יום ראשון, 12 במרץ 2017

עכשיו תורי -לינדה מזרחי

עכשיו תורי -לינדה מזרחי
טרילוגית גולד ,חלק 2
הוצאת יהלומים
אוקטובר 2015. 405 עמודים
נקרא כעותק דיגיטלי.


















"עכשיו תורי” הוא הספר השני בטרילוגיית גולד שכתבה לינדה מזרחי, והוא ממשיך את עלילותיהם של ויליאם וקייט מאותה נקודה בה הסתיים החלק הראשון. ויליאם גולד וקתרין וילסון מתאחדים מחדש עוד בטרם עזבו את שיקגו, וממשיכים במערכת היחסים שלהם עם עליות ומורדות כשהרצון של קייט לחשוף את מערכת היחסים ביניהם עומדת מול התנגדותו של ויל, שרוצה לשמור אותה הרחק מעיני הציבור והתקשורת, למרות אין ספור קטעים המתארים איך הם יוצאים למסעדות ומועדונים ונראים לא אחת ביחד בציבור. גם בספר הזה מערכת היחסים מלווה בקטעי סקס לא מעטים המתוארים באותן מילים שחוזרות פעם אחר פעם ובתיאורים מגוחכים של תחושות שחווה קייט כמו "דגדוגים בבטן..."

קייט עוזבת את עסק החקירות שהקימה בכוחות עצמה ועוברת לעבוד במשרד פרסום, תחום אותו למדה ואליו שאפה. היא רוצה להתמקצע, להצליח בכוחות עצמה וללא עזרתו של ויליאם, ובכך להגשים את חלומה בתחום העסקי. לא סתם נקרא הספר "עכשיו תורי". קייט עומדת בפני התמודדות עם אנשים שמנסים להכשיל אותה, ועם כאלה שמבקשים להרוס את הקשר שלה ושל ויל.
גם בחלק השני של הטרילוגיה ,הסיפור מסופר מנקודת המבט של קתרין ואי אפשר שלא להבחין בפער שבין מה שקייט חושבת שעליה לעשות לבין מה שהיא עושה בפועל.

האם אתם כוססים ציפורניים בציפייה לדעת מה יעלה בגורל אהבתם?

האם אתם סקרנים לגלות אם קתרין תפתח עמוד שדרה, תדע לעמוד על שלה מבלי להתרפס ולהיות כנועה?

אני ממש לא!

"עכשיו תורי" לא שונה בהרבה מהחלק הראשון מבחינת העלילה הצפויה והמתישה שאינה מתקדמת לשום מקום. קייט עדיין מצטיירת כחסרת עמוד שדרה, מאוהבת בצורה נואשת בויל והחשש לאבד אותו הוביל אותה להיות כנועה, לְרַצּוֹת אותו ולפייס אותו ,העיקר שלא יצא מחייה. מבחינה זו הספר לא נשא שום בשורה או חידוש בהשוואה לספר הראשון בטרילוגיה.
בעיני מדובר בספר אנמי ומיותר. לא התחברתי בכלל. אפשר היה לקצר אותו ב 50% ואז אולי היה קריא יותר. אין בו הפתעות, ואין בו משהו שצריך לחשוב עליו, מעבר למה שקוראים, והאמת ששוכחים אותו חצי שעה אחרי שמסיימים. הדמות הגברית גרועה והדמות הנשית גרועה אפילו יותר.

החלטתי לא להמשיך לחלק השלישי.....מבחינתי, בהחלט אפשר לוותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה