יום חמישי, 9 בנובמבר 2023

שבעת הבעלים של אוולין הוגו - טיילור ג'נקינס ריד

שבעת הבעלים של אוולין הוגו - טיילור ג'נקינס ריד

תרגום: דנה אלעזר הלוי

הוצאת כתר

ינואר 2023

400 עמודים

           











"שבעת הבעלים של אוולין הוגו" עוקב אחר אוולין הררה הקובנית-אמריקאית, שמדחיקה את מורשתה כדי להשתלב בסצנת הקולנוע של שנות החמישים והשישים, ומשנה את שמה לאוולין הוגו. העלילה עוקבת  אחריה החל מהימים שהייתה ילדה קטנה שגרה בניו יורק בשכונת הלס קיטצ'ן  ועד שהפכה לשחקנית בעלת השכר הגבוה ביותר בהוליווד, ששלטה במסך הגדול במשך יותר מארבעה עשורים. ומעבר ליופיה יוצא הדופן ולגוף המשגע שלה, שמה הלך לפניה כמי שהייתה נשואה שבע פעמים, וכל אחד מגירושיה, רק הגביר את תהילתה.

כל גבר רצה אותה, וכל אישה רצתה להיות כמוה.


עכשיו, בגיל 79, אוולין מחליטה למכור את השמלות המפורסמות ביותר שלה במכירה פומבית, כדי לסייע במימון המלחמה בסרטן, ומציעה למוניק גרנט, עיתונאית אנונימית, די חסרת נסיון אך שאפתנית, את ההזדמנות של חייה. ראיון בלעדי לכתוב את ספר זיכרונותיה, שיספר את סיפור חייה במלואו , ביושר, מבלי להסתיר דבר על שבע הפעמים בהם נישאה לשבעה בעלים שונים, ועל המסע שלה להפוך לאחת הנשים האיקוניות ביותר.

יש רק תנאי אחד.

מוניק תוכל לכתוב ולפרסם את הביוגרפיה הזו לאחר מותה של אוולין, ביוגרפיה שמבטיחה להיות הדבר השערורייתי ביותר שנכתב בשנים האחרונות, אך כזו שתביא להכרה ועושר למוניק.

מוניק יודעת שזו תהיה טעות לוותר על ההצעה, והמחשבה שזה טוב מכדי להיות אמיתי, ממשיכה להטריד את מחשבותיה. היא מנסה להבין מה המניע של אוולין לבחור דווקא בה.

 

לאורך כל השנים, חייה של אוולין הוגו היו פרוסים לעיני הציבור, אבל למרות זאת היא מלאה בסודות. רק היא יודעת מה קרה מאחורי הקלעים בקריירה הארוכה שלה, הרצופה שערוריות ושברון לב מתוקשרים.

ככל שלמדתי להכיר את אוולין, כך התאהבתי בה יותר. היא לא היתה חביבה, אבל היא חדת לשון, מהירה להגן על עצמה, מחושבת באופן מפתיע ויודעת בדיוק מה עליה לעשות כדי להגיע לאן שהיא רוצה. היא יודעת מה הסיכויים שלה, וכשההזדמנויות מופיעות, היא מנצלת אותן. היא מודעת ליופי שלה, והיא משתמשת בו כיתרון. היא יודעת את ההשפעה שיש לה על גברים וכמה כוח היא מחזיקה בידיה, ומעולם לא הביטה בבושת פנים על מעשיה, מפוקפקים ככל שיהיו, כשהיא השתמשה במיניותה  כדי לקדם את עצמה.

הדמות שלה היתה מורכבת, מלאת כוח ואישיות. היה לה  יופי יוצא דופן, היתה לה חוצפה. היא היתה נחושה. היא קיבלה הרבה החלטות שנויות במחלוקת במהלך הקריירה שלה אבל לא התחרטה עליהם ולא הענישה את עצמה. היא התמודדה עם נסיבות חייה בצורה הטובה ביותר שיכלה נכון לאותה תקופה, באופן שנראה לה הכי הגיוני, ומעולם לא התנצלה. ומאחר והיא זו שמספרת את סיפורה, היא מסבירה מה ולמה הוביל לקבלת ההחלטות שקיבלה, ולכן קשה להאשים אותה. היא שיחקה במשחק ההוליוודי, יצאה עם גברים מפורסמים כדי לקדם את הקריירה שלה, והשתמשה בגופה כדי להשיג את מה שהיא רוצה. היא חוותה את מלוא הכוח של הסקסיזם של התעשייה, ובמובנים מסוימים ניצלה אותו. הכל מתוך מודעות. היא החליפה היבטים חשובים של זהותה תמורת יותר תהילה, יותר תפקידים, יותר כסף. היא עשתה מניפולציות והיא שיקרה.

 

התפתחות העלילה, והדרך בה המידע ניתן במשורה, הספיק כדי לסקרן  אותי לרצות לדעת עוד, על מי היו שבעת בעליה ומה הסיפור המסתתר מאחורי כל אחד מנישואיה. לאורך כל הקריאה, תהיתי מדוע מישהי כמו אוולין הוגו מבקשת עיתונאית חסרת ניסיון כמו מוניק.

מה אוולין מסתירה?

מי הייתה אהבתה הגדולה ביותר?

מה מחבר בין השתיים מעבר לראיון?

 

אהבתי לראות  את הדרך שאוולין עברה מנערה שמשתמשת במין כדי להוציא את עצמה מהמקום בו גדלה ועד להכרה באהבה האמיתית של חייה, שתוארה בעדינות, לצד הפחד והפרנויה הקשורים באותם זמנים.

אהבתי את הארי, את מערכת היחסים שנרקמה בינו ובין אוולין. את החברות היקרה ביניהם,התמיכה והכבוד שחלקו אחד לשני.

הספר מתחלק לפרקים על פי מספר הבעלים, וביניהם קטעי ביניים העוקבים אחר מוניק וחייה האישיים, וכתבות בתקשורת הבידורית (צהובונים) המדווחות על חייה של אוולין וכל מי שקשור אליה.

בעיני,  הסיפור הרגיש אמיתי. (האם ההשראה נלקחה מאליזבת טיילור, לנה טרנר או אווה גרדנר?)

הוא היה מלא באהבה ותשוקה, שברון לב והחלטות שהובילו את אוולין לאבד את כל מי שהיא  הכי אהבה בחייה. הוא עסק במחיר התהילה, בבעיות מיגדר, בלהט"ב, באהבה אמיתית, באהבה מזויפת , בטרגדיה ובמאחורי הקלעים של הוליווד, היה טוויסט בעלילה, וסוף שנוי במחלוקת.

המסר שהוא מעביר הוא תזכורת לכך שהחיים קצרים וצריך לחיות אותם מתוך נאמנות לעצמנו, ולמי שאנחנו, ללא התחשבות בנורמות חברתיות.

בסופו של דבר חיבבתי שלושה מהבעלים, ובזתי לארבעה מהם. 

כדי לגלות מי הם, פשוט תצטרכו לקרוא את הספר...



  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה