יום ראשון, 12 בדצמבר 2021

שד יהיר – ר. ס. גריי

שד יהיר – ר. ס. גריי

תרגום: דינה עזריאל

הוצאת אהבות

יוני 2019. 320 עמודים












מרדית' בת ה -28 , גיבורת "שד יהיר" נמלטת מבעלה המתעלל לחווה מרוחקת, שם היא מתחילה לעבוד כעוזרת בית אצל ג'ק, גבר מחוספס ויהיר, שמאמין שהיא ילדת עירונית, נסיכה  עשירה ומפונקת שקבלה מקטנות הכל על מגש של כסף, ולפיכך מתייחס אליה בגסות. 

מרדית', שהגיעה ממשפחה עם אמצעים ונישאה למפיק סרטים אמיד מיד לאחר סיום לימודיה בקולג', לא נאלצה לעבוד עד היום/הלילה שבו היא מחליטה לעזוב את בעלה המתעלל, השפל והמניפולטיבי ולברוח לטקסס, שם גרה אחותה החורגת,הלן. 

כשהיא מגלה שהלן, יצאה לחופשה ממושכת באירופה, והבית שלה לא זמין למגורים בעקבות שיפוץ שהוא עובר, היא נאלצת לעבוד בחווה "בלו סטון" של ג'ק. אבל ג'ק מעדיף שמרדית' לא תהיה בסביבה. הוא שמע מהלן שמרדית' מעולם לא נאלצה לעבוד  ושהבריחה הזו היא כנראה גחמה חולפת, חיפוש תשומת הלב של בעלה, ושהסבירות גבוהה שתוך מספר ימים מרדית' תשוב לבעלה ולחייה בקליפורניה. הוא מקשה עליה מהרגע הראשון, מעמיס עליה את העבודות הבזויות ביותר בבית, ומשכן אותה בצריף חצי הרוס. מרדית' נחושה להוכיח את עצמה, על אף ההנחות של ג'ק ואחותה לגביה, והיא לא מפחדת ללכלך את ידיה ולעבוד קשה. כשהימים חולפים והשניים מתוודעים לסיפורים של כל אחד מהם,הם מבינים את אי ההבנות וגודל ההנחות השגויות, והכל משתנה.

 

"אין איש בסידר קריק, טקסס, שלא יודע שג'ק מק'נייט הוא שחצן יהיר

זאת אומרת, אני מבינה את זה: הוא שזוף וחטוב, שיערו שחור כמו זפת שנצרבה באש הגיהנום. אה, והאישיות שלו? בוערת באותה הלהבה.

שהופעתי על סף דלת חוות בלו סטון, מובסת ולובשת עליי את זוג התחתונים האחרון שנשאר לי, קיוויתי למושיע שלי, אבל במקומו, מצאתי אותו.

הדעה שלי על ג'ק נצרבה בעקבות מפגש ראשון מהגיהנום. אבל הדעה שלו עליי, רעה אף יותר, גובשה עוד לפני שפגש  אותי.

הוא שמע שאני נסיכה מפונקת שמגיעה לנצל את 'טוב ליבו'. בשבילו, אני יותר בעיה מפתרון.

ההתנצחות שלנו, כשאנחנו לוחצים על הכפתורים זה של זו, חדרה לי מתחת לעור. אני יודעת שהיהירות שלו אמורה להיות הסיבה העיקרית לדחייה שלי ממנו

הבעיה היא, ששדים ידועים ביכולת הפיתוי שלהם."

 

סיפור העלילה אינו משהו חדש.

גיבורי הקומדיה הרומנטית הזו מגיעים משני עולמות שונים. עלמה במצוקה בורחת מבעלה עם הבגדים שלגופה. בלי כסף ובלי מטען, היא צריכה מקום לינה ועבודה. היא נעזרת באחותה החורגת ומוצאת עבודה בחווה של גבר יהיר ועקשן.

מרדית' היא דמות נהדרת, ראויה להערצה בעיקר בזכות הכוח והנחישות המדהימים שלה. אהבתי איך היא סירבה לוותר או להיות מאוימת. היא הייתה חביבה, מצחיקה, חזקה, חצופה, חסרת פחד ומהנה. בדיוק כמו שדמות ראשית צריכה להיות.

ג'ק היה זכר האלפא המעצבן ודי מבזה בהתחלה, יהיר ושיפוטי, שנלחם קשה במשיכה שלו כלפי מרדית', אבל למעשה  כל הנ"ל הם מנגנוני ההגנה שלו ,כשלמעשה הוא מחביא בתוכו לב זהב.

המשיכה בין שני הגיבורים היא כמעט מיידית, אבל שום דבר לא קורה ביניהם פרט לזרמים שמתחת לפני השטח. אהבתי את המתח המיני בין שניהם, את התפתחות הרומנטיקה ביניהם, את שביתת הנשק ואיך הם מנווטים את רגשותיהם ומעריכים מחדש את הרושם הראשוני שלהם אחד מהשני.

הסופרת מתמקדת בהשלכות של מערכת יחסים רעילה, שבדרך כלל היא בלתי נראית לזרים. חבריה ובני משפחתה של מרדית' שפטו אותה כשהם מתבססים על הנחות עיוורות וקנאה חומרנית, ולא חסכו ממנה את דעתם.

אבל מעבר לכך, לספר מסר אופטימי . הרעיון שקיימת הזדמנות שנייה, שאהבה יכולה להיות בריאה ועוצמתית אם אתה עם האדם הנכון.

ואם כל זה לא מספיק אז כדאי שתדעו שיש את אלפרד, גולדן רטריבר מקסים, ואת אדית, הסבתא שלא חוששת להשתמש ברובה ציד, דמות מצחיקה ומענגת באמת, בעלת ברית מאוד אנושית ומלאת הבנה כלפי מרדית', שממלאה בנאמנות את תפקיד קופידון... היא וכל אנשי סידר קריק, טקסס, היו חבורה של אנשים נחמדים, מקסימים וידידותיים שהיו מוכנים לעזור בכל מה שהם יכולים והם בהחלט הוסיפו הרבה חום ואהבה.

בשורה התחתונה:

"שד יהיר" הוא קומדיה רומנטית מאד נעימה לקריאה, כתוב מצוין והעלילה משעשעת. הסגנון קולח, הרגשות מבעבעים, הדיאלוגים שובי לב, והכל מסופר בפרקים המתחלפים בין ג'ק ומרדית' ומנקודות המבט של כל אחד מהם. אך בעיקר, המוטיב של משנאה לאהבה הופכים את "שד יהיר" לספר קליל, חושני, רומנטי, מצחיק ושנון החל מהקואובוי הסקסי, ועד הסבתא המגניבה.

היה לי ממש כיף לקרוא את הספר הזה. לא הצלחתי למחוק את החיוך מהפנים שלי.

ממליצה בחום כשאתם.ן במצב רוח למשהו קליל ומצחיק.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה