יום שלישי, 18 באפריל 2023

בואי הביתה – איה אנגל

בואי הביתה – איה אנגל

הוצאה:  שתים הוצאה לאור

דצמבר 2022. 255 עמודים












שירה דותן־הראל גיבורת הספר, בת שלושים ותשע, עובדת כעורכת בעיתון, נשואה לאיתן, אמא לשניים. יש לה בעל אוהב, ילדים מקסימים, עבודה מעניינת, בוס שמעריך אותה, אמא קרייריסטית, פרופסורית למדעי החלל, שלא רואה אותה, אבא שכן, אח שהוא החבר הכי טוב שלה, חברה מסורה וסבתא שהיא מודל לחיקוי ומקור לאין־סוף אהבה.

כשהיא מגלה שאיתן מנהל רומן, הזוגיות שלהם עוברת שבר גדול. על פניו היא מתנהלת כאילו הכל בסדר, אבל הכאב שהיא חשה על הבגידה באמון, באהבה, בחברות שביניהם גורמים לשיברון לבה, וכשהכל מתפוצץ היא הולכת באי רצון עם איתן לטיפול זוגי.

כשמתחילים כאבי הראש עד שכבר אי אפשר, היא מתעלפת במערכת העיתון ומגיעה לבית החולים עם האבחנה של ״אירוע מוחי קל״, ומפאת גילה הצעיר, הרופאים מאשפזים אותה כדי להבין מה הסיבה. איתן עוטף אותה ודואג לה, מתווך בינה לבין הרופאים, וישן לידה במיטת בית החולים או על מזרן על הרצפה.


במהלך שבוע ימים היא מאושפזת ועוברת בדיקה אחר בדיקה שלא מעלה דבר חוץ מהעובדה שכל החיים שלה בבלגן. הרופאים לא מוצאים את הסיבה לאירוע המוחי, אבל שירה מבינה את מה שסבתא שלה ראתה כל הזמן: היא צריכה לעשות סדר בחיים שלה, בכל מה שיש לה ובמה שחסר ולחשב מסלול מחדש.

והיא עושה.

היא בוחנת את הקשר שלה עם מקום עבודתה, עם הבוס, עם בני משפחתה, ומבינה שזה הזמן שלה להחליט מי האנשים הקרובים אליה, על מה ועל מי עליה לוותר, איפה נחה האהבה באמת והאם בכלל תחזור עוד הביתה.

 

האם שירה תסגור מאחוריה את דלת ביתה או תחזור אליו?

 

"בואי הביתה" הוא ספר הביכורים של איה אנגל. ספר על זוגיות ועל השברים שלה, על חוסר השלמות שלנו, שהצליח לעורר בי הזדהות ואפילו לרגש מפעם לפעם, בעיקר לקראת סופו. איה אנגל מקפידה לתאר מסע נפשי שעוברת הגיבורה סביב משבר גיל 40, וכל מי שחווה אי פעם שבר בחיים, של גילוי, שינוי ופחד עמוק, לא משנה באיזה גיל, ימצא את עצמו בספר הזה.

 

הספר זורם, ברור וחסר פשרות, כתוב ברגישות ומאד מפוכח, ומתנהל בין מחשבותיה, תחושותיה ורגשותיה של שירה,משלב בהווה זכרונות מהעבר, ומתרחש במהלך שבעת ימי האישפוז שלה.  

התיאורים של מה עובר על שירה בתור מאושפזת כל כך ריאליים, כולל המחשבות הקשורות באי הוודאות למצבה הבריאותי, הפחדים הכי עמוקים שלה, המציאות שאי אפשר לברוח ממנה שמוצבת כמו מראה מול הפנים,  מציאות שמכריחה אותה לראות ולבחון את עצמה בכל דבר שקורה סביבה ובה, הזוגיות שלה, היחסים עם בני משפחתה, הסודות שהיא מסתירה, האהבה שעכשיו מכאיבה, ועל איך עליה להתמודד עם המשבר ואילו החלטות לקבל.

ספר נוגע ללב, לעיתים מכמיר לב ממש.

מומלץ בחום!


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה