יום חמישי, 31 במרץ 2022

אהבתי אותך בחלום - הולי מילר

אהבתי אותך בחלום - הולי מילר

תרגום: דנה טל

הוצאת תכלת

פברואר 2022. 434 עמודים











אם הייתם יודעים שמשהו רע עומד לקרות לאדם שאתם אוהבים, האם הייתם יכולים להישאר ביחד ולהפיק את המיטב מהקשר, גם אם אתם מבינים שאתם "חיים" על זמן קצוב? 

 

האם אפשר לאהוב מישהו בלב שלם בהתחשב בידיעה כיצד ומתי האהבה הזו תסתיים?

 

"מה היה אם" היא השאלה הנמצאת בבסיס ספרה "אהבתי אותך בחלום" של הולי מילר, אשר בוחנת את התפיסה האם אפשר לאהוב מישהו בלב שלם בהתחשב בידע על-טבעי על כיצד ומתי זה יסתיים.

 

ג'ואל מורגן הוא וטרינר לשעבר. הוא מתרחק מהבריות ונמנע מקשרים חברתיים. הוא מפחד מהעתיד. מאז שהיה ילד בן 7 הוא רדוף על ידי חלומות נבואיים בהם הוא מגלה מה עתיד לקרות לאנשים שהוא אוהב. חלק מהחלומות חושפים חדשות משמחות, חלקם צופים דברים רעים, אחרים מראים מחלות עתידיות וטרגדיות.

הוא חולם על הריונות, תספורות, קניות במכולת, ארוחות צהריים, ארוחות ערב, וכו' 

הוא גם חולם על השכן שלו שיתנגש במכונית עם התינוקת שלו במושב האחורי, או על הגברת ההיא שתמות מסרטן וכד' והוא משתדל לעשות כל שביכולתו כדי למנוע את התרחשות האירועים בדרכים יצירתיות משלו, אך לא תמיד עולה הדבר בידו.

כל אחד מהחלומות האלה הם סוג של נבואה, מין תחושה מוקדמת, אבל בסופו של דבר ג'ואל חי בידיעה שהחלומות שלו מתגשמים והוא לא יכול לשנות אותם במציאות.

כל חייו הבוגרים הוא נאבק עם ה"מתנה" או "הקללה" הזו, תלוי בנקודת המבט.הוא מתקשה לתפקד בגלל נדודי שינה, הוא מוכה חרדה , והוא במירדף מתמיד אחר שינה ללא חלומות.  הוא  מפחד להגיע למצב שהוא יפגוש את אהבת חייו, ינהל קשר זוגי בידיעה ודאית שיגיע הרגע שהוא יחלום על בת זוגו ושאולי החלום יהיה רע, והוא ישאר הרוס ושבור לב. הוא מחליט שהדרך היחידה למנוע זאת, היא להימנע מכל קשר זוגי, לא להתאהב ולא לאהוב.

לקאלי קופר יש שברון לב משלה. היא לא יכולה להרפות מהעבר. מאז שגרייס, החברה הכי טובה שלה מתה, היא אבודה. גם כשהיא מוצאת נחמה בטבע, באקולוגיה ובשימור הסביבה היא נאבקת עם עצמה. היא יודעת שהיא צריכה להיות יותר ספונטנית ולחיות את החיים ולהגשים את חלומותיה אך היא לא עושה מספיק, ולא ממהרת להיכנס לזוגיות.

 

כאשר ג'ואל וקאלי נפגשים בבית הקפה המקומי שבו קאלי עובדת, הם נמשכים מיד אחד לשני. זה מרגיש כמו התחלה של משהו משנה חיים. ג'ואל לא מצליח להילחם במשיכה שלו לקאלי, והוא מאפשר לה להיכנס אל חייו, והם מתאהבים.

הכל זורם על מי מנוחות עד שג'ואל חולם על קאלי ועל מה שעתיד לקרות לה. קאלי לא רוצה לדעת מה צופן לה העתיד כי היא מבינה שהידיעה תאפיל על הזמן שנותר לה ואילו ההשלכות יהיו למידע על מערכת היחסים שלהם. הם מקבלים החלטה ועומדים בה במשך שנים כשהם חיים את חייהם כמיטב יכולתם. קאלי מוצאת את האומץ לרדוף אחרי הדברים שמכניסים אור ושמחה לחייה, וג'ואל מוריד לבסוף את כל המיגננות נגד. שניהם מבינים שהם ראויים לאהוב אחד את השני ולעזור זה לזה למצוא אושר.

 

"אהבתי אותך בחלום" הוא רומן מר-מתוק  עם אלמנט על-טבעי, שקשה להניח מהיד. ספר מעורר מחשבה על אהבה גדולה, קורבנות גדולים ומאבק גדול נגד גורל שאי אפשר לברוח ממנו. עם זאת נותרת השאלה-מה אתה מוכן להקריב בשביל האהבה, וכמה חשוב לחיות את החיים כאן ועכשיו. הולי מילר מתארת בעדינות את הדילמות של לב שבור, תחושת אחריות ואת הבדידות המלווה את ההחלטות הקשות ביותר בחיי האדם.

העלילה מסופרת בגוף ראשון עם פרקים המתחלפים בין ג'ואל לקאלי, ומשתרעת על פני שנים.

אין בו הפתעות גדולות והכותרת די מרמזת על מה הסיפור, אבל יש בו מאבק בין ההגיון לרגש והיה מסקרן לדעת האם הלב ינצח, או שזה יהיה "נבואה המגשימה את עצמה".

הדמויות של קאלי וג'ואל אנושיות, והיה קל להתאהב בהם. שניהם מתוקים, מכבדים את הטבע ובעלי החיים

 

מומלץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה