יום שני, 28 בדצמבר 2020

קלמן הקרנף בלי קרן על האף – בלינדה בן-עטר-קוטלר

קלמן הקרנף בלי קרן על האף – בלינדה בן-עטר-קוטלר

איורים: איגור קוביאר

הוצאת אוריון

דצמבר,2020 

 











 

"לקלמן, קרנף צעיר, יש משהו שהוא הגאווה הכי גדולה שלו וגם הבעיה הכי קשה שלו – הקרן שעל אפו. היא כל כך מרשימה ויפה, שהציידים רוצים אותה ומוכנים לעשות הכול כדי להשיג אותה. מפגש מקרי עם זלדה הזיקית מוביל לפתרון יצירתי, שבזכותו יכול קלמן להמשיך בחייו בלי פחד." (כריכה אחורית)

 

קלמן הקטן נאלץ להתחבא ולהסתתר בצל עץ התאנה ולהתבונן בחבריו שמשחקים תופסת בחופשיות וללא חשש. גם הוא היה רוצה לקחת חלק במשחק,  אלא שקלמן חיב להיזהר כי :

"יֵשׁ אֲנָשִׁים שֶׁמַּאֲמִינִים שֶׁאֶפְשָׁר לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בַּקַּרְנַיִם שֶׁל קַרְנַפִּים כְּדֵי לְרַפֵּא מַחֲלוֹת וְלִפְתֹּר בְּעָיוֹת. צַיָּדִים מִכָּל הָעוֹלָם מַגִּיעִים לָצוּד אוֹתָנוּ, וְלָכֵן אֲנִי פֹּה, מִסְתַּתֵּר..."

קלמן משוחח עם הזיקית, מגלה את יכולת ההסוואה שלה ולמרות שהוא אוהב מאד את הקרן שעל אפו הוא היה רוצה להיות בעל אותה תכונה כשלה, כדי שיוכל לחיות ללא חשש, ולנהל חיי שיגרה. הזיקית שמבינה את חומרת הבעיה מציעה מספר פתרונות אך אף אחד מהם אינו מעשי. בסופו של דבר היא אוספת את כל החברים וכולם יחד נרתמים להוציא אל הפעל את הרעיון החדש שעלה בדעתה.

 

רוצים לגלות מהו הרעיון של זלדה הזיקית?

אתם מוזמנים לקרוא על כך בספר.



"קלמן הקרנף בלי קרן על האף" הוא ספר ילדים מקסים  ומעשיר, מלא בצבעים ושמחה, מעודד לחשוב מחוץ לקופסא ולזרום עם הדמיון.  הוא מעביר פרטי מידע חשובים ברמה סיפורית 
שמדברת לילדים בגובה העינייםהאיורים היפהפיים, של איגור קוביאר, מכניסים אותנו מיד לאווירה של הסיפור. 

מעבר לעובדה שהסיפור מעביר את המסר של עזרה לחבר, שיתוף פעולה ועבודת צוות, הוא מעביר מסרים חשובים כמו התועלת בנוכחות החברים בחיינו, העובדה שאנחנו לא צריכים לפחד, אלא לחשוב בצורה חיובית כדי להתגבר על כל מיכשול. הוא מלמד אותנו שלא רק לקלמן יש משהו מיוחד וייחודי כמו הקרן על אפו, אלא גם לזיקית יש תכונה ייחודית, ובנוסף הקורא הצעיר מגלה שקלמן, למרות גודלו הפיסי הוא עדין, מנומס וחברותי.

אין נסיון לייפות את המציאות העגומה של ציד קרנפים. להיפך, הסיפור מציג את הבעיה של חיות הבר שנמצאות במגמת הכחדה, על כך שעל אף האמנה שנחתמה להפסקת ציד קרנפים, הם עדיין נצודים על בסיס יומי.


"קלמן הקרנף בלי קרן על האף" הוא בין הספרים הבודדים שבעקבות קריאתם חפשתי מידע נוסף הקשור בציד הקרנפים. מבחינתי הוא ראוי ביותר.

 

אני אהבתי. ממליצה מאד!

 

*****

 

"קלמן הקרנף בלי קרן על האף" הוא ספרה הרביעי של בלינדה בן-עטר-קוטלר, מורה לחינוך מיוחד, יועצת חינוכית ועובדת בתחום טיפול בעזרת בעלי חיים.

בלינדה פועלת למען זכויות בעלי חיים שהיא מאוד אוהבת, ומקדישה משאבים רבים מחייה למען חינוך והגברת המודעות לאיכות הסביבה, ולשמירה על כדור הארץ.

 

כל רווחי הספר מיועדים לארגונים הפועלים להצלתם של הקרנפים.


תגובה 1: