יום שלישי, 14 בספטמבר 2021

נשיקה צרפתית - קריסטין הרמל

נשיקה צרפתית -  קריסטין הרמל

תרגום: ניצה פלד

הוצאת הכורסא, מודן

אוגוסט 2021. 263 עמודים












אמה גרה באורלנדו עם בן זוגה ברט, בבית שרכשו יחד(היא שותפה לתשלומי המשכנתה אך לא רשומה כשותפה בבעלות עליו)) ועובדת כפרסומאית. היא מרגישה שיש לה עבודה נהדרת, אהוב כמו שתמיד חלמה שיהיה לה, וחתונה לתכנן.  כל זה משתנה כאשר ברט מבטל את אירוסיהם ממש לפני החתונה ומאלץ אותה לעזוב את ביתם. בנוסף היא מפוטרת מעבודתה.

איך אומרים? צרות מגיעות בשלשות. עכשיו היא מובטלת, ללא בן זוג וחסרת בית. מעטים האנשים שיכולים למנוע את הצרות שלהם, עפ"ר הם נקלעים לצרות , שלא באשמתם. כך גם קורה לאמה. כאילו לא די בצרות הנ"ל, חברותיה לא עומדות לצידה, עם אחת מהן ברט בגד בה, ואחותה היחידה מאשימה אותה בכל מה שקרה לה.

היחידה שבאה לעזרתה היא פופי, חברתה הבריטית מזה שמונה שנים, שאיתה חלקה דירה בתקופת לימודי הקיץ שלה בלונדון. פופי מציעה לה עבודה זמנית במשרד יחסי הציבור שהיא הקימה,  ואמה למרות שאינה מודעת לפרטי ההעסקה ומשמעותם במלואם, מחליטה להיענות להצעה.

היא מגיעה לפריז ומתחילה לעבוד כאשת יחסי הציבור בשפה האנגלית של גיום ריש, אחד מכוכבי הרוק הלוהטים והמטורפים בעולם, שמנסה לפרוץ אל השוק הבינלאומי אך כל הזמן מסתבך בצרות, ו"בלגן" זה שמו השני. היא  גרה בדירתה הקטנטנה של פופי, ותפקידה מתמצה בכיבוי שריפות תמידי שגיום מדליק בהתנהגותו הפרועה.

בין לבין היא לומדת מפופי פרק בהילכות התנהלות מול הגברים הצרפתיים, מתמודדת עם התקשורת, מנסה לגלות את  קסמה של נשיקה צרפתית, לומדת להיטמע בפריז באמצעות הביגוד הנכון, נחשפת לעולם הדייטים, ביניהם לגבר אחד מיוחד, גבריאל, כתב סקסי ועיקש שלא עושה לה חיים קלים.

האם עבודה בפריז תוכל לתקן את שברון הלב שעבר עליה באורלנדו?

אמה סאליבן עשויה לגלות בקרוב, וגם אתם, אם תקראו את הספר.

"נשיקה צרפתית"  אינו עוסק רק בנשיקה צרפתית, אלא במציאת האדם הנכון להיות איתו,  בגילוי עצמי. אמה עוברת מסע פנימי, ומגלה את עצמה מחדש ועד כמה כל מה שחשבה בעבר שהוא נכון, הוא ממש לא. נכון שהספר עוסק בהתאהבות, אך לא רק. יש בו מסר חיובי שבא לידי ביטוי באמצעות ההתנהלות של אמה שלא מרשה לעצמה להתפלש ברחמים עצמיים. היא קמה ומתחילה מחדש.

סיפור פשוט, קליל וזורם עם עלילה רומנטית צפויה שמאפשר בריחה קלה מהיומיום והזדמנות לבקר בפריז, עיר האהבה.

אחחח...לה בל פריז

הלוואי והיה מתאפשר לעלות על מטוס. (אילוצי קורונה)

הספר פורסם לראשונה בשנת 2008 והוא שונה לחלוטין מסגנון הכתיבה הנוכחי של קריסטין הרמל. הסגנון קצת אחר, אבל זה לא מנע ממני להתאהב ולהתגעגע מחדש לפריז  תוך כדי שיחזור ציוני הדרך והאתרים המפורסמים שלה בסיפור קורותיה של אמה.

 

קריאה מהירה, קלה  ומהנה. לא אחת מצאתי את עצמי מחייכת .  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה