יום שלישי, 28 בספטמבר 2021

וירג'ין ריבר – רובין קאר

וירג'ין ריבר – רובין קאר

תרגום: מור רוזנפלד

הוצאת תכלת

אוגוסט 2021. 373 עמודים












האם אי פעם רציתם לברוח מחייכם לזמן מה, לקחת קצת חופש ולהתרחק מהלחץ והבעיות היומיומיות המצטברות?

אם כן, העיירה הקטנה (הבדיונית) וירג'ין ריבר שבקליפורניה היא המקום בשבילכם. מקום שבו כולם מכירים את כולם, מקבלים אחד את השני, מקום בו  אפשר להסיר את כל המיגננות ולהיות רק מי שאתם.

 

זה הספר הראשון בסידרת "וירג'ין ריבר" בו אנו פוגשים את מלינדה (מל) מונרו, שגרה בלוס אנג'לס ואוהבת את כל המותרות שחיים בעיר הגדולה מביאים איתם. היא אחות מיילדת העובדת בבית החולים והייתה נשואה למרק כארבע שנים, רופא חירום בבית החולים, שנפטר בנסיבות טרגיות שנה קודם לכן. אנחנו לומדים להכיר אותו באמצעות זכרונותיה של מל. 

מל נותרה שבורה ולבד, שקועה בדיכאון, ולא מסוגלת להתחיל מחדש. כל זוועות העיר, האלימות הרעש והצפיפות ובעיקר הצער וכאב האובדן המתמשך, מזינים את הצורך שלה להימלט ממציאות חייה.

כשהיא נתקלת במודעת דרושים האומרת  -

דרושה: אחות/ מיילדת לווירג'ין ריבר, עיירה קטנה עם אוכלוסייה של 600 איש. בואי לשנות חיים של אנשים בין יערות הסקויה ונהרות צלולים כבדולח. הצעת העבודה כוללת בקתה יפהפייה ללא דמי שכירות.

היא לא חושבת פעמיים ונענית למודעה,  מוכרת את הבית בלוס אנג'לס על תכולתו , אורזת את המזוודות ומקווה להחליף את חייה העירוניים בחיי הכפר, שם תרפא את פצעיה ותפתח דף חדש בחיים ותתרכז במה שהיא כל כך אוהבת, להיות אחות ומיילדת, לסייע לחולים, להביא חיים חדשים לעולם

אבל תקוותיה הגדולות מתנפצות תוך שעה מהגעתה. הבקתה שהובטחה לה למגורים מתגלה כחורבה, הכבישים בוגדניים והרופא המקומי לא רוצה שום קשר אליה. כשהיא מבינה שעשתה טעות ענקית, היא מחליטה לעזוב את העיירה למחרת בבוקר.

אבל לגורל יש תוכניות אחרות. 

תינוקת בת יומה שננטשה במרפסת הקדמית של המרפאה משנה את תוכניותיה וגם ג'ק שרידן, איש מארינס לשעבר, שעבר לוירג'ין ריבר לאחר שסיים את שירותו, כדי לחיות חיים שלווים של דיג וניהול הבר-מסעדה היחידה בעיירה. ג'ק,  הוא הבחור המושלם שמוכן לעשות הכול כדי שמל תישאר. הוא תומך בה בשקט בסבלנות ובהתחשבות, ומטפל בה בעדינות רבה. מי יכול להאשים אותה  שהיא עפה עליו?

עד מהרה מל נשאבת לחיים בוירג'ין ריבר, בדיוק כמו הקוראים, אל הסיפור העדין והיפה הזה.

למרות שזהו ספר רומנטי, היופי העיקרי שלו טמון ביופיים של אנשי העיר, באופי הפשוט שלהם, בלב הגדול וביכולתם לאהוב, לתמוך ולקבל אחד את השני. הסיפור זורם בקצב נכון, הרומנטיקה בין ג'ק למל מתקדמת בצעדים מדודים מתוך כבוד והערכה, האינטראקציות בין מל לאנשי וירג'ין ריבר, במיוחד עם הרופא הותיק, יפה, מצחיקה ופשוט מרגיעה. הספר מלא חיים ומלא בכל מה שהחיים מייצגים.

זה סיפור על הזדמנות שנייה, סיפור על מציאת משהו שמעולם לא חשבת שתמצא, סיפור על מציאת כוח עמוק בתוך עצמך וידיעה שאתה לא רק מסוגל אלא בעצם יכול לעשות דברים שחשבת שלא תוכל לעשות.

לכל אחת מהדמויות יש את נקודות החוזק שלה, את החולשות שלה, את השמחה ואת הצער שלה. אבל כל דמות  מוכנה להתמודד עם כל מצוקות החיים הודות לידיעה שתמיד תהיה להם  תמיכה.

הספר מלמד אותך להעריך את המשפחה, החברים והקהילה והסתפקות במועט, דרך המסע שמל עוברת. ולמרות העלילה הצפויה מערכת היחסים בין מל וג'ק מחממת לב ותחושת הקהילה בעיירה מעוררת קנאה. עיירה כמעט ללא אמצעים מודרניים ומותרות, שהאנשים שחיים בה הופכים אותה לכל כך גדולה, בהיותם חסרי אנוכיות.

רובין קאר תיארה את המקום כל כך טוב, עד שגרמה  לי להרגיש שאני שם, בפאב, במשרד הרופא, ליד הנהר או בבקתה שביער.

הקושי היחיד שהיה לי קשור לסיפור המשנה של שני בני הנוער, ריקי וליז. אני לא אגיד יותר מדי כדי לא לעשות ספוילר, אבל הסיפור שלהם די צרם לי.

 

אין תרופה טובה יותר להתגבר על אֵבֶל מאשר "איש מארינס לשעבר" שהוא החתיך הפרטי שלך ועיירה קטנה ושקטה שדואגת להשאיר אותך עסוקה.

 

רומן מתוק ונעים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה