יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

שבעה ימים בחיינו – פרנצ'סקה הורנק

שבעה ימים בחיינו – פרנצ'סקה הורנק

תרגום: לינדה פניאס-אוחנה

הוצאת כתר

מרץ 2018. 404 עמודים.

 


לראשונה מזה שנים, כל בני משפחת בירץ’ יחגגו את חג המולד וראש השנה החדשה, תחת קורת גג אחת.

עבר זמן רב מאז שהבת הבכורה של אמה ואנדרו, אוליביה, רופאה, חזרה הביתה לחג המולד. תמיד יש לה חובות שמרחיקים אותה, או שאולי אלה תירוצים להימלט ממפגש משפחתי. בדרך כלל היא יוצאת להציל את העולם, אך השנה היא תצטרף אליהם באחוזת ווייפילד שבנורפולק, האחוזה הכפרית שראתה ימים טובים יותר. אוליביה חוזרת הביתה רק כי היא חייבת. זה עתה חזרה מליבריה, אזור מוכה מגיפת צהבת, והיא חייבת להישאר בהסגר למשך שבוע. היא נחשפה לוירוס הקטלני כשעזרה לטפל בחולים שנפגעו מהמגיפה, והיא חיה בחשש מתמיד שהיא עלולה להימצא חיובית למחלה, ובכך להעמיד את משפחתה בסכנה, תוהה בין היתר איך זה ישפיע על עתידה. היא מתקשה להסתגל לחזרתה, והדאגות שמשפחתה חווה נראים בעיניה נדושים בהשוואה למה שהיא עברה.

משפחתה מתנדבת להיות איתה, ובמשך שבעת הימים הבאים, הבירצ'ים סגורים, מנותקים, ואפילו אין להם Wi-Fi רציף.


אנדרו, האב, היה פעם כתב מלחמה, שהקריב את הקריירה שלו כדי להיות עם אשתו וילדיו. הוא הפך למבקר מסעדות, ומתגאה בכתיבת הביקורות הנוקבות שלו. הוא מעדיף להיות בכל מקום מלבד תקוע עם משפחתו למשך שבעה ימים, במיוחד לאור המייל שקיבל,  מייל שהוא מצפה לו באופן לא מודע כבר זמן מה. הוא מסתגר בחדר העבודה שלו, ונזכר בימי הזוהר שלו ככתב מלחמה.


אמה, האם שויתרה על קריירה משלה כדי לגדל את 2 בנותיה האהובות, אוליביה ופיבי, לא יכולה לחכות כדי לבלות את השבוע בטיפוח שתי בנותיה, במיוחד מכיוון שזה יסיח את דעתה מהסוד שהיא מסתירה, סוד שיהפוך את כל המשפחה על פיה.


פיבי, הבת הצעירה היא ילדה של אבא, שעדיין גרה בבית, עובדת על תכנית ריאליטי לטלויזיה, מנוכרת מאחותה הבכורה אוליביה. היא די קלת דעת ורדודה, ולא יכולה להתרכז בשום דבר פרט להתרגשות מאירוסיה. היא רוצה את החתונה המושלמת, את החיים המושלמים, קשה לה עם זה, שאוליביה לא יכולה להתמקד בשום דבר מלבד המחלה באפריקה.


כשהם סגורים תחת קורת גג אחת, לא הרבה יכול להישאר מוסתר לאורך זמן, וכאשר פצעים ישנים נחשפים וחדשים נגרמים, הסודות שכל אחד מהם מסתיר מתגלים, וכשאורחים בלתי צפוים עומדים להגיע, אין דבר שמזעזע אותם יותר.

 

בפרקים קצרים, כל פרק הוא יום בשבוע, ומוצג מנקודת מבטו של כל אחד מבני המשפחה, ומנקודת המבט של האורח הלא צפוי, ג'סי.

 

מיהו ג'סי?

מה הסוד שלו?

האם משפחת בירץ' תישרוד את חג המולד בהסגר?

 

"שבעה ימים בחיינו" היא דרמה משפחתית המתרחשת על רקע חג המולד באזור הכפרי האנגלי. היא טומנת בחובה סודות וטראומות החל מסרטן, עבר שרודף את ההווה, מערכות יחסים סמויות וסוגיות בעייתיות על מיניות. 

פרנצ'סקה הורנק "הפילה" על משפחת בירץ' בעיות ומשברים וסודות קבורים, יותר ממה שאפשר לדמיין. ובכל זאת, אי אפשר שלא לחוש סימפטיה לחלק מהדמויות, או כעס כלפי אחרים. הדמויות מרגישות אמיתיות למרות הדרמה שסובבת אותן. רוב הזמן הן עסוקות בהתבוננות פנימית, וחוות הרבה רגעים מופנמים. הן מתמודדות עם המצוקות, החרטות והכמיהות שלהן. סודות נחשפים, רגשות אמיתיים מתגלים, ויש התמודדות עם מערכות יחסים שבורות.  

חלק מהקטעים היו קצת קלישאתיים וצפויים, אבל הם לא גרעו מחוויית הקריאה שלי. הסקרנות לגלות מה יקרה בסופו של דבר, מושכת לקרוא במיוחד בגלל שלמשפחת בירץ' יש מספיק חום, הומור (בריטי), רגש אחד לשני וכמיהה לתחושת שייכות, כדי שתמצאו אותם חביבים, באותה מידה שתמצאו אותם מעצבנים, למרות חוסר התקשורת המשפחתית ומערכות היחסים הפגומות.

 

אני קראתי בהנאה רבה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה