יום שני, 30 בדצמבר 2019

פרק א' ב' - רעות שכטר

פרק א' ב'  - רעות שכטר
הוצא' ספרי ניב. דצמבר 2019
371 עמ' מודפסים





















רומי, רווקה נאה בת 26, עובדת חדשה במגזין אינטרנט,  נמצאת בזוגיות עם אילן אהובה,במהלך  ארבע השנים האחרונות.

אילן, קצין בשירות קבע בצה”ל משתחרר ועומד לצאת לטיול הגדול במזרח הרחוק, בלעדיה.

גם אם נסיעתו אינה עולה בקנה אחד עם מה שחשבה שיקרה לאחר השיחרור, ולמרות שכל מי שקרוב אליה- משפחה וחברים חושבים שהגיע הזמן שאילן יענוד טבעת על אצבעה, היא מתעלמת מהתזמורת שסביבה, ומשחררת אותו עם ברכת הדרך להגשים את חלומו . היא נשארת מאחור וממשיכה בחייה על אף הקושי והגעגועים, תוך התעלמות מנסיונות פלירטוט של גברים אחרים כולל אלה של מאמן הכושר החתיך, דימה.

ארבע שנים חיה רומי בצל השירות הצבאי של אילן כשהיא מתאימה את עצמה לרצונותיו , מוותרת כמעט לחלוטין על האני שלה ומצפה. כשמגיעה ההצעה המפתה של אילן להצטרף אליו למשך שלשה שבועות ולטייל יחד בוייטנאם היא הופכת עולמות ונוסעת ,  בטוחה שמחכה לה הפתעה -  ההצעה המיוחלת.

בוייטנאם... אכן חכתה לה הפתעה מאילן.

הפתעה שהפכה לסיוט של חייה, ורומי חוזרת לארץ ומתחילה לאסוף את השברים.

היא חוזרת לשוק הדייטים ומגלה ברשתות החברתיות עולם זר ולא מוכר, מקבלת החלטה בינה לבין עצמה  ונענית לפלירטוטיו של דימה , כשהכוונה היא לקשר זמני, ללא רגשות רומנטיים, או מחויבות כלשהי, מה שנקרא “יזיזים”. לאט לאט נחשפים פרטי חייו הלא פשוטים של דימה, אופיו הנהדר, אישיותו החמה, אך מעל לכל מאפילה הידיעה שדימה גרוש צעיר + שלשה ילדים קטנים.

כשדימה נכנס לראשונה לחייה, רומי היתה בזוגיות של פרק א’ ולא עלה על דעתה שהוא יפרוץ אי פעם אל חייה בסערה ויהפוך לגבר איתו היא רוצה להיות לעולם ועד. בלי להבין איך, רומי נשאבת לסיפור אהבה. הזוגיות של פרק ב’ היא לא רק הוא והיא ביחד עם ניצוצות האהבה, כי לדימה 3 ילדים, ולשניהם רקע, נסיון ושריטות שצברו במהלך השנים, ושני הצדדים יודעים מה מתאים להם ומה לא על סמך אירועי פרק א’ , חוששים מהתחייבות, מתעלמים מדיבור על העתיד ,והקשר החדש לא חף מקשיים ובעיות, והדרך לזוגיות השנייה מורכבת ורצופת קשיים.

המשפחה התומכת, המחבקת והאוהבת שעטפה את רומי הפגועה מתנגדת נמרצות לקשר עם דימה, קשר שהולך ומתפתח לאהבה גדולה, מערימה קשיים ומפעילה לחצים

אמא שלי בטוחה שהשתגעתי,אני פשוט חושבת שהתבגרתי.זה כל הזמן חוזר לאותה נקודה,שאני לשם שינוי יודעת מה אני רוצה. כל החיים שלי ידעתי מה אחרים רוצים בשבילי,או מה אחרים רוצים שאעשה כדי שיהיה להם טוב. מה עם מה שעושה לי טוב? לשים את עצמי במקום הראשון…לחשוב על עצמי לשם שינוי, לסנן את כל הרעשים מסביב ופשוט… פשוט לחיות, להינות ולהיות מאושרת”(עמ’ 163)

רומי עומדת בפני השאלה הגורלית האם להיכנע לרצון משפחתה ולהמשיך ללכת בתלם או לעמוד לראשונה על שלה ולעשות מה שעושה לה טוב…היא מבינה שפרק ב׳ הוא הזדמנות לאהוב יותר את עצמה, את בן הזוג החדש גם עם הוא לא עונה על כל הפרמטרים שברשימה. זו הזדמנות להשתנות לטובה, להתנתק מאמונות שהיו לה על עצמה, ממה נכון וממה שחשבה שנכון לה. רומי מבינה שאם היא תהיה חדורת מטרה להצליח, אז המציאות הזו תתרחש עם הזמן.

הספר מסופר מנקודת מבטה של רומי, בשפה ברורה , יומיומית, מתובלת בסלנג ומשובצת במילים ומשפטים באנגלית, ובהרבה מאד שמות מותגים(אם לומר את האמת ענין המותגים די צרם לי).

הוא קליל ונחמד, והעלילה מתקדמת מנקודת המשבר של רומי במהירות עד כדי כך שקשה להניח מהיד.
הספר מתאר רגעים של משבר, רגעים רומנטיים, רגעים מצחיקים,רגעים עצובים והוא אמיץ, חכם, נוגע ללב וחושני במידה מכובדת. הוא שזור תובנות אהבה, הכלה וסליחה ואיך להתייחס אל מה שהחיים מזמנים לנו.

 ***
רעות שכטר, 31, רמת גן, מייסדת ומנכ”לית של Turbo for Biz. הכינוי שלה הוא “טורבו”.
רעות כותבת מגיל צעיר סיפורים קצרים ושירים, וגם היום הכתיבה משמשת אותה ביום יום כדי להעביר מסרים וליצור תוכן.
הספר “פרק א’ ב’ ” הוא הבייבי שלה.
אחרי שקיבלה אינספור תגובות על ההחלטות שעשתה בחייה ואחרי שצפתה בהחלטות של אחרים, רעות הבינה שאנשים מפספסים את האפשרות לאושר אמיתי, רק כי הם מקשיבים לרעש מסביב, רק כי הם מפחדים ממה יגידו.
את המסר הזה, רעות בחרה להעביר בספרה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה