יום ראשון, 23 ביולי 2023

הרפתקאות יובל 1 - התינוקת מסלובניה - אילני אלדד

הרפתקאות יובל 1 - התינוקת מסלובניה - אילני אלדד

איורים: יניב שמעוני

הוצאת אגם

יולי 2023. 206 עמודים












לקראת חופשת הפסח מתכננת משפחתו של יובל לצאת לחופשה באיטליה, להנות מאתריה ונופיה אך גולת הכותרת היא בילוי של 3 ימים בפארק השעשועים.  אלא ששימחת הנסיעה קצת נפגמת כאשר המורה מטילה על בני ובנות כיתתו של יובל מטלה לחופש. והמטלה אינה פשוטה. הם צריכים לכתוב על משהו מיוחד ברחוב בו הם גרים, ויובל די מתעצבן . ברחוב שלו אין שום דבר מיוחד ומעניין והוא "יודע" שלא יוכל להנות בחופשה כשהמטלה רובצת עליו.

האומנם?

בעידודה של אמו יוצא יובל לרחוב לחפש משהו יוצא דופן עליו יוכל לכתוב. אלא שהרחוב נראה לו שיגרתי לחלוטין והוא מסיים את "הטיול" בגינה הציבורית, שברחוב.


מה הוא מגלה בגינת השעשועים שברחוב?

ומי הם הזקנים החביבים שמחלקים בגינה בלונים לילדים?

ומה הסיבה שהם עושים זאת?

 

עם תמיכה מהוריו יובל מוצא רעיון לכתוב עליו, ובעזרתם הוא מצליח לשלב בנסיעה לחו"ל את ההנאה יחד עם נסיון לפענח את התעלומה אליה נחשף בעקבות המטלה שקבל, והוא חווה הרפתקה חוצת מדינות, בעזרת ילדה רבת תושייה כמוהו. תוך כדי החיפושים אנחנו נחשפים למוראות המלחמה ביוגוסלביה, ומגלים ביובל עוצמה ונחישות שאפילו הוא לא ידע על קיומן.

 

האם יצליח?

את זה תגלו כשתקראו את הספר במלואו.

 

"התינוקת מסלובניה" הוא  ספרו הראשון של אלדד אילני בסדרת ספרי הרפקתאות חדשה, "הרפתקאות יובל" בהוצאת "אגם", בעריכת שולמית דווידוביץ'. הספר אוייר על ידי המאייר יניב שמעוני.

הספר משלב סיפור היסטורי מעניין לצד סיפור בלשי, הוא כתוב באווירה נעימה ולא אחת משעשעת. הוא מנוקד חלקית, כתוב בעברית עכשווית, יש בו הרבה ערך מוסף שמקנה ערכים של חיזוק הקשר המשפחתי, עזרה הדדית, אומץ לב, חמלה, אחריות, מעורבות, אכפתיות, שיתוף פעולה למען מטרה חשובה, דבקות במטרה, והוא כולל מידע כללי (לדוגמא - הסבר מהי מלחמת עשרת הימים ואיזו היא המלחמה הקצרה ביותר)

 

הספר נקרא בשקיקה. רק סיימנו אותו וכבר אנחנו סקרנים לגבי התעלומה הבאה בסידרה...


מיועד לנוער צעיר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה