יום שישי, 7 ביוני 2024

כשפילון שומע לא – דזל נג

כשפילון שומע לא – דזל נג

איור: איסטרלה לורנצו

תרגום: נעמי בן-גור

הוצאת מטר

יוני 2924. 30 עמודים


כשפיל שומע את המילה לא, עלול לבוא בעקבותיה התקף זעם, וכאשר פיל מתרגז, רוקע ברגליים עד שהוא כמעט מתפוצץ, ברור שהוא הופך להיות בעיה גדולה.

הספר בא ללמד את מה שכל פיל קטן חייב להבין: למילה לא יש מגוון גדול של משמעויות, ולהורים שאומרים לא יש מיגוון סיבות לומר אותה, והם לא אומרים אותה סתם ככה.

הכל תלוי בהקשר שהיא נאמרת.

זה יכול לקרות כשאמא במקלחת, או כמילת הפתעה כשצופים בקסם מדהים, כשניצבים בפני סכנה ועשויים להיפגע.יחד עם זאת,  למילה לא, יש גם פן חיובי. יש לה כוח עצום להילחם למען עולם טוב יותר, כמו לא לכרות עצים, לא לשרוף עצים, לא לזהם את הסביבה וכד'.

 

הספר מסביר בצורה ברורה ובהומור איך פיל צעיר לומד את המשמעויות הרבות מאחורי המילה לא. עבור ילדים קטנים  למילה לא יש משמעות שלילית, והספר מראה שזה לא תמיד המקרה. יש לא שמחים,  יש לא עצובים, יש לא במשמעות של עדיין לא, או תיזהר, והקוראים הצעירים לומדים שלא משנה מול איזה לא ניצב הפיל, במקום להגיב בהתקף זעם, בתיסכול, בכעס, באוזניים מתנפנפות, ובעשן מהחדק , כדאי להתאזר בסבלנות, בהגיון, ולנסות להבין למה נאמרה המילה...

 

הטקסט משתלב בצורה מושלמת עם האיורים הצבעוניים ומלאי החיים המתארים את המקרים הרבים והשונים שבהם פיל קטן עשוי לשמוע את המילה לא והם מראים את הרגשות לפני שהיא נאמרת ואחרי שהיא נאמרת,  וכך להבין ולעבד רגשות ותחושות של דחייה, עצב וכעס,  בצורה חיובית ותומכת.


מומלץ♥

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה