יום שלישי, 15 באוגוסט 2023

הכל בסדר ,הילי – הדס קפלן

הכל בסדר ,הילי – הדס קפלן

הוצאה:  הדס קפלן

אוקטובר 2020.

215 עמ' מודפסים

 

על פני השטח, הכל בסדר אצל הילי.  מבחוץ זה נראה שיש לה חיים ממש נהדרים. יש לה עבודה טובה שהיא אוהבת, בן זוג, חיים. היא לא בקשר עם ההורים שלה כבר שנים. אבל, מתחת לפני השטח רוחש העבר של הילי. הורות מנוכרת, ילדות בלתי נראית, חיים שבהם הכל בסדר, אבל רק כלפי חוץ. להילי נדמה שהיא השאירה את כל זה מאחוריה, ובכל זאת ההווה מתעקש להראות לה שלא כך הוא. היא מבינה שהיא חייבת לעשות משהו. שהיא חייבת לשנות את החיים שהיא חיה ושאם היא רוצה שאחרים יראו אותה, היא חייבת קודם כל לראות את עצמה.

אנחנו לומדים להכיר את ליבי, שמספרת את סיפורה בגוף ראשון, על החיים שלה במהלך 31 שנות חייה,  על המחשבות שלה, הרגשות והפחדים שלה.

הסיפור עוקב אחרי הילי שבורחת מישי, בן זוגה השתלטן והאלים לרילוקיישן בחברת הייטק בניו יורק.  הוא מתחיל ביום הטיסה ומאותו רגע, אנחנו חוזרים אחורה לשנות ילדותה, לחודשים של לפני הטיסה, להחלטה לברוח, לתיכנון הקפדני והחשאי של מבצע ההיעלמות שלה,  עד לאותה שנה שבה היא שוהה בניו יורק. לאט לאט הילי מגלה כמה כוח יש בצעד שעשתה, ועד כמה, גדול תהליך השינוי שהיא עוברת. הילי שגדלה ללא אהבה וחום הורי, שחיה עם גבר מתעלל, רק רוצה שיאהבו אותה, שיראו אותה, שישמעו אותה. ורק כשהיא בניו יורק היא מתחילה לנשום, להעריך את עצמה,  גם אם הפחדים קיימים והרדיפה (הטלפונית) של ישי לא פוסקת.

העבר שרודף אותה ומלווה אותה כמו צל, קיבע בה את ההבנה שהיא לא ראויה לאהבה, אם אפילו הוריה לא אהבו אותה. וכך היא נופלת למערכת יחסים רעילה אפילו יותר, שגורמת לה להיות תלותית, מקטינה, ולהאשים את עצמה בכל מה שקורה לה. גם בניו יורק היא לא נמלטת מבוסית רעה ומתעללת שמערערת את השקט הנפשי לו היא כל כך זקוקה, אך לומדת להתמודד איתה ולא לוותר על עצמה. היא זוכה להערכה מחבריה לעבודה וללא ספק התמיכה שלהם מחזקת אותה. למרות הפחד היא בוחרת בחיים חדשים, וגם כשלא תמיד קל בניו יורק ומתעוררים אתגרים לא פשוטים הילי לא מוותרת ומתמודדת.

 

לאורך כל הספר חששתי שהילי תישבר ותגיב להודעות המאיימות של ישי או שישי יגיע לניו יורק. עודדתי אותה בליבי, ורק רציתי לראות אותה מחלימה, מתחזקת, נפתחת לחיים שהיא ראויה להם, לאהבה מכילה, לחברות.

 

"הכל בסדר, הילי" הוא רומן ביכורים שכתוב טוב, מספר בכתיבה קולחת על אירועים שהדעת לא סובלת, עוסק במערכות יחסים במשפחה ובין בני זוג, בקשר ובהשפעה של הורים רעילים, משפילים ומזניחים על בתם היחידה ואיך העבר הכואב הזה, משפיע במשך שנים ומכתיב את התנהלותה ויחסיה הזוגיים והחברתיים של הילי גם לאחר שהיא עזבה את בית הוריה בגיל 16, והתנתקה מהם.

 

ספר מעורר השראה.

אני אהבתי וממליצה בחום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה