יום רביעי, 29 בינואר 2020

הלביאה הלוחמת (חלקים א' + ב') - שרון חיון גינת

הלביאה הלוחמת (חלקים א' + ב') - שרון חיון גינת
הוצאת יהלומים
אפריל 2018
דואט מסידרת האריות























העלילה סובבת סביב אלה ואנטוני.

אלה, חיילת בת 20+ משתחררת משירותה הצבאי ביחידה 8200 מקבלת הצעה להצטרף למוסד, אך בוחרת לדחות את ההחלטה וליסוע לניו יורק שם היא מקווה לפתוח דף חדש בחייה. לאט לאט אנו מתוודעים לנסיבות חייה הקשות ,לעברה הטראומטי, ליכולותיה, לכשרונה, לצלקות שמלוות את נפשה הפצועה וגופה, ומעל הכל ליופיה.
אלה אברמוביץ' היא הבחורה הכי מוכשרת, חכמה ויפה בעולם, אין גבר שרואה אותה ונשאר אדיש, היא הלביאה הלוחמת. אך היא אשה בודדה, ששורדת  תופת ומתקשה להיפתח לאנשים או למערכות יחסים. במסגרת לימודיה בניו יורק היא מחויבת להתמחות, ומתקבלת לחברת מטריקס 6 בבעלותו של אנטוני ספקטור. זו אחת החברות הגדולות בעולם ובה עובדים האנשים הכי מוכשרים.  


אנטוני בן ה 34 הוא בחור שהתחיל מכלום, עבר ילדות קשה בצל אב מתעלל באחת משכונות העוני של ניו יורק. בנעוריו התמחה בכל תורות הלחימה כדי להגן על אמו ואחיו והפך להיות ראש המשפחה.
הוא חתיך, מלוטש ומתוחכם, עשיר מאד, רכושני, סמכותי,עוצמתי, פריק שליטה, חסר רחמים אך רגיש ובעל לב רחום  ויחסיו המיניים מאופיינים על ידי הצורך לשלוט בנשים (BDSM) .
אנטוני ספקטור, הוא האריה האגדי, השליח, המלאך, הלוחם החזק ביותר,  שהייאוש והצורך שלו באלה כמו גם ההבנה שלו לגבי עברה גורמים לו להתפשר.


יד הגורל מפגישה בין אלה ואנטוני מבלי לדעת מה צופן להם העתיד, הם נכנסים זה לליבו של זה, הם נמשכים פיסית זה אל זה, עוברים תהפוכות ביחסיהם, נקשרים, נפרדים, אוהבים, שונאים, מסתירים סודות מהעבר שאינם מוכנים לחשוף או לדבר עליהם, אך לא יכולים לחיות אחד בלי השני. הם קשורים בקשר בלתי נפרד.



"סידרת הלביאה הלוחמת" שייכת לז'אנר רומן רומנטי, והיא על גבול הרומן האירוטי לרומן אירוטי-אפל.

הסקס ממלא תפקיד במסע של הדמויות לעבר האהבה, והגיבורים עוברים תהליך רגשי שקשור למין. יש בו תיאורי סקס עדינים לצד תאורי סקס קינקיים, בוטים.

יש סיפור אהבה מרכזי עם עלילות משנה והוא מסופר בשני קולות, של שני הגיבורים הראשיים.

יש בו הרבה דרמה, קשר לישראל, לצבא, ליהדות, לטרור.

העלילה חוזרת על עצמה בהרבה מקומות באותן מילים ממש, פעם מנקודת המבט של אלה ופעם, מנקודת המבט של אנטוני.

יש בה הרבה מסרים כפולים, מבלבלים, לצד אירועים אבסורדיים. אני אפילו לא אכנס לפרטים.

הספר כתוב בשפה יומיומית, נקרא בשטף, העלילה אינטנסיבית, קשה להניח מהיד. מה שמסביר את ההתלהבות הגורפת ממנו .


האם הספר הזה הוא ספרות נהדרת? 
לא.

האם הדמויות האלה אמינות? 
לא.

אבל אתם יודעים מה?

לא אומר שסבלתי נורא כשקראתי. אמנם לא אחת גלגלתי עיניים וגיחכתי, אבל מראש לא באתי עם ציפיות גדולות, וזה מה שקיבלתי... אז בשבילי, זה הספיק.

זה לא הספר הגרוע ביותר שקראתי אי פעם, אבל הוא בשום פנים ואופן לא ספר טוב. יש בו סיפור די פשוט שקל לעקוב אחריו כדי להפוך אותו למעניין. יש דינמיקה בין הדמויות וקשר בין גבר דומיננטי ואשה שהופכת להיות כנועה מה שהופך אותו למסקרן באופן מיידי.

מצד שני, כל כך הרבה נשים מעריצות את הספר הזה, מפנטזות על סקס עם אנטוני, שזה מעורר תהיות.

ולכן אומר רק זאת:
אם ספר זה מגשים משהו מהפנטזיות שלכם.ן כקוראים.ות, או אם אתם.ן אוהבים.ות אופרות סבון שמתהדרות בדינמיקה של בחור עשיר, גבר אלפא שמתאהב בבחורה צעירה שמצליחה בסופו של דבר לרפא אותו מנטיותיו וגורמת לו לראות את האור, והוא מרפא אותה מזכרונות עבר קשים,  או גם אם פשוט נהניתם ממנו, זה בסדר. הסקירה שלי לא נועדה בשום אופן לזלזל או לגנות את מי שאהב את הספרים האלה, והיא גם לא מהווה התקפה על המחברת.

אלה אך ורק הדעות שלי. ורק אציין שאסתפק בסידרת הלביאה, ולא אמשיך לסידרת "האריה האגדי".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה