יום ראשון, 12 בדצמבר 2021

דירת שותפים - בת׳ אולירי

דירת שותפים - בת׳ אולירי

תרגום: שאול לוין

הוצאת כנרת זמורה-דביר

נובמבר 2019 . 432 עמ











טיפי וליאון חולקים דירה

טיפי וליאון חולקים מיטה

טיפי וליאון מעולם לא נפגשו...

 

טיפי מור צריכה דירה זולה ומהר. ליאון טומיי עובד בלילות וזקוק להכנסה נוספת. החברים שלהם חושבים שהם משוגעים, אבל זה עשוי להיות הפתרון המושלם. ליאון ישהה בדירה, שיש בה מיטה אחת, בשעות היום, בזמן שטיפי בעבודה, וטיפי תשהה בדירה החל מסיום יום העבודה ועד למחרת בשעה 8:00 בבקר. בסופי השבוע הדירה תעמוד לרשותה של טיפי וליאון ישהה אצל קיי, בת זוגו.

 

הסדר יוצא דופן אך הכללים ברורים.

אלא ש..

עם בני זוג  "לשעבר" אובססיביים, לקוחות תובעניים בעבודה, אח שנכלא בטעות וכמובן העובדה שהם עדיין לא נפגשו, הם עומדים לגלות שהכללים שקבעו כ"ספר החוקים" עומדים לעוף מבעד לחלון .

הרבה לפני שהרומנטיקה נכנסת לתמונה, טיפי משאירה פתק המזכיר לליאון להשאיר את מושב האסלה למטה, ומבלי להתכוון היא פותחת פתח קטן של תקשורת בין שניהם, פתח שהופך להתכתבות אינטנסיבית, שמתפתח בהדרגה לאינטימיות עמוקה יותר והם מוצאים את עצמם תוהים הרבה על האדם השני. הם משאירים פתקים במקומות שונים בדירה, פתקים שמלמדים על האינטראקציה ביניהם ועל סיפורי הרקע שלהם.

הפתקים מתארים את  ההתמודדות עם השדים הפנימיים שלהם כשהם נלחמים לשרוד את תלאות היומיום, להחלים ממערכת יחסים פוגענית רגשית, ולהתמודד עם בן משפחה שנכלא על לא עוול בכפו. באמצעות הפתקים מתפתחת ביניהם חברות, בה הם תומכים ומעודדים אחד את השני.

האם אהבה יכולה לפרוח כששני אנשים מבלים יותר זמן בנפרד מאשר ביחד, וכשהם כל כך שונים זה מזה?

"דירת שותפים" הוא סיפור מאופק שהבסיס לעלילה קשור להנחה שהפכים נמשכים.

טיפי היא טיפוס יוצא דופן. היא אישה גבוהה שמתלבשת איך שבא לה ולא אכפת לה מה חושבים עליה, היא תוססת, פעלתנית, חברותית מאד, בעוד ליאון שקט, איש של מילים מעטות, מבין ואיכפתי על גבול מתבודד. הדבר בא לביטוי בפתקים הקצרים והממוקדים שהוא כותב, בעוד שאלה של טיפי אישיים וארוכים.

הסיפור כתוב משתי נקודות מבט, בפרקים מתחלפים, בקולו של כל אחד מהם, מה שמאפשר להכיר את סיפור הרקע של כל אחד מהם לעומק.  

ציפיתי שזו תהיה קריאה קלילה.

היא היתה, והיא גם לא היתה.

כשהתחלתי לקרוא, כמעט ויתרתי. טיפי הרגישה כמו עוד דמות מוחצנת, קלישאתית, ודמותו של ליאון מופנמת. אך ככל שהמשכתי לקרוא הבנתי שיש בסיפור שלהם הרבה יותר ממה שנדמה. גיליתי ששתי הדמויות הרבה יותר מורכבות והיו מספר נושאים די רציניים שנדונו בו.

זה לא הספר הכי טוב שקראתי. הוא היה בסדר. לא מעבר.  

מתאים לקריאה כספר טיסה או חופשה.

 

לשיקולכם.ן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה