יום שני, 10 ביולי 2023

רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ - טום גולד

רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ - טום גולד

איורים: טום גולד

תרגום: גילי בר-הלל סמו

הוצאת אגם בשיתוף עם הוצאת מטר

 2023











זהו סיפור אגדה על מלך ומלכה שלא היו להם ילדים.

המלך התייעץ עם המדענית המלכותית וקיבל רובוט קטן עשוי מקרשי עץ. המלכה התייעצה עם מכשפה זקנה וחכמה ביער וקיבלה נסיכה קטנה ומושלמת עשויה מבול עץ מכושף.

שני הילדים היו אהובים וקרובים מאוד, אבל לנסיכה היה סוד. בכל לילה כשהיא נרדמה וישנה היא הייתה חוזרת להיות בול עץ. הרובוט המסור היה מעיר אותה תמיד בבוקר עם מילות קסם, כדי שתחזור להיות אנושית... עד שבקר אחד דעתו הוסחה, והוא לא העיר אותה.

כאשר אחת המשרתות חושבת בטעות שהנסיכה בול-עץ היא בול עץ רגיל, היא משליכה אותו מן החלון. בול העץ מתגלגל במורד גבעה, נלקח לארצות רחוקות, ועקבוציו אבדו. אחיה, רובוט הקרשים, יוצא להציל אותה  בחילוץ הרפתקני .


שני "הילדים" מוצאים את עצמם במסע הרפתקאות. הרפתקאות שרובוט הקרשים עובר והרפתקאות שהנסיכה בול עץ עוברת,  ואף אחת מהן אינה מפורטת במילים רבות, מה שמשאיר מקום לדמיון של הילדים לנסות ולדמיין מה ארע בכל אחת מהן.



זהו ספרו המאויר הראשון לילדים, של המאייר והקריקטוריסט הסקוטי טום גולד, הידוע באיורי הקומיקס שלו בעולם, ואני מקווה שזה לא האחרון!

"רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול עץ" הוא סיפור מתוק על אהבה, תמיכה והרפתקה כאשר שני אחים חייבים להציל אחד את השני לאחר תאונה שמרחיקה אותם מהבית.

הסיפור והאיורים הפשוטים, שרובם סימטריים/גרפיים,  משלימים זה את זה והופכים את הספר לאגדה צבעונית רגועה ומלאת דמיון. אין בעלילה טיפת רוע אחת או מאבק של טוב מול רע. כולנו מכירים את האגדות על מלך ומלכה שנואשים לתינוק, והולכים לבקש עזרה. בסיפור שלנו, העוזרים (=מכשפה ומדענית) באמת מועילים, ואינם מבקשים משהו מרושע בתמורה. זה כשלעצמו היה שינוי מרענן.

בנוסף הסגנון הקווי המפורט של האיורים מזמין התבוננות חוזרת ונשנית,על אף פלטת הצבעים המצומצמת.

גולד מספר סיפור מינימליסטי נחמד, לסיפור יש פיתולים בעלילה, והסיפור מתקדם עד איחוד המשפחה.

זה מסוג הסיפורים שכובשים את לב הילדים.

ממליצה בחום.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה