יום חמישי, 26 בנובמבר 2020

הכפר האבוד – לורנה קוק

הכפר האבוד – לורנה קוק

תרגום: מונה גודאר

הוצאה: תכלת

אוקטובר, 2020.

נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק











נשאבתי לתוך סיפורם של ורוניקה, אנה, אלברט ופרדי בשנת 1943 ושל גיא ומליסה בשנת 2018, שהתבסס בחלקו על הסיפור האמיתי של הכפר טיינהאם בדורסט.

 

שנת 1943 - העולם נמצא במלחמה, ותושבי הכפר טיינהאם שהצבא הבריטי השתלט עליו, מתבקשים להתפנות מבתיהם שעברו מדור לדור ולמסור אותם לצבא הבריטי,  כדי להתאמן בו לנחיתות שתוכננו ליום הפלישה, עם הבטחה שברגע שהמלחמה תסתיים התושבים יוכלו לחזור וכל רכושם יושב להם. אך בלילה שלפני שכולם יעזבו, מתרחשת טרגדיה שתשנה את החיים לנצח.

שנת 2018- מליסה מקווה שחופשה בחוף דורסט תחדש את מערכת יחסיה עם בן זוגה ליאם, אך למרות הנוף האידילי, נראה שכל מה שמעניין אותו הוא לבלות את ימיו בגלישה, ולהשאיר את מליסה לנפשה. בניסיון לעשות משהו מעניין, היא מחליטה לצאת ולהשתתף בטקס חנוכת הכפר המחודש של הכפר טיינהאם שהפך לאטרקציה תיירותית, ונפתח לציבור כמוזיאון, שבעים וחמש שנים לאחר שפונה מתושביו. מליסה רואה בתערוכה תצלום של אישה שגרה פעם בכפר הנשכח, משהו בהבעת פניה מטריד את מנוחתה והיא נחושה לגלות מה מסתתר מאחוריה. אבל טיינהאם מסתירה סוד נורא, והחיפוש של מליסה אחר האמת יתברר כגילוי שישנה את חייה בדרכים שמעולם לא העלתה בדעתה.

יחד גיא קמרון, כתב הטלוויזיה לענייני היסטוריה, היא חוקרת את עברו של הכפר הנשכח ותושביו, וככל שהיא מעמיקה בעברו, היא מגלה עוד על עצמה ומה היא רוצה מעתידה.

 

קראתי הרבה ספרים שהתבססו על מלחמת העולם השנייה, אבל מעולם לא שמעתי על טיינהאם, הכפר הנשכח, ועל שמונה כפרים בריטיים נוספים שנדרשו להתפנות מבתיהם. היה מרתק ללמוד על כך.

כמה היבטים בסיפור היו קשים לקריאה ומצאתי את עצמי מרגישה צער ועצב כלפי המעורבים.

התעללות בין בני זוג בשנות הארבעים של המאה הקודמת לא היתה נושא שדיברו עליו, הודו בה, ובהחלט לא נתפסה כפשע, אלא היתה עניין פרטי בין בעל ואשתו. היאוש וחוסר האונים של ורוניקה ואנה הפכו את הנושא לקורע לב. אנו לומדים כיצד מערכות יחסים בין גברים ונשים השתנו באופן דרמטי מאז אותם ימים, במיוחד כשאנחנו עוקבים אחר האירועים בחייהן של מליסה וורוניקה.

 

האם מליסה תצליח לחשוף את מסתרי העבר?

האם ורוניקה תמצא שלווה בחייה?


"הכפר האבוד" הוא סיפור עם ציר זמן כפול והמעבר בין העבר להווה משתלב באופן טבעי ולא כפוי  תוך חשיפת הסודות. שני צירי הזמן מספקים קריאה מסקרנת מאוד, יש הרבה דרמה, שקרים, בגידות, סודות, חברות ואהבה אמיתית, והמסתורין, ופירוקם של הסודות הישנים נפרמו בצורה מעולה עד ששני צירי הזמן מתאחדים בטוויסט נפלא בעמודים האחרונים.

הרעיון של ציר זמן כפול, כפר אבוד, סוד מהעבר שנחשף בהווה  אינו מקורי אבל הסיפור שכתבה לורנה קוק היה בהחלט מושך. בסיפור מהעבר היה הכל. הייתה דרמה, הייתה תשוקה, הייתה בגידה, היה מוות, כשהכל מתרחש על רקע המלחמה ותחושה של אובדן מתקרב.

 

"הכפר האבוד"  הוא  סיפור רומנטי קליל על אהבה והקרבה,עם רקע היסטורי ועלילה שובת לב, דרמטית ומרגשת.

ממליצה מאד.

 

נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק .לטעימה מן הספר לחצו כאן:

הכפר האבוד.פרק ראשון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה