יום חמישי, 2 בינואר 2020

נוסחת הנשיקה – הלן הואנג

נוסחת הנשיקה – הלן הואנג
תרגום: ארז אשרוב
הוצא’ כנרת זמורה-ביתן. 2019.
עותק דיגיטלי אתר אינדיבוק





















“נוסחת הנשיקה” הוא רומן  ייחודי שובר סטריאוטיפים. סקסי, מצחיק, עצוב, כבד ומתוק, כשהכל עטוף ברומנטיקה, סקס ומשפחה.

הלן הואנג נותנת בסיפרה “נוסחת הנשיקה” קול לתסמונת שעד כה נעדרה בז’אנר הרומנטיקה. באמצעות הדמויות היא בוחנת את חשיבות הקבלה העצמית של יוצא הדופן  ואת הרצון של כולנו למצוא את ה”אחד” הגורם לנו ליצור קשר אינטימי ללא מאמץ.

“נוסחת הנשיקה” מציג לקורא את סטלה ליין, כלכלנית חכמה בשנות השלושים לחייה, שחיה עם תיפקוד גבוה של אספרגר. מערכות יחסים רומנטיות הן תעלומה מבלבלת עבורה, במיוחד כשמדובר במין. האוטיזם של סטלה יכול להפוך כל מערכת יחסים לקשה לניווט מאחר והיא לא תמיד מבינה דקויות חברתיות. כשהיא מרגישה לחץ מאמה להינשא ולהביא לה נכדים, סטלה מבינה שתינוקות קשורים לאינטימיות וסקס, ואם היא מתכוונת להתייחס ברצינות לבקשת אמה, היא צריכה ללמוד את הפרטים הקטנים והסקסיים של המין שישפרו את כישוריה בחדר השינה.

אז איך אפשר להשתפר בסקס?

אני מניחה שאם אתה עשיר וחסר כישורים חברתיים, אתה שוכר מלווה זכר שילמד אותך כמה דברים.

ממי עדיף ללמוד ?

ברור שממקצוען. למזלה  של סטלה, האיש המתאים ללמד אותה הוא מייקל. האיש היפה שבהחלט מבין בסקס. הוא מקבל שכר כדי לפתות נשים ולענג אותן. אז סטלה שוכרת אותו.

מה כבר יכול להשתבש?

בעולם האמיתי, כנראה הרבה, אבל הספר הוא בדיה ולכן הכל.

להיות נער ליווי בשכר לא היה מעולם בתוכנית החיים של מייקל פן, אבל החיים סיפקו לו מזל ביש וערימת חובות משפחתיים. הלילות היחידים בשבוע, בהם הוא עוסק במלאכת הליווי הם ערבי שישי, ולעולם הוא לא נפגש יותר מפעם אחת עם אותה לקוחה. כל זה משתנה כשהוא פוגש את סטלה. מעולם לא היתה לו לקוחה כמוה. בקשתה של סטלה מפרה הרבה מהכללים שהוא קבע לעצמו, אך הוא לא יכול שלא לומר לה כן. היא יפה, מסורבלת וכנה, כמו משב של אוויר צח, והוא יודע שהוא בצרות כשהוא מרשה לעצמו להיקשר אליה. ההשפעה שהוא חש בזמן הקצר שהוא מבלה עם סטלה לא דומה לשום דבר שאי פעם הרגיש בעבר. הוא יודע שהוא צריך להתגבר  על הרגשות האלה כי הוא לא מתאים עבורה. היא חכמה, עשירה ויפה, ומגיע לה הרבה יותר. לא אדם כמוהו, אדם שבורח מעברו. אך הסידור העסקי שלהם מתפתח במהרה למשהו שאיש מהם לא יכול היה לצפות לו. וכשהם ממשיכים עם אהבה ויחסים, סטלה ומייקל לומדים הרבה יותר ממה שאמור לקרות “בתוכנית השיעורים” שלהם. הם לומדים אחד על השני, ושניהם אוהבים את זה מאוד.

אחד הדברים האהובים עלי בספר היה לראות איך מייקל מטפל בסטלה, בסבלנות ובעדינות. הדרך בה הוא מחבק את המוזרויות שלה ומתמודד עם כל מה שהפך אותה אחרת. הוא הקדיש זמן כדי שסטלה תרגיש איתו בנוח, הוא השתדל מאד לכבד את גבולותיה, לאפשר לה לקבוע את קצב מערכת היחסים המזויפת שלהם. היה כיף לראות את סטלה חודרת אל מתחת לעורו, לראות איך הוא מבין אותה, ואיך הם הצליחו ליצור קשר אחד עם השני.

סטלה היא דמות משכנעת, חזקה וחביבה, אדם נחמד באמת, מתחשב באחרים. והואנג עושה עבודה נאה להראות לנו מיהי האישה הזו ואיך היא מנהלת משא ומתן עם עולם שלא כל כך מקבל אותה בברכה כמו שמגיע לה.

לסטלה יש בעיות הקשורות באינטראקציות חברתיות שיכולות לפעמים ליצור רושם לא נכון בעיני אחרים. זה לא משהו שהיא עושה בכוונה, והיא משתדלת כמיטב יכולתה להיות מודעת למילים ולמעשים כדי למנוע התרחשויות כאלה. עצוב היה לקרוא איך היא צריכה להסתיר את מצבה, מפחד שאנשים יראו ויתייחסו אליה אחרת. אבל החרדה החברתית, הרגישות לרעש, לריח, לעומס גירוי, גם גרמו לא אחת למצבים מביכים ומצחיקים יותר.

הסיפור הזה ייחודי, ומציג דמות נשית שנאבקת למצוא את הנישה שלה בעולם שמחבק קונפורמיות ואחידות. מבין כל הדברים הנפלאים המוצגים בספר, הדבר הראוי לציון הוא חשיבות ההסכמה המינית, המילולית וגם זו שלא מבוטאת במילים כמו גם הטיפול בתופעת האוטיזם, בצורה בוגרת, מציאותית וראויה לשבח.

הפורמט, בבסיסו, אינו שונה בהרבה מכל ספרי הרומנטיקה העכשווית. הוא מכיל די הרבה תאורים אירוטיים אך הם מתוארים בעדינות ומתוך אהבה תמימה. הוא משעשע וסקסי. מה שבכל זאת מבדיל את “נוסחת הנשיקה” מספרים אחרים בסגנון,  זו ההעזה להעמיד דמות נשית עם אספרגר כמובילה בקומדיה רומנטית. האיזון העדין של התייחסות לתסמונת בכבוד וברצינות הראויים לה, תוך הוספת הומור ורגשות, נעשה היטב. מנקודת מבט זו הסיפור מאוד מקורי, ייחודי ומרענן!

התענגתי על המסע של סטלה ומייקל, המהמורות, המאבקים -הכל.

ספר מקסים, רגיש ונוגע ללב. מומלץ בחום!

נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק .לטעימה מן הספר לחצו כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה