יום ראשון, 16 ביולי 2023

הוראות לריקוד - ניקולה יון

הוראות לריקוד - ניקולה יון

תרגום:  קטיה בנוביץ'

הוצאה: כנרת זמורה דביר

יוני 2023. 272 עמודים מודפסים












 

"הוראות לריקוד" מספר על התאהבות ואובדן אהבה. על בחירות ולקיחת סיכונים. ולמרות שאהבה היא הנושא המרכזי ב"הוראות לריקוד", זה לא סיפור אהבה. לפחות, לא כפי שאנחנו מצפים שהיא תהיה. 

 

איווי תומס, נערה מתבגרת אובססיבית לרומנטיקה, מפסיקה להאמין באהבה , כשהיא מגלה שהסיבה לגירושי הוריה קשורה למערכת יחסים של אביה עם אישה אחרת. איווי נסערת וכועסת. 

כבת שהעריצה את אביה, הבגידה הזו מכאיבה לה ומרסקת את כל מה שחשבה על אהבה.  כצעד ראשון היא אוספת את ספרי הרומנטיקה שלה כדי לתרום אותם לספרייה. אבל כשהיא עוזבת את ביתה,היא נזכרת שזה יום ראשון (=שבת בחו"ל) והספרייה סגורה.  היא הולכת לפארק הקרוב לביתה ומוצאת שם ספריית רחוב קטנה ונתקלת בבעלת הספרייה. האשה מקבלת את ספריה של איווי בתנאי שאיווי תיקח בתמורה ספר אחד מהספרייה. איווי  מוצאת את עצמה אוחזת בספר "הוראות לריקוד", ומשאירה אותו אצלה. כשאיווי חוזרת לביתה, ורואה את אחותה והחבר שלה מתנשקים,  היא רואה חזיון של איך התחילה מערכת היחסים בין השניים ואיך היא תסתיים.

 

איווי לא מספרת  לאחותה מה חזתה. היא מספרת את זה  למרטין, וכשבסופו של דבר מה שחזתה אכן קורה, איווי מבינה שכשאנשים מתנשקים, יש לה את היכולת לראות את גורלן של מערכות יחסים, את רגעי העבר והעתיד החשובים ביותר שלהם. איווי מרגישה שהוטלה עליה קללה ורק רוצה להיפטר ממנה. היכולת הקסומה הזו גורמת לה יותר מצוקה מאחר וכל חזיון מראה שהקשר מסתיים בעצב, אפילו בשברון לב.

היא  חושבת שהפתרון לתעלומה מצוי בספר שקיבלה מהאישה בפארק. היא חוזרת לעיין בספר מוצאת בו כתובת שמובילה אותה לסטודיו לריקוד. היא נרשמת לשיעורי ריקוד והופכת לבת זוג לריקודים של אקס, הנכד של הבעלים. אקס ההרפקתן, מלא התשוקה, הנועז,  אומר כן לכל דבר, אפילו לתחרות ריקודים עם מישהי שהוא פגש לפני דקה. אבל אקס הוא לא רק זה…הוא גורם לאיווי לבחון מחדש את כל מה שחשבה שהיא יודעת על אהבה ועל החיים

 

האם איווי תסכן את הלב שלה גם אם היא יודעת שהוא עלול להישבר? 

האם שיא האהבה שווה את השפל של שברון לב?

 

ניקולה יון לוקחת רגשות אנושיים מורכבים וכותבת אותם בצורה ובסגנון דיבור שבני נוער  יכולים להבין או להזדהות איתם גם אם הם לא חוו אותם.  היא מנסה ללמד אותנו שהאהבה מורכבת, שהאהבה כואבת, מסובכת ולא תמיד קלה אבל, שלא צריך להתמקד במחשבה על איך היא תסתיים, אלא להתמקד ברגעים היפים שבהווה כי האהבה שווה הרבה יותר מהסיכוי לאובדן.

 

אל תלכו שולל אחרי העטיפה היפה, שמבטיחה רומן מתוק לנוער בוגר(YA).  זה בהחלט סיפור מלא ניגודים. מלא רגש, קסום, ומטלטל. זה  לא רק סיפור רומנטי עמוס ברגשות, יש בו  שילוב עם  מעט פנטזיה, שהופך אותו להרבה יותר מעניין. זה סיפור על אהבה, על מערכות יחסים בין הורים- ילדים, בין אחים, בין חברים ובין אוהבים. וכמו באהבה, לפעמים זה עצוב ולפעמים לא הוגן.

 

סיפור מריר-מתוק.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה