יום שלישי, 15 באוקטובר 2024

לא אהבה ממבט ראשון – מייגן קווין

 לא אהבה ממבט ראשון – מייגן קווין

תרגום: שי סנדיק

הוצאה: אופוריה

דצמבר 2023. 383 עמודים


לוטי פוטרה מעבודתה בגלל חברתה הרעילה, שהיא הבוסית שלה, והחליטה שהפתרון לבעיותיה הכלכליות יהיה למצוא בעל עשיר וחתיך  אותו תוכל לקחת לפגישת מחזור של חבריה מהתיכון.

האקסלי, איש עסקים מצליח זקוק לארוסה מזויפת ובהריון מזויף כדי לסגור עסקה, לאחר ששיקר לאחד מלקוחותיו הגדולים שהוא מאורס וארוסתו בהריון. הוא עשה זאת  כדי ליצור קשר ידידותי ביניהם.

השניים נתקלים אחד בשני  בשכונה של האקסלי, ברחוב, ולאחר שיחה קצרה הם הולכים לבית קפה, מגבשים תוכנית, וחותמים על חוזה, בו הם מתחייבים לעזור אחד לשני.

 

לוטי, מלבד האישיות המצחיקה שלה, מציגה בהתחלה דמות ממש לא בוגרת. האינסטינקט הראשון שלה לאחר פיטוריה הוא להפוך לחשפנית, אבל אז היא מסתפקת ברעיון המטורף למצוא גבר עשיר. היא מחליטה שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ללבוש ביגוד אתלטי, לעשות קוקו גבוה ולשוטט בשכונה עשירה. כשהיא מוצאת בנס אדם עשיר שמציע להם להתקשר בהסכם מועיל הדדית, היא חותמת על החוזה מבלי לקרוא אותו בפירוט. וכשהיא עוברת לגור בביתו היא רק מתלוננת. אבל לאט לאט הדמות שלה עוברת שינוי, והיא מתחילה להציג דמות מציאותית, כנה וחזקה. היא מודה שהפחד מקונפליקט עם הבוסית שלה גרם לה להישאר בעבודתה, היא מודעת לכך שאנג'לה חברה רעילה, היא מודעת להיותה עובדת מוכשרת ומיומנת. ומעל לכל, היא כנה לגבי רגשותיה.

 

האקסלי , הגבר החכם הנבון והמצליח משקר בצורה בוטה ומצפה שזה לא יצא לאור? אני לא מבינה איך הוא חשב שזה יעבוד. הוא פוחד להיפתח רגשית בפני לוטי,  אבל תמיד מתנהג כלפיה בכבוד. הוא רוצה שלוטי תגיד לו כשהיא מרגישה לא בנוח, ודואג שיהיה לה נוח בקרבתו ובביתו. הוא נוהג בלוטי מתוך התחשבות גם אם הוא לא מבטא זאת במילים אלא במעשים. הוא נותן ללוטי את המכונית שלו כדי שתוכל לנסוע בין בתי משפחתה בקלות, שולח את התמונות של הגינה של ג'ף (האבא החורג של לוטי) לוועדת הגינון כדי שיוכלו לזכות בפרס הגן הטוב ביותר, שולח פרחים לאמא של לוטי כדי לברך אותה, מסדר את לוח הזמנים שלו כדי שקאלסי (אחותה של לוטי) תוכל להציג בפניו את העסק שלה. אכפת לו מלוטי, וללוטי אכפת מהאנשים האלה, אז הוא עושה את הכל כדי לשמח את כולם. הוא אפילו זכר שאחת המשאלות של לוטי הייתה לשכב על הגג בגשם, אז ברגע שירד גשם הוא לקח אותה לגג והגשים את משאלתה. הוא לקח אותה להופעה של האמן האהוב עליה...

כאשר לוטי מתחילה ליהנות מהיותה ארוסתו של האקסלי יותר ממה שחשבה שתהיה, והוא מוצא את עצמו מעמיד פנים פחות ופחות, השניים חייבים להבין היכן נגמרת הבדיה ומתחילה המציאות. הם נמשכים זה לזה אך מסרבים להכיר בכך, ומבלים זמן רב במאבק בדחף הטבעי שלהם, אך כשזה קורה, ניצוצות עפים...

 

אני יודעת שזה נשמע לא מציאותי ומגוחך, אבל אם תקראו את הספר בלי ציפיות, תהנו כי זה סיפור קלאסי קליל, עם כל הקלישאות האופייניות לז'אנר. עבורי הוא היה בדיוק מה שהייתי צריכה, כדי לשפר את מצב הרוח שלי בימים אלה.  זו לא יצירת מופת ספרותית, אבל היא בהחלט סיפקה את המפלט המהנה שחיפשתי.

הסופרת כתבה עוד שני ספרים בסידרה המספרים על האחים של האקסלי אבל אני אסתפק בזה שקראתי.

נקרא מהר, נשכח מהר...

לשיקולכם.ן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה