יום שני, 7 בדצמבר 2020

לכבוש את 13 - קלואי וולש

לכבוש את 13- קלואי וולש

סדרת הבחורים של טומן 

הוצאת ספרות שנוגעת

אוקטובר,2020. 497 עמ'


 










אז מה בדיוק קראתי?

"לכבוש את 13" מאת קלואי וולש הוא החלק הראשון בסדרת הבחורים של טומן.

מדובר בשני בני נוער תיכוניסטיים והחברים הסובבים אותם, לא בדיוק העלילה האהובה עלי בספרים רומנטיים גם אם אין שום דבר לא הולם שקשור בקטינים.

ג'וני קאוונה בן ה 17 הוא בחור מוכשר, מפורסם, עשיר ועם זאת אנושי וכל כך אמיתי שמרוכז בקריירת הרוגבי שלו ולא רוצה שום הסחות דעת. לרוע המזל חייו מתהפכים כאשר הוא "זורק" בטעות כדור רוגבי שפוגע בראשה של שאנון הצעירה, ביומה הראשון בתיכון טומן.  אהבתו לרוגבי האירי והדאגה לעתידו הספורטיבי הם חלק בלתי נפרד ממנו. הוא דבק במטרה למרות הקושיים הפיסיים שהוא עובר. הספורט נוכח במידה הנכונה כדי לתאר באופן ריאלי את חשיבותו בחייו של ג'וני ואינו מכביד על קוראים שלא יודעים עליו הרבה.

גם הרגשות של ג'וני כלפי שאנון עדינים ומחממי לב. המראה האגרסיבי שלו כלפי חוץ עומד בניגוד גמור לאיך שהוא עדין כשמדובר בג'ינג'ית הקטנטנה.

 

שאנון לינץ' היא דמות ראשית שבורה, נערה בת 15 מתוקה אבל עצובה, די פסיבית, שעוברת בריונות חברתית נוראה מבני גילה, וההתעללות פיסית ונפשית בביתה. האמת שהיו לי יחסי אהבה-שנאה עם שאנון. היא בוכה הרבה, חושבת יותר מדי ומרגישה חסרת ביטחון, אמנם בצדק, אבל הפריע לי שהיא לא נלחמת חזרה, ובכך היא משאירה פתח להיפגע שוב ושוב. היו לה כמה תכונות טובות, אך רובן נקברו תחת תריסר שכבות של פחד וחרדה. לא הצלחתי  להרגיש התפתחות כלשהי בדמותה במהלך הסיפור.

אהבתי את ההיבט המשפחתי שהובא בסיפור באמצעותה. אהבתי איך היא ואחיה נאבקים לשמור על המשפחה יחד, איך היא ואחיה מגינים אחד על השני,על רקע התעללות מצד הוריהם.

למרות שספורי התאהבות בתיכון וגיל ההתבגרות הם לא כוס התה שלי נכבשתי בקסמו של הספר והמשכתי לקרוא. למה? למען האמת, אני לא לגמרי בטוחה.

קראתי את הספר באנגלית, הכתיבה היתה משכנעת, זורמת וסוחפת  וכמוה גם סיפור העלילה, שמשך אותי להמשיך עוד ועוד. היחסים בין הדמויות התפתחו היטב בהתחשב בגיל של הדמויות, בסביבתם ובהבדלים החברתיים והסוציו אקונומיים. היה מעניין לקרוא על בית הספר, לקבל טעימה מאיך מתנהלים החיים בעיר קטנה באירלנד, ועל הדרמה הנוראית שעברה על חייה של שאנון.

הרגשתי שאני  שם, והרגשתי דאגה לדמויות האלה עם הסלנג האירי המטורף, שהיה לפעמים לא מובן, ואין ספק שבסיומו נשארתי סקרנית לדעת מה יקרה בהמשך!

 

"לכבוש את 13"  הוא רומן רומנטי על משפחה, על חברות, אהבה ראשונה, תקוות וחלומות, כמו גם מאבקי ההתמודדות עם להיות ילדים במשפחה שבורה. העלילה בהחלט מעוררת מינעד של רגשות. ביד עדינה ומדויקת הסופרת משרטטת באמצעות הדמויות את הפערים החברתיים והנפשיים ביניהם ומשאירה בסיום את הקורא עם תחושה מתוקה-מרה, תוך כדי שהיא מראה לנו שזה בסדר להתאהב במישהו לא שגרתי, שזה בסדר להיות גיבורה חלשה, וגם,  שיש אור בקצה המנהרה...

ספר שמספק בריחה קלילה בתקופה הלא קלה שעוברת עלינו.

לשיקולכם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה