מתאספות בבית ילדותן, "אטלנטיס", טירה נהדרת ומבודדת הממוקמת על גדות אגם ז'נבה, לאחר שאביהן האהוב, המיליארדר החמקמק שהן מכנות "פא סולט", נפטר. לאחר שכולן מגיעות מכל קצווי תבל, הן מתכנסות יחד עם עורך הדין של אביהן,  וכל אחת מהבנות מקבלת מכתב חתום עם רמז לזהותה האמיתית, במידה ותרצה לגלות את סיפור לידתה והסיבה לאימוצה.

הספר הזה, הוא הראשון בסידרת הספרים שנקראת "שבע האחיות", והוא מספר על מאיה, והמסע שלה לחיפוש אחר שורשיה, לאחר מות אביה המאמץ.

מאיה, מתורגמנית בעלת יופי נדיר, בעלת אופי שקט ונחבאת אל הכלים, היא האחות הבכורה שנשארה כל שנותיה לחיות בטירה בקירבת אביה. היא הראשונה שיוצאת לחקור את שורשיה. הרמז שקבלה במכתב לוקח אותה לאחוזה מתפוררת בריו דה ז'ניירו, ברזיל, כשהיא מצוידת באריח משולש עם כתובת דהויה ולא ברורה ושרשרת אבן ירח על צוארה. בריו, היא מתוודעת לחייה של אם סבתה, איזבלה בוניפאסיו, ומקבלת מכתבים ישנים באמצעותם היא מתחילה להרכיב את הסיפור של עברה. היא מגלה אהבה, ולומדת על אחת האגדות הגדולות ביותר של ברזיל.

 

שמונים שנה קודם לכן בשנת 1927, בבל אפוק של ריו בשנות העשרים של המאה העשרים, לאביה של איזבלה בוניפאסיו יש שאיפות עבור בתו. משאת נפשו היא שבל היפה שלו תינשא לבן אצולה. באותו זמן, האדריכל הייטור דה סילבה קוסטה, ידיד משפחה קרוב,  מתכנן תוכניות ליצירת פסל עצום, שייקרא ישו הגואל, ומתעתד ליסוע לפריז כדי למצוא את הפסל המתאים להשלמת חזונו. איזבלה -בל -  נלהבת וכמהה לראות את העולם , משכנעת את אביה לאפשר לה להתלוות אליו ואל משפחתו בנסיעה לאירופה, לפני שהיא נישאת. שם, בסטודיו של פול לנדובסקי ובבתי הקפה התוססים של מונמארט ומונפרנאס, היא פוגשת את הפסל הצעיר השאפתני לורן ברואי, ויודעת מיד שחייה לעולם לא יהיו שוב אותו דבר.

 

"שבע האחיות" הוא סיפור של אהבה ואובדן , בו לוסינדה ריילי שוזרת את הסיפור המודרני של מאיה עם הסיפור של סבתא רבא שלה, כשהיא  "מזפזפת" בין התקופות ובין עלילות המשנה, ומספרת את סיפורן על רקע התכנון ובניית פסלו הגדול של ישו הגואל, תחילה בחתיכות בפריס, ואחר כך העברתו לריו שם הוא הורכב חלק אחר חלק עד שהוצב בפסגת הקורקובדו.  הסופרת מתארת דמויות היסטוריות אמיתיות ואומנים ויצירותיהם, את עליית היטלר לשלטון, את התרסקות וול סטריט וכל מה שקרה בין לבין, לצד ההקבלות בין חייה הנוכחיים של מאיה לחייה הקודמים של בל, כשנושא האהבה והאובדן עובר על שתיהן, וככל שהסיפור מתקדם ומאיה מגלה את הסודות המשפחתיים ואת ההיסטוריה המשפחתית של לידתה, היא גם מבינה יותר על עצמה, ומודה שסודות לא יכולים להישמר לנצח, ושהיא לא צריכה לשלם על טעות אחת למשך שארית חייה.

 

אני כנראה בדעת מיעוט, אבל אני לא יכולה לומר שאהבתי את הספר הזה.  בעיני הוא היה בסדר, לא יותר.

הסיפור לא סחף אותי במיוחד, ולדעתי ניתן היה לקצר אותו. היו דפים ששום דבר לא קרה, והיו דפים שהסיפור התעכב על אותם דברים שוב ושוב. למרות כל הקלישאות של הילדה העשירה שנחנקת בסביבתה העשירה, הבעל המכוער והמאהב הצרפתי המהמם נהניתי לחזור אל ברזיל התוססת, לרחובות, לאנשים, לחופים, לפאבלות, כמו לפריס היפה של מונפארנס, בתי הקפה והאופנה, שתוארו בצורה חיה.


עם זאת אני יכולה לומר שיש בי מעט סקרנות לפענח את התעלומות שבספר:

*מי באמת היה פא סולט? (מותו היה די פתאומי ואופן מותו ואופן קבורתו די חשודים. אני מרגישה שיש לו ויהיה לו  תפקיד הרבה יותר משמעותי בחיי בנותיו מכפי שהוצגו בתחילת הספר הראשון.)

*מה הסיפור האמיתי שמסתתר מאחורי האימוץ ? איך יתכן שלגבר בודד ניתנת האפשרות לאמץ?

*מהיכן מגיעות האחיות האחרות ומה הסיפור של כל אחת מהן?

הסידרה נקראית  "שבע האחיות" אך  למעשה יש רק שש ...

ולאור השאלות הנ"ל שמשאירות  את הקוראים ללא מענה, עולה בי המחשבה שאולי למעשה הן משמשות כלי כדי לפתות את הקוראים לקרוא את הספרים העתידיים.

אני לא בטוחה שאמשיך לספר הבא. אבל למדתי שממש לא יהיה נכון לומר, לעולם לא.


לשיקולכם!


נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק .לטעימה מן הספר לחצו כאן:

שבע האחיות. פרק ראשון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה