יום ראשון, 19 בנובמבר 2023

לילה במוזאון – עדית נרובאי

לילה במוזאון – עדית נרובאי

איורים: רונה מור

הוצאת כנרת.

2023. 48 עמודים











רובי הוא חולד קטן וקצת פחדן שגר במחילה חשוכה. כל היום הוא חופר וחופר בלי לדעת לאן ולמה עד שיום אחד הוא מגיע אל מקום מוזר ומסקרן מאוד. ברגע הראשון הוא נבהל, ורוצה לחזור למקום החשוך והמוכר שלו אך מאחר והוא סקרן גדול הוא רוצה להבין לאן הגיע ולמה כולם רוצים לבקר במקום הזה. רובי הפחדן חושש לצאת אל המקום החדש ומחליט לחכות עד אחרי שיעשה קצת התעמלות, אולי ישן קצת, אבל הסקרנות לא נותנת לו מנוח והוא מציץ לשנייה אל העולם החדש.

להפתעה שחיכתה לו שם הוא לא ציפה.

רובי פוגש את לילו, הציפור המצחיקה, שיודעת את התשובות לכל השאלות ולא מפחדת מכלום, מסבירה לו מה זה בני אדם, מה זה מוזיאון, ומגלה לו מתי לא מסוכן להסתובב בו, ואיך להיזהר מהשומר.

באישון הלילה, כאשר המוזאון מתרוקן מאנשים ושומרים, ונשאר רק שומר הלילה, השניים יוצאים לסיור במוזיאון. הם הולכים לחפש את סוד הקסם המתחולל כל לילה. רובי שראייתו מטושטשת לא מצליח לראות דבר ואכזבתו רבה. אך לילו מבטיחה לו שבחצות הלילה הכל ישתנה כי אז מתחולל קסם מיוחד.

 

מה הקסם שמתרחש בלילה, כשכולם ישנים

 

עד מהרה מתברר שהם לא לבד במוזיאון. הציורים מתעוררים לחיים,  הם חווים סערה ונתקלים בקובי הנמר, בטלולה הפילה הורודה והביישנית, בליזה ואחרים, ועוברים חוויות משעשעות, מינעד רחב  של רגשות, רוקדים ואוכלים ותוך כדי מגלים, ממקור ראשון, את יצירות המופת של אמנים בולטים כמו "מונה ליזה" של ליאונרדו דה וינצ'י, "סערה טרופית עם נמר" של אנרי רוסו, "רקדנית על במה" של אדגר דגה ועוד, ואלה מוצגים באמצעות ההרפתקאות מושכות תשומת הלב של רובי ולילו.

 

 

"לילה במוזאון" הוא סיפור הרפתקה מופלאה ומלאת דמיון שיעניין את הקוראים.

האיורים נפלאים והם ממחישים את הטקסט.

ללא ספק זהו ספר מעשיר, מלא בצבעים ושמחה, מעודד לחשוב מחוץ לקופסא ולזרום עם הדמיון.

אני חושבת שבפעם הבאה שקוראי הספר יבקרו במוזיאון הם יסתכלו על התצוגה קצת אחרת

הספר מתאים לקוראים מגיל 7+ אך גם בני 5-6 יהנו לשמוע אותו כשיקריאו אותו באוזניהם.

יש הסברים על הטכניקות השונות של הציורים, ואלה כתובים בצורה בהירה ובגובה העיניים.

הספר מחולק ל 8 פרקים ובסוף הסיפור יש אחרית דבר המכילה מִקְבָּץ תמונות עם הסבר מפורט של כל אחד מהציירים והיצירה שמוזכרת בסיפור עצמו.

 

סיפור מענג של שני חברים והלילה הקסום ורב האירועים שלהם במוזיאון.

 

מומלץ

 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה