יום רביעי, 27 ביולי 2022

מכתבי האהבה של מונמארטר - ניקולא בארו

מכתבי האהבה של מונמארטר - ניקולא בארו

תרגום: שלומית כנען

הוצאה: כנרת זמורה דביר

פברואר 2022. 220 עמודים

נקרא עותק דיגיטלי











ז'וליאן אזולאי הוא סופר צרפתי המתמחה בקומדיות רומנטיות. כשאשתו האהובה אלן מתה בגיל 33 בלבד, הוא נשאר לבד עם בנם הקטן ארתור ושוקע באֵבל עמוק.

לפני מותה אלן גורמת לבעלה להבטיח לה לכתוב לה 33 מכתבים, אחד לכל שנה בחייה. אלא שהצער והדיכאון של ז'וליאן לצד אובדן ההשראה ומצב הרוח המתאים, מונעים ממנו להמשיך ולכתוב את הרומנים הרומנטיים שהפכו אותו לשם מוכר. הוא שרוי במחסום כתיבה ולא מסוגל להתמודד גם עם האתגר האישי שהציבה לו אשתו בהיותה על ערש דווי. הוא נאבק לקיים את ההבטחה , נחוש לכבד את רצונה של אשתו, אך במהלך ששת החודשים שאחרי הלוויה הוא לא צולח את המשימה. כאשר רגשות האשמה משתלטים עליו, הוא מתחיל במשימה, על אף שהוא מטיל ספק בתועלת שבה. להפתעתו הוא מוצא בכתיבת המכתבים נחמה מסוימת. הוא מספר לאלן על החיים שהוא צריך עכשיו לנהל בלעדיה, על בנה ארתור, שלא רוצה אבא עצוב, על קתרין, שרוצה כל כך לנחם אותו, אבל אומללה מדי על מותה של חברתה, ועוד ועוד. ככל שהוא נפתח ומספר במכתבים על רגשותיו, פחדיו ותקוותיו, כך הוא חש בשינוי שעובר עליו, מבין את כוחה המרפא של המילה הכתובה, ולאט לאט הוא מוצא טעם לחיים, לחברים ואפילו לאהבה.

 

ז'וליאן טומן את המכתבים בתא סודי בתוך המצבה, הנמצאת בבית העלמין המפורסם של מונמארטר בפריז. אבל יום אחד הוא מגלה שמכתביו נעלמו. במקום זאת, הוא מגלה לב קטן עשוי אבן. ז'וליאן המום. הוא לא סיפר לאיש על המכתבים הסודיים. ומה שיותר מוזר, לכל מכתב שהוא כותב עכשיו יש "תגובה": שיר מאת פרוורט, כרטיסי קולנוע, זר פרחים ועוד.

 

ז'וליאן שואל את עצמו האם אלן שולחת לו אות מהעולם הבא?

האם מידשהו עוקב אחריו?


דרך הרחובות הצרים של פריז ועד לבית הקברות של מונמארטר עם מלאכי האבן היפים, אנחנו חווים את המראות והקולות של פריז היפה כשז'וליאן מתחיל לגלות מחדש מדוע פריז נקראת עיר האהבה.

 

"מכתבי האהבה של מונאמרטר" הוא סיפור אהבה על גבר שמאבד את אהבת חייו, מאבד את אמונתו באהבה ובסוף טוב, ועל כוחה המרפא של המילה הכתובה. כשקוראים את המכתבים מרגישים בתהליך ההדרגתי שז'וליאן עובר. הטון של המכתבים משתנה מעצוב ומייאש לחיובי ומלא תקווה, ויחד עם ז'וליאן אנחנו מגלים שניסים יכולים לקרות, שהרצון לחיות אחרי אובדן חוזר,  גם אם תהליך האבל ארוך, ויותר מכך, אהבה יכולה להפתיע במקומות הכי לא צפויים.

במהלך הקריאה יכולתי בקלות לדמיין את המקומות בהם עבר ז'וליאן, הודות לתיאורים החיים של בארו. זו הייתה הרגשה מקסימה לחזור לפריז, לראות את המראות, המטבח, הארכיטקטורה, האנשים, התרבות ואורח החיים הכללי. אהבתי את ההיבט הזה של הספר.


גירסה אחרת לספר "נ.ב. אני אוהב אותך" מאת ססיליה אהרן.

קריאה קצרה, חביבה ומהנה לכל מי שמחפש ספר קליל לימי הקיץ הלוהטים.

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה