יום שני, 6 במאי 2024

מורשית חתימה - ליאת לב-רן

מורשית חתימה - ליאת לב-רן

הוצאה: עברית הוצאה לאור

ספטמבר 2020. 152 עמ' מודפסים

 


ספר הביכורים של ליאת לב רן,  הוא רומן צי'ק ליט קצר שובה לב המתחיל באירוע טראומטי הקשור באביה של הגיבורה הראשית, נטע. כשהיתה ילדה אביה נדרס למוות, כדי לא לצער את אמו הקשישה, סבתה האהובה של נטע, הוחלט להסתיר ממנה את מותו,  אך היא בחוכמתה הבינה מה קרה ומספר שנים אחר כך היא הלכה לעולמה בעצב רב.

מותו של אביה הוא כמו פצע שלא הגליד, ובגיל 20 נטע  מחליטה לגלות מה בדיוק קרה בתאונת הדרכים הזו. היא מתקבלת לעבודה במפעל למוצרי חלב, שאחד הנהגים בו דרס את אביה, ומנסה להגיע אליו  כדי לסגור את הפרק הזה בחייה ולהשאיר את טראומת ילדותה מאחור , אך הדבר לא צולח. הנהג מסרב לפגוש אותה ואין לה דרך להגיע אליו.

עשר שנים אחרי, נטע, שגרה בדירה שכורה ליד שוק לוינסקי, שבורת לב בעקבות פרידה מאהוב לבה, חגי, בחור עם ידיים יפות, שצעיר ממנה. היא נטשה מערכת יחסים ארוכת שנים למענו אך בסופו של דבר התברר לה שהוא פחות בקטע שלה.

בעזרתה של חברתה התוססת ריקי, שמכירה בחורים על ימין ועל שמאל, ועוברת בין סדנאות כמו בין בחורים, היא מתחילה לעבוד אצל רוני איל הנדל"ן תובעני, גרוש עם שני ילדים שקונה כל דבר ופותר כל בעיה בכסף. תוך זמן קצר נטע רוכשת את אמונו בהיותה נאמנה וזמינה. היא מתקתקת בעבודה, משתלטת על העניינים ופותרת משברים אישיים בחיי גרושתו, בנו ובתו המפונקים, בלי לשאול שאלות, והכי חשוב: אין לה חיים. היא מוכנה לעבוד כמה שעות שנדרש ומעבר, ומוכנה לטוס לכל מקום בכל רגע לאן שתתבקש. כמובן שהבוס מעריך את מסירותה ומתגמל אותה.

לא עובר זמן רב והיא הופכת למורשית חתימה בחשבונות עסקיים, והיא נשלחת לקפריסין ולפריז כדי לחתום על מסמכים ולדאוג להעברות כספים. בפריז היא הופכת להיות נינה, מכירה את דני, ונראה שאהבה חדשה לפניה, אך לאט לאט היא מגלה דברים ומתחילה לאסוף ראיות לכך שמשהו מפוקפק קורה מאחורי גבו של הבוס.

מה המזימה שנרקחת סביבה?

מה נטע תגלה על תאונת הדרכים של אביה?

 

"מורשית חתימה" הוא ממתק קליל, קריא, קולח באופן טבעי. העלילה פשוטה אבל הכתיבה הכייפית מעלה חיוך ובעיקר עושה טוב לנשמה, והופכת אותה למסקרנת ומעניינת. אמנם זה לא סיפור שדורש הרבה מחשבה, אך הוא בהחלט מספק בריחה נעימה לשעה קלה.  מתאים לבריכה או לטיסה קצרה.


♥ממליצה בחום


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה