יום רביעי, 26 ביולי 2023

כל קיץ שיבוא - קרלי פורצ'ן

כל קיץ שיבוא - קרלי פורצ'ן

הוצאה: אריה ניר הוצאה לאור 

תרגום: שי סנדיק

2023. 314 עמודים











פרסי וסם, בני שלוש עשרה, נפגשים בבריז' ביי, כשהוריה של פרסי קונים את בקתת האגם הסמוכה לבית שבו הוא כל השנה, עם אמו ואחיו, צ'רלי. הם הופכים לחברים הכי טובים. הם חולקים אהבה לסרטים, ספרים ושחייה. הם מבלים יחד חגים וקיץ, חושבים אחד על השני כשהם ביחד וגם כשהם לא אחד עם השני, ואפילו עונדים צמידי ידידות שפרסי הכינה.

פרסי רוצה להיות סופרת. היא כותבת סיפורים וסם קורא אותם ומעודד אותה להמשיך לכתוב.

סאם רוצה להיות רופא, בעקבות בעיות לב שגרמו למותו המוקדם של אביו.

סיפור החברות היפה ביניהם מתקדם שלב והופך לאהבת נעורים עדינה ומכבדת.

אבל

כשסם ופרסי היו בני שמונה עשרה משהו קרה, והקשר ביניהם נותק לחלוטין. עכשיו, שתים עשרה שנים מאוחר יותר, אמם של סם וצ'רלי נפטרה וצ'רלי יוצר קשר עם פרסי ומספר לה על מותה של סו. פרסי אהבה אותה מאד. היא הייתה כמו אמא שנייה עבורה. היא נוסעת לבריז' ביי להלוויה, יודעת שהיא עומדת לראות את סם שוב, יודעת שהיא צריכה להתנצל ולהתוודות בפניו על מה שעשתה בעבר.

הסיפור מתחיל בהווה ומחזיר אותנו אחורה לתקופה שבה סם ופרסי היו יחד כחברים הכי טובים.

העלילה עוברת  הלוך ושוב בין שני צירי הזמן, בין העבר להווה, לאורך שש חופשות קיץ בלתי נשכחות שבמהלכן אי אפשר היה להפריד בין פרסי וסם ואנחנו רואים איך מערכת היחסים שלהם מתפתחת, מידידות נעורים לסיפור אהבה עד שהיא מתפרקת, בעקבות החלטה נמהרת אחת שהורסת הכול  ומשאירה את פרסי מרוסקת ולא מסוגלת מאז לנהל מערכת יחסים משמעותית עם אף אחד אחר, כשעמוק בלבה היא יודעת שעדיין לא התגברה על סם.

 

מה גרם לפרסי וסם לאבד את הקשר?

האם הפגישה המחודשת בין פרסי וסם תחבר ביניהם שוב?

 

הדמויות חביבות מאוד והתחושה הכללית של הספר הייתה טובה. התיאורים של קנדה הכפרית, הרגישו אותנטיים. הרומנטיקה מחממת לב וההתעוררות המינית מתוארת בעדינות וברגישות.  העלילה נעה במהירות, ומותירה את הקורא להוט ללמוד מה יקרה אחר כך. אמנם  הסוף היה די צפוי אבל עדיין הקריאה היתה מהנה. לא אכחיש שהייתי שמחה לקרוא את נקודת המבט של סם ושל צ'רלי. 

"כל קיץ שיבוא" הוא רומן קיץ קליל ומהנה שמתאים לנוער בוגר (YA) המספר על אהבה ראשונה, אובדן, והזדמנות שנייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה