יום חמישי, 27 ביולי 2023

האגדה של בארב (1) - דן וג'ייסון

האגדה של בארב (1) - דן וג'ייסון

תרגום: ארז אשרוב

איור: דן וג'ייסון

הוצאת כנרת

2023. 250 עמודים












ספר קומיקס /גרפי ממש כייפי עם הרבה אקשן והרפתקאות.

לברזרקרים יש משימה אחת: להגן על בני אדם על ידי הבסת מפלצות. ובכל זאת בארב היא לא ברזרקרית טיפוסית.

בארב הלוחמת האמיצה היא אחת מהברזרקרים האחרונים ששרדו. השאר למרבה הצער נתפסו על ידי קוסם רשע. אבל בארב הספונטנית והחביבה לא מפחדת, יש לה חרב, ולמרות שהיא קטנה במידותיה, יש לה לב של ברזרקר אמיתי, אפילו גדול יותר. האומץ והביטחון שלה ענקיים, וביחד עם חברה הנאמן יטי היא יוצאת למסע מלא בסכנה, בוגדנות ונקניקיות טעימות, כדי  להציל את ארץ בייליוויק מעם המפלצות ומציפורני המיפלץ ראש מכשוש העוצמתי, שלקח בשבי את כל חבריה.

מצוידת בחרב מכושפת ובתושיה אינסופית השניים עוברים דרך ארוכה ומפרכת ונתקלים בכל מיני מפלצות כמו עטלפי הצללים, עם תולע המוות ועם הענק גרום בעל הכפות המצחינות בתבל.


העלילה מציעה טוויסטים, תפניות והפתעות שהופכות את הספר למבדר, ובארב ויטי חובב הנקניקיות, הם צוות נהדר, שצריכים להילחם קשה ולסמוך זה על זה אם הם רוצים לשרוד.


אהבתי לעקוב אחרי בארב כשהיא יוצאת למסע, עוברת הרפתקאות ומוצאת לוחמים שיעזרו לה, מרכיבה קבוצה בלתי סבירה של חברים ובני ברית, ומגלה אמפתיה כלפי רבים מאויביה. היא מנסה להבין אותם ולגלות כלפיהם חמלה, והדמות שלה מגלה שחלק מהאויבים שלה לא כל כך גרועים, ושלא כל המפלצות מרושעות, וחלקן יכולות להפוך לחברים ולבעלי ברית. בארב אמיצה, ערכית ונאמנה, והיא דמות ראשית ראויה להערצה. היא  גיבורה שסקרנותה היא גם הכוח הגדול ביותר שלה, אך לעיתים גם חולשתה. עם זאת, היא מלמדת את כולנו להתמודד עם ההשלכות באומץ ובביטחון.  בעיקר אהבתי את ההתמדה שלה לא להרפות וגם אם קשה להמשיך להילחם ברוע, להתמודד עם העבר שלה ולהבין מה המשמעות והחשיבות של להגן על אחרים.


האיורים מושכים את העין, מהנים ושובבים, ומאחר והמלל מציע תיאור כללי של העלילה, אך אינו כולל מספיק פרטים על האירועים, העלילה מסתמכת על התמונות כדי להשלים חלק מהפערים.

"האגדה של בארב" הוא ספר ראשון בסדרה, מצחיק ומלא אקשן, עם גיבורה מלאת חוצפה ונחישות. ספר מושלם עבור קוראים צעירים. בספר הזה יש הכל: העצמה נשית, ידידות בין שתי דמויות לא סבירות, מסע הרפתקות, חברות, עזרה למי שזקוק לה, והכרה בטעויות ובשיפוט שגוי של יצורים על פי מי שהם ולא על פי מה שהם.

הסיום של הספר הראשון הוא כזה שמשאיר אותנו סקרנים לקרוא את הספר הבא בסדרה, כדי לגלות מה קרה....

מתאים לגילאי 8+

                                


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה