יום שלישי, 2 באפריל 2024

אהבה בקריות – מיקי מלץ

אהבה בקריות – מיקי מלץ

הוצאה: שתים הוצאה לאור

ינואר 2024. 285 עמודים


 ג'ימי בן ה 16+ הוא בן יחיד, ילד טוב, תלמיד תיכון מצטיין, חברה הטוב של עמליה=עמי מימי הגן, איש סודה אך כזה ששומר את סודו ממנה. העלילה מתרחשת בקרית מוצקין והשנה בה נפתח הסיפור היא 1977, שנה סוערת למדי בחייו האישיים  של ג'ימי ובחיי המדינה.

מכבי תל אביב נוחלת לראשונה הצלחה כבירה ולוקחת חלק בתחרות על אליפות גביע אירופה, ורבין מתפטר בעקבות הגילויים על חשבון הדולרים של אשתו. כל זה מתרחש על רקע התאהבותו הנואשת של ג'ימי בבן כיתתו.

כבר בכיתה ג' בהיותו כבן 8, ג'ימי מבין שהוא אחר כאשר הוא מתאהב עד כלות בילד החדש שהגיע לכיתה. 6 שנים של הסתרה נמשכה האהבה החד צדדית הזו וכשנדמה שהוא התגבר עליה,  מצטרף לכיתתם(י"א) , גיא, תלמיד חדש, וג'ימי מוצא את עצמו מתאהב בו ממבט ראשון. למרות שהוא מודע לנטייתו המינית מזה שנים ג'ימי לא מצליח להביא את עצמו לצאת מהארון. הוא חושש מתגובת הוריו, הוא מחושש מתגובת חבריו , הוא חושש להביע את רגשותיו באוזני גיא, שהופך כבר על ההתחלה לבן זוגה של עמי, וכדי לא לאבד את הקשר איתה הוא כופה על עצמו שתיקה,נטמע בחבורה ומתאמץ בכל כוחו להיראות ולהתנהג כנער רגיל ונורמלי,למרות הקושי .

 

סיפור אהבתו של ג'ימי מוצמד להתקדמותה של מכבי תל אביב במשחקי הכדורסל, וחייו השקטים והמופנמים מתנהלים במקביל ובניגוד לרעש התיקשורתי שסוחף את המדינה ואת חבריו המעריצים שעוקבים אחרי התקדמותה של הקבוצה בתחרות, ולא חוסכים מאיתנו את פרשנותם המפורטת, עד למשחק הגמר הסוער, כשחלק מבני כיתתו וביניהם גיא, עמי ואילה, נאספים בביתו של ג'ימי לצפות במשחק הגמר  ולחגוג את יום הולדתו ה -17 .

האם השיא שהגיעה אליו מכבי תל אביב שזכתה באליפות יקביל למה שמתרחש בחייו של ג'ימי?

על כך תלמדו כשתקראו.

 

"אהבה בקריות" הוא רומן התבגרות רגיש ומיוחד המתרחש בשנות ה- 70 כשיציאה מהארון לא היתה דבר של מה בכך, במיוחד בקריות, הפריפריה המנומנמת והתמימה של חיפה. העלילה מתארת מערכות יחסים בין הורים-ילדים, בין מורים- תלמידים, חברויות בגיל העשרה, ומחשבות ותהיות לגבי אמונה ואלהים.

 

כמי שגדלה בקריות, נהניתי להיזכר בכל אותם מקומות המוזכרים בספר, רחוב השופטים, התותח, פסי הרכבת, קולנוע אורות והברזלים, חורשת האקליפטוסים והמזרקה. הרבה נוסטלגיה שזורה בסיפור ממכנסיים מתרחבות, מחברות דפרון, ערוץ טלויזיה אחד, תכניות כמו איירונסייד, קוז'אק, ומדינה שלמה בהדממה כאשר מכבי תל אביב משחקת נגד צסק"א מוסקבה ,עם כוכבים כמו מיקי ברקוביץ' , אולסי פרי, מוטי ארואסטי ועוד.

הספר כתוב היטב, זורם למרות הפירוט הרב בכל הנוגע למכבי תל אביב, והמתח הקשור באירועים שחווה ג'ימי נבנה באותו אופן שנבנה המתח המתאר את משחקיה של קבוצת הכדורסל, עד כדי כך שלא ניתן היה להניח מהיד ורק רציתי לדעת האם ג'ימי יחווה רגע של נחת וימצא את האור שבקצה המנהרה...

 

הנספח בסוף הספר שנקרא "הבשורה על פי ג'ימי" , היה מיותר בעיני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה