יום חמישי, 17 במרץ 2022

בת שבע סלון כלות אשדוד – יהודית איתן

בת שבע סלון כלות אשדוד – יהודית איתן

הוצאת כנרת זמורה-דביר

פברואר 2022. 224 עמודים מודפסים. 











לבת שבע יש סלון כלות ברחוב תפארת 18 באשדוד. שמה הולך לפניה ומגיעות אליה כלות ממרחקים. היא נשואה כמעט 30 שנה לאיציק תכול העיניים, שמספיק שיקרא לה "מאמי" וליבה נמס. איציק הוא נהג מונית, אשכנזי , בעל טוב, עושה קניות, מבשל  ועוזר לבת שבע גם בענייני החנות.

יש להם שלוש בנות בוגרות, ירדנה, לימור ורננה.  ירדנה "חיה בחטא" מזה ארבע שנים  עם אבישי, לימור עם יוסי שעדיין לא ברור "יחסינו לאן", ורננה לקראת גיוס  ועומדת לשרת ב -8200.



בזמן האחרון בת שבע נכנעת לשיגרה. היא מזניחה את עצמה, הפיצוחים בסלון הכלות ובבית מול הטלויזיה, העוגות עם הקפה, מובילים לעודף משקל. איציק מסתכל מהצד ומה שהוא רואה לא מוצא חן בעיניו. הוא אפילו כינה אותה "פרה" ופגע בה עד עמקי נשמתה. וכן, הזוגיות קצת בדעיכה, התשוקה בתרדמת, ונדמה שלה ולאיציק כבר אין מה לומר זה לזה היא אמנם מרגישה שיש שינוי בהתנהגותו  אך מעדיפה לא לחטט ולחקור.


עד אותו הרגע שבו החיים מתהפכים עליה.

 

ביום שבו הכול קורס לנגד עיניה, הכול משתנה. בת שבע חשה אבודה, מרומה, וליבה נשבר. אך בת שבע כמו בת שבע, לא תתן לאף אחד לעבוד עליה בעיניים.  היא מאלצת את איציק לעזוב את הבית, שוקעת במיני דיכאון אבל מהר מאד מתעשתת, מתאוששת ומחליטה לעשות מהלימון לימונדה.


במקום לשקוע במרה שחורה היא מקבלת החלטות הנוגעות לחייה, ומתחילה לפעול. דבר ראשון מתייחסת למשקלה ומתחילה לשמור על התזונה. אין יותר פיצוחים, אין עוגות. היא דואגת לטפח את עצמה, ונכנסת בחיים בפול טורבו. מרחיבה את העסק, פותחת "סניף" נוסף של "בת שבע סלון כלות אשדוד" בתל אביב, ונעזרת בבנותיה לתיפעולו,  מכירה את שלום, ומתזזת מכאן לשם ומשם לכאן בכוח האנרגיות הבלתי נידלות שלה.

בת שבע מוקפת בהרבה נשים תומכות, בבנותיה, בעובדות הסלון המסורות, ובחברות ותיקות. זה כשלעצמו מקצין את הבדידות של איציק ותחושת הניכור שהוא מרגיש בתל אביב. שם אין לו נפש חיה פרט למרינה, שגם לגביה הוא לא בדיוק סגור ,וכשהוא רואה את בת שבע אחרי מספר חודשים ואת השינוי שחל בה, הוא מבין איזו טעות עשה ונמשך לאשדוד ואליה כמו פרפר אל החום.

אז מה יקרה בהמשך?
האם בת שבע ואיציק יחזרו זה לזרועות זה?
האם בת שבע תבחר באהבה חדשה?
על כל זה ועוד הרבה תקראו בעצמכם.

 

העלילה מרגשת, זורמת וסוחפת.  מתחת לחזות המשעשעת מתואר השבר שהתחולל במערכת היחסים הזוגית והשפעתו על המשפחה כולה. היא נוגעת בפגעי הגיל, בשחיקת הזוגיות, מעמידה במרכז חוויה מטלטלת ועוקבת אחרי חייה של בת שבע ומשפחתה במשך שנה שבה מתרחשת נקודת מפנה שמסיטה את חייה ממסלולם, שנה בה היא חווה פרידה כואבת, משבר אמון לא פשוט, אהבה חדשה, פריחה מחודשת, ובעיקר איך היא מוצאת את עצמה שוב, באמצע החיים.

 

"בת שבע סלון כלות אשדוד" הוא ספר נהדר,  סיפור משפחתי מהחיים, על אחווה נשית, עם העצמה נשית, כתוב בשפת דיבור עממית  ופשוטה. הדקדוק והתחביר לא תמיד תקינים , אבל בהם טמון קסמו של הסיפור, כי זה קולה של בת שבע. הקול שלה כל כך טבעי, כל כך נכון עד שאי אפשר שלא להתאהב בה. היא לא מתכוונת להקסים את הקורא היא לא מחפשת להתחבב על הקורא אבל הסגנון החשוף והישיר של הדיבור שלה נכנס ללב ואי אפשר לעמוד בפניו,  ולמרות פשטותה, בת שבע  שנונה, כנה ואיכפתית ומוצאת את חצי הכוס המלאה בכל דבר.

 "בת שבע סלון כלות אשדוד" הוא מאותם ספרים שאי אפשר להניח מהיד.


ספר חם ומלא תובנות, שמסופר בהרבה הומור.

לפעמים עצוב, לפעמים מצחיק.

לרגע לא משעמם.

 


ממליצה מאד!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה