יום רביעי, 12 ביוני 2019

קורילולה- ג'וליה דונלדסון

קורילולה- ג'וליה דונלדסון
תרגום מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ
אייר: סבסטיאן בראון
הוצאת כנרת,זמורה,דביר. 2019






















קוּרִילוּלָה אוֹהֶבֶת כַּדּוּרֶגֶל, אֲבָל יֵשׁ לָהּ בְּעָיָה -
הִיא לֹא יוֹדַעַת לִסְפֹּר גּוֹלִים 
וְגַם לֹא לְחַלֵּק אֶת הָאַחִים שֶׁלָּהּ לִשְׁתֵּי קְבוּצוֹת שָׁווֹת,
כִּי עַכְּבִישִׁים לֹא לוֹמְדִים חֶשְׁבּוֹן


הסיפור הוא על קורילולה ומשפחתה, המתגוררים בבית ספר יסודי, ומביטים על הילדים במהלך הפעילויות השונות שלהם כמו לימוד ומשחק במגרש המשחקים.

נראה הכי טבעי שהמשפחה שגרה בבית הספר תלמד את כל מה שהילדים לומדים וכך גם קורילולה תכיר את המספרים ותדע לספור,נכון?

אז זהו, שאין זה כך.

קורילולה אינה מכירה מספרים והמשפחה שלה בכלל לא מעונינת להכיר למרות שהם נהנים במיוחד לראות את הילדים משחקים כדורגל מחוץ לחלון. לא עוזר כמה קורילולה מבקשת שילמדו היא לא זוכה לתמיכת המשפחה בענין. היא מאד עצובה.

עד ש...הם מחליטים ללכת לשחק כדורגל כמו ילדי בית הספר  בעזרת אפונה שמשמשת כדור וקש כמשרוקית ומתברר שהם אינם יכולים לשחק כי יש בעיה! הבעיה היחידה שלהם היא חוסר היכולת לספור, להתחלק לקבוצות שוות ולספור את מספר הגולים שהם הבקיעו.






















איזה מזל שהסנדקית של קורילולה  "הפיה הטווה" - העכבישה הענקית בעלת הידע הרב מופיעה ומנחה אותה. קורילולה ומשפחתה יוצאים להרפתקאה קטנה  ומתוודעים אל העולם המופלא של המספרים ובסופו של דבר כל המשפחה לומדת ומצליחה לשפר את משחק הכדורגל שלהם.

בעזרת עכבישים, כדורגל, איורים צבעוניים בהירים וברורים מתרחש תהליך להכרת המספרים מ 1-20 ולמידת מיומנויות מתימטיות כולל ספירה, חילוק  וכפל לצד יישום המספרים בחיי היומיום  ויש אפילו עבודת צוות.

הסיפור מסקרן ומענין, וכתוב בשפה שהיא בגובה העיניים של הילדים. השימוש באלמנט ההאנשה של העכבישים, מאפשר להעביר את התכנים לילדים וללמד אותם בנוסף כמה רגליים לעכביש, ובכלל ,שאין צורך לפחד מעכבישים.


ויותר מכך הסיפור מצליח להטמיע בהם את העובדה שבעזרת רצון והתמדה – אפשר להתגבר על כל קושי!

ספר חמוד,משעשע ומלמד בעת ובעונה אחת. מתאים לילדי גן חובה וכיתה א' .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה