יום שישי, 10 בינואר 2020

ותרי עלי אהובתי- אילן ברדה

ותרי עלי אהובתי- אילן ברדה
הוצא' ePublish
דצמבר 2019. 327 עמ'






















הספר מגולל את סיפור חייו של אוהד ,ומתאר את התחנות המשמעותיות שעבר החל מילדותו באופקים, הקשר המיוחד בין בני משפחתו ובעיקר בינו ובין אביו האהוב, שנות התבגרותו בפנימיה בכפר הירוק, התאהבויותיו ואהבותיו, שירותו הצבאי כלוחם קרבי בגולני, ההחלטה לשבור את תקרת הזכוכית ולעשות כסף ולהתעשר, פתיחת העסק הראשון של קרפים צרפתיים בארץ בשותפות עם אביו, הסנונית הראשונה של עסקיו, שגדלה והתרחבה והסתעפה לעסק רחב  שהעניק לו ולמשפחתו חיי רווחה, נישואיו לאנה והשבר אליו הם נקלעו, הספורט והשחייה בחייו, חבריו שמלווים אותו לאורך השנים והפכו לרשת תמיכה נאמנה, והתמודדות בגיל 40 עם מחלת הסרטן שמעלה מחשבות על העתיד אלא שהוא ממשיך הלאה בחייו עוד חמש שנים עד שהוא מתחיל תהליך של התפכחות על איך הוא באמת רוצה לחיות ואיך הוא רוצה שיראו חייו מעתה והלאה. בטוח שמותו קרוב, הוא מחליט על שינוי משמעותי שעיקרו לעצור את המירוץ המטורף אחרי הכסף שעסקיו הרבים מניבים הודות לעבודה מושקעת ומתישה שהסטרס  מהווה חלק בלתי נפרד מהם, ולהתמקד בדברים שיעצימו אותו ויאפשרו לו להתקיים בכבוד ועם משמעות בחייו.

הסיפור מתחיל בשנת 2009, ברכבת מוינה לברלין. אוהד וקארן, ארכיטקטית יפה רגישה וגרושה מדרזדן, חולקים 10 שעות תא ברכבת וכבר בתחילת הנסיעה נוצר ביניהם חיבור מדהים, שניהם נמצאים בתקופה לא הכי טובה בחייהם. במהלך הנסיעה הם חולקים סיפורים מחייהם ומתאהבים ממבט ראשון. הם מבלים מספר ימים ביחד בברלין,חווים אושר מטורף וכשמגיע רגע הפרידה הבלתי נמנע אוהד מציע (בעקבות הסרט הידוע “סיפור של אהבה” עם וורן בייטי ואנט בנינג), שיפגשו בעוד שלשה חודשים בלובי של המלון ויבחנו את הקשר המיוחד שלהם. אלא שמטבע הדברים לחיים תכניות אחרות, וכשאוהד חוזר לארץ הוא עובר בדיקה שיגרתית שתקבע אם הוא בריא לחלוטין אחרי חמש שנים מאז שחלה לראשונה, ומתברר שהמחלה חזרה. הוא מבטל את ההחלטה להיפגש עם קארן בעוד שלשה חודשים, טס לדרזדן ומבקש מקארן: ותרי עלי,אהובתי.

הסיפור מסופר בגוף ראשון וכתוב בפרקים קצרים, כשבכל פרק מתעורר זכרון מעברו של אוהד. הפרקים זורמים בצורה חלקה מהפרק שקדם לו, לזה שאחריו. יש בספר נגיעות אוטוביוגרפיות לחייו של הסופר עצמו, שמתארות אדם מיוחד ויוצא דופן ולא אחת שאלתי את עצמי היכן מתחילה הבדיה ומסתיים החלק האוטוביוגרפי, ולהיפך,  אך אין זה פוגם  בהנאה מ” ותרי עלי, אהובתי” שהוא סיפור חיים מרגש, מטלטל שחודר לנשמה,  שמכיל תיאור חיים הקשורים בהווי של מדינת ישראל, שכל כך מוכרים לכל ישראלי.  שירות משמעותי בצבא, צידון וביירות עם כל המתלווה אליהם, התמודדות עם משברים, מחלה קשה לצד סקס ואהבה שזורים בו ובחיי הגיבור. מסירות ,מעשי גבורה, חברות אמת לצד אובדן, אהבת נעורים לצד אהבה בוגרת, מצפון לעומת רגש, זוגיות ועוד הם חלק מחייו של הגיבור ומחייו של הסופר,והכל כתוב בכתיבה סוחפת, מעניינת מסקרנת ומרגשת שנכנסת ללב כך שאי אפשר להפסיק את הקריאה.

ספר שניגודים כמו אושר עילאי ויאוש תהומי,חיים מוות, אופקים והרצליה פיתוח עוברים כחוט השני לאורכו ואיך כוחה של הרוח האנושית למצוא את האור בקצה המנהרה יחד עם רשת חברתית מסורה ותומכת, מסייעים להתגבר על הקשיים ולהאמין שיש תקווה.


ספר מרגש מאד. ממליצה בחום!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה