יום שני, 15 בנובמבר 2021

דב קטב קטן בוא מהר בחזרה – הנס דה ביר

דב קטב קטן בוא מהר בחזרה – הנס דה ביר

הוצאת אגם

תרגום מגרמנית: חנה ליבנת

2021












סיפור קטן וחמוד בסידרת הספרים על דוב קוטב צעיר בשם לארס, אשר בכל פעם יוצא להרפתקה חדשה חוצת אוקיינוסים, ג’ונגלים והרים מושלגים, מכיר חברים חדשים, מאבד את הדרך ומוצא אותה ולומד על עוד יצורים ומקומות בעולם.

 

לארס, גיבור הסיפור שלנו, דוב הקוטב הקטן, חוזר בהרפתקה חדשה, כאשר הפעם הוא מוצא את עצמו לכוד ברשת דייגים, מועלה על סיפונה של ספינת דייגים שיוצאת מהאזור הארקטי ומפליגה לנמל הבית שלה, רחוק מביתו. לאחר שחילץ את עצמו מהמחסן בו אופסנו הדגים שנלכדו ברשת הדייגים, הוא מרגיש אבוד ובודד אך מהר מאד פוגש ומתידד עם נמו, חתול הספינה, שמשמש לו מדריך ומבטיח לעזור לו כשיגיעו לנמל הבית. הם יורדים יחד מהספינה בנמל ולארס מתוודע לחבריו החתולים של נמו אתם הם בודקים איך להחזיר אותו לקוטב הצפוני.












הסיפור מתאר את הרפתקאותיו של לארס לאחר שהגיע לנמל. איך פרוותו הלבנה מתלכלכת בעיר הגדולה, איך לארס ונמו מוצאים את דרכם בסמטאות העיר, איך לארס נבהל ממשאית ואיך לארס מוצג בפני ג'וני חתול של ספינה דייגים אחרת שעומדת לצאת להפלגה לכיוון הקוטב הצפוני . הסיפור ממשיך עם המסע חזרה על הספינה והשחייה מהספינה אל החוף בקוטב הצפוני במהלכה פרוותו מתנקה על ידי המים.

בסופו של דבר, לארס הקטן מבין עד כמה הבית שלו יפה ונקי והוא מעריך אותו יותר מתמיד, כי אין כמו הבית...

הספר עוסק בנושאים של חברות, עזרה הדדית ובעקיפין מדבר על שמירה על הטבע ואיכות הסביבה. הידידות בין לארס ונמו מוצגת מההתחלה ומראה שלמרות שהם שונים וממקומות שונים הם עדיין יכולים להיות חברים. הזיהום מוצג כנושא שדוב הקוטב הקטן מצביע עליו הרבה כשהוא נמצא בעיר לצד שאר הסכנות שהעיר טומנת בחובה. גם הרעיון של הקוטב הצפוני הלבן והנקי מוזכר כניגוד לעיר ולמי הנמל המזוהמים.

הספר הראשון בסדרת “דב קטב קטן” ראה אור לראשונה בשנת 1987 ומאז ראו אור עוד כ-20 ספרים בסידרה. בעברית תורגמו עד כה שני ספרים וכעת רואים אור בהוצאת "אגם" עוד שני ספרים בסידרה  שנקראים " דב קטב קטן בוא מהר בחזרה!" ו " דב קטב קטן מציל את איילי הצפון".

אהבתי את הצבעוניות של הספר, שמכניסה את הקורא לאווירה שלו. האיורים הנפלאים שממלאים את רוב הדף עוזרים לילדים להבין טוב יותר כיצד נראים הקוטב הצפוני ודובי הקוטב והם משלימים את הטקסט הכתוב. בנוסף לסיפור יש ערך מוסף בכך שהוא מאפשר לפתח שיח על חיות לא מוכרות, רגשות, משמעות הצבעוניות בסיפור וכד'.


ספר נהדר שכתוב היטב ובצורה נגישה ומהנה לילדיםלא ארוך מדי, אבל מספיק כדי להעביר את המסר. 

מומלץ לכל מי שקרא ונהנה מהספר הראשון על הרפתקאותיו של דוב הקוטב הקטן הזה.

 

 לגילאי גן וראשית קריאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה