יום ראשון, 30 ביוני 2024

ליל הברווזים – שירז אפיק

ליל הברווזים – שירז אפיק

הוצאת שממית

מאי 2024. 184 עמודים.

 

אליענה דרורי היא אישה פעילה מאד. היא פסיכולוגית מוערכת שעובדת בקליניקה מצליחה עם ילדים ונוער. יש לה תוכנית ברדיו בשם ״מטפלים בזה״ וגם טור בעיתון. היא נשואה ליובל שנמצא הרבה בנסיעות לחו"ל ולכן הוא נוכח - נפקד, ויש לה בן, איתן. האמנם?

היא אינטליגנטית ומודעת לעצמה ולסביבתה,  אלא שלמרות התספורת המושלמת והתדמית החיצונית המושלמת לא הכל נוצץ בחייה. משהו מרגיש לא תקין במאה אחוז. 

 

מפגש עם שָני בן ה-11, המטופל החדש שלה, מחזיר אותה שנים לאחור לזמן שבו שירתה כחיילת תחת פיקודו של גיגי. לאט לאט נחשפים חייה של אליענה בעבר ובהווה, ומתברר שהם מורכבים, ויש את החיים שמעל פני השטח ואת אלה שמתחת, והדבר שהיא אינה יכולה לדבר עליו, שב ומציף אותה, ומאיים להרוס את כל מה שהשיגה. מתחת לחזותה הנוקשה מסתתרת רגישות ופגיעות נוגעות ללב.  


הרבה שנים מחזיקה אליענה סוד אפל בבטן. לעיתים קרובות היא נוהגת לשנן קבוצות מילים  כמו מנטרה.

לדוגמא:

"משי.קטיפה.תחרה.אורגנזה.פלנל.שיפון.קורדרוי.טול.טפטה.דנים." (פרק ראשון)


או

"פודל.לברדור.דוברמן.רועהגרמני.פינצ'ר.בוקסר.האסקי סיבירי.אמסטף.פיטבול.דוגו ארגנטינו. שנאוצר."  (פרק חמישי)

 

כשהתגייסה לצבא ויצאה אל החיים, מותירה מאחור את כאבי הילדות, הורים מנוכרים, היתה מבואסת מהשיבוץ שקיבלה. מה שקרה לה שם בערב אחד, הפך את חייה על פיהם וה"חוויה" ההרסנית הזו הפכה לארוע שמגדיר חיים שלמים.

כשהיא עוזבת את הצבא, היא מוצאת עבודה בסלון כלות. אדל, בעלת הסלון קולטת את אליענה בחושיה החדים,  ולמעשה משנה את מהלך חייה של אליענה. היא נותנת לה עצות לחיים, מחזקת אותה ובעיקר דוחפת אותה להתקדם וללמוד כך שתעסוק בתחום הטיפולי עם ילדים.

 

רוני שובל, מעריצה גדולה של אליענה, התקבלה כעובדת חדשה בקליניקה, לאחר פיטוריה של נעמה. רוני היא טיפוס של רוטווילר. כשהיא נתפסת למשהו היא לא מרפה. היא מרגישה שמשהו לא תקין בהתנהלותה של אליענה, מסרבת להתעלם מפעמוני האזהרה, ומתחילה לחטט בחייה.

מה היא תגלה?

איך תגיב אליענה לחקירותיה של רוני?

האם אליענה תשבור את השתיקה שמכרסמת בה?

מיהו שָני בן ה-11, המטופל החדש של אליענה?

ומה הקשר בין אליענה לברווזים?

לכל השאלות ולעוד רבות אחרות יש תשובה.

קראו את הספר וגלו.

 

"ליל הברווזים" הוא מעין סיפור מתח שרותקתי אליו ממש מההתחלה. הוא נקרא במהירות, אינו מסובך או מורכב מידי, הדמויות מעוררות אמפטיה ורוגז לסירוגין. אהבתי את הכתיבה המדויקת ואת הדרך שבה שירז אפיק מוליכה את הקורא בין העבר להווה, ואיך היא מצליחה ביד אומן לסקרן, לחשוף בהדרגה את ההתפתחויות, ולהעביר את מצבי הרוח ואת פרטי הרגע, ובכך להפוך אותם לתמונות חיות שגרמו לי להרגיש כאילו אני נוכחת שם, בחייה של אליענה.

זהו סיפור מעורר מחשבה על עוצמת הטראומה המשפיעה על הנפש ומלווה את הנפגע כל החיים.  זה סיפור על התופת הרוחשת מאחורי הקלעים של אשה שרק מתחזה להיות שפויה . זה סיפור על מערכות יחסים בין מטפל- מטופל, בין אחיות, בין הורים-ילדים, סיפור על פגיעה מינית, על כאב וזכרון לא פשוט, תוך שמירת סודות ושתיקות. סיפור על חיים שהמשיכו בצל מה שקרה ובעיקר סיפור על הדרך הארוכה שעשתה אליענה כדי לסגור מעגל ולהמשיך בחייה.

אני אהבתי. ממליצה מאד!



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה