יום רביעי, 22 בפברואר 2023

במקרה הלא סביר – ל. ג'יי. שן

במקרה הלא סביר – ל. ג'יי. שן

תרגום: דינה עזריאל

הוצאת אהבות

יולי 2022.  382 עמ'











"במקרה הלא סביר" הוא רומן עכשווי עם דמויות מורכבות, דרמה ושברון לב. סיפור של הזדמנות שניה.

אורורה רק רוצה לדעת מי היה אביה באמת, מעבר לכרטיסי הברכה והמתנות ליום הולדת ולכריסמס, ולמה שאמא שלה מספרת עליו.

היא יודעת שהיא לא תגלה הכל, אבל טיול למקום בו אביה חי אמור לעזור, נכון?

אלא שכל מה שאירלנד מביאה לה הוא את מלאכי, לילה אחד, אחות למחצה כועסת ולב שבור.

 

אורורה (רורי) בל ג'נקינס עוברת מסע לא פשוט באירלנד כדי ללמוד על אביה שנפטר לאחרונה, על חייו, והסיבה שלא נפגש איתה במהלך השנים שחלפו.

לפני הכניסה לקולג' היא מחליטה ליסוע לאירלנד ולמצוא תשובות הקשורות לאביה המנוכר. בעלילה שמתמרנת בין הומור, בגידה, תשוקה ושברון לב היא פוגשת את בן חסותו הצעיר של אביה, מלאכי דוהרטי. 

מלאכי (מאל) דוהרטי מתאהב ברורי והשניים נמשכים אחד לשני כמו שני חלקי מגנט, הנדבקים זה לזה. היא צעירה, הוא צעיר והתשוקה הצעירה מנצחת. מכיוון שהוא רומנטיקן וחושב שהגורל יפגיש ביניהם שוב, הוא כותב "חוזה" על מפית בפאב, בו הם מסכימים לא לחפש זה את זה או לעקוב זה אחר זה ברשתות החברתיות, ושאם אי פעם הם ישובו ויפגשו, הם יעזבו הכל ויהיו יחד.

 

עד כמה שהפגישה שלהם נראית קסומה, לא כל מה שנראה לעין הוא באמת כזה. הדברים מסובכים הרבה מעבר. אחותה למחצה של רורי (באירלנד) מאוהבת במאל, אמא  של רורי (באמריקה) מתנגדת לכל מה שקשור באירלנד ובעיקר באירים גם אם הם  גברים איריים לוהטים, ורורי אמורה לחזור לארצות הברית, ללימודים בקולג'.


שמונה שנים מאוחר יותר, מאל נמצא בניו-יורק, דרכיהם מצטלבות, וכשהם מתחברים מחדש אחרי כל כך הרבה שנים, שום דבר לא פשוט, וסודות שנשמרו זמן רב נחשפים בהדרגה.


האם הם יקיימו  את ההבטחה שנחתמה על המפית בפאב?

 

העלילה מסופרת מנקודת מבט כפולה, אבל יש עוד נקודות מבט חלופיות שמספקות מידע נוסף לאורך הדרך.

הדמויות מחוברות אחת לשניה והקשרים ביניהם כוללים  פגיעה, התמכרות, תשוקה ושמחה. יש הרבה סיפורי רקע בספר הזה והרבה שאלות, שלמרבה הצער, לא טופלו לעומק ולא קיבלו תשובות.

העלילה מכילה קצת מהכל. יש בה עליות ושפל, אהבה טהורה ונקמה אפלה ומכוערת, יש בה חום ולב והדמויות מתוסבכות. הם לא הגיבור והגיבורה הרומנטיים האופייניים. האהבה שלהם מורכבת, יש חיבור, יש תשוקה שלא ניתנת להכחשה, ובכל זאת החיים ומה שעבר עליהם מקשים עליהם להיות יחד.

אהבתי את המיקום ואת הייחודיות של הספר, היו פעמים שהתאכזבתי מהדמויות ומההחלטות שהן קיבלו. היו כמה ארועים בעלילה שהטרידו אותי, ולמרות מה שהתחיל כלילה אחד של תשוקה וידידות והסתיים בסיפור אהבה יפהפה, המרכיבים הנ"ל היו די מטרידים והיוו הסחת דעת עצומה לאורך הקריאה.

החיבור בין רורי ומאל  והקשר ביניהם שכלל חרדה, חום, התלהמות וכו' הפכו את הקריאה לקולחת ולעתים הומוריסטית. זה היה סיפור סקסי, קצת שובב ועם הרבה מסתורין.

רורי היא דמות שכל חייה שיקרו לה ובחיפושיה אחר תשובות היא מוצאת עוד ועוד סודות. הדמות שלה צומחת לאט, אבל בדרך מתגלה אישיותה הטובה.

ליהי שן יודעת לכתוב רומן רומנטי, היא מושכת את הקורא לתוך העלילה בחוטי קסם, ולפני ששמים לב הולכים לאיבוד בעולם שהיא יצרה. קראתי מספר ספרים של ליהי שן ואני אוהבת איך היא מספרת סיפורים. בספר הזה, היא מביאה סגנון אחר מבחינת הנושא, אבל לא פוסחת על  כל הדרמה והרגש.

"במקרה הלא סביר" הרגיש כמו נסיעה ברכבת הרים דרך העבר של רורי ומאל, ההווה,  והאפילוג על עתידם, שחתם את הספר בצורה מושלמת.

 

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה