יום ראשון, 8 בספטמבר 2019

שקרים שוברים - רבקה שיי

שקרים שוברים –( 1) רבקה שיי

מתוך סדרת שקרים

הוצאת לבבות

יוני, 2019 . 260 עמ












זהו סיפורה של אמיליה, שגדלה בעוני מחפיר בקרוואן עם אמה הדיכאונית. לאחר שהיא מאבדת את אמה בצורה טרגית, אמיליה עוזבת את אילינוי לפניקס, אריזונה, כדי לחפש את אביה שמעולם לא הכירה. האיחוד לא צולח. אביה לא רוצה איתה קשר. היא אבודה, שבורה בלי משפחה או חברים. היא פוגשת את אלכס, גבר יפה תואר שרוצה לעזור לה. הוא מציע לה מקום מגורים בדירתו עד שהיא תקבל החלטה לגבי הצעד הבא שלה. לאלכס אין כוונות רעות. משהו אומר לו שהיא זקוקה למישהו. הוא נמשך אליה ממבט ראשון, לאופיה הצנוע וליופיה.

לאלכס יש סודות. הוא מתאהב באמיליה מהרגע שראה אותה, אבל לא חושף בפניה מי הוא באמת, כי הוא מרגיש צורך להגן עליה וגם כי הוא כבר לא רוצה להיות לבד. למרות שהוא חושב שהוא מגן עליה, הוא שייך לעולם אחר ומסוכן מאוד, וחושף אותה לסכנה שעלולה לעלות לה בחייה. כל מה שאמיליה יודעת עליו הוא שקר. זמן קצר לאחר שהם נפגשים הם מתחילים קשר רומנטי. אמיליה יודעת עד כמה הם שונים, אך היא כבר לא יכולה להילחם ברגשותיה. אלכס יודע שהוא מעמיד את אמיליה בסכנה להיות איתו, אבל הוא לא יכול להתרחק.

סוכן FBI בשם סם מתחיל להתקרב לאמיליה. הוא מעמיד פנים שהוא מעוניין בה, אבל ניתן להבין מבין השורות שהוא לא באמת מעוניין באמיליה והיא לא זו שהוא רוצה. העניינים מסתבכים כשאמיליה ואלכס מגלים שהפגישה שלהם אולי מתוזמרת ואמיליה היא מהווה משכון במשחק של מישהו.

הסיפור מסופר משתי נקודות מבט בפרקים מתחלפים .

האם אני ממליצה לקרוא את הספר הזה?

הקריאה היתה בסדר. העלילה היתה צפויה בהתאם לג'אנר ואעז לומר שדי אבסורדית.

יש בסיפור מספר פיתולים מעניינים, באמצעותם הסופרת, רבקה שי, מטלטת קצת את העניינים. הפרקים האחרונים של הספר מתקדמים בקצב מהיר ומלא באקשן, ויש הרבה מה לעכל.

בתחילת הסיפור ליבי נשבר על אמיליה. היא דמות כל כך בודדה, כל כך מיואשת ונאיבית. אך יחד עם זאת עצמאית.

אלכס שנולד לעולם הזה, תקוע בחיים שהוא לא רוצה, אך מאחר וכל חייו גידלו אותו להיות המוח מאחורי הקלעים אין לו מוצא אחר אלא להיות מי שהוא, ולנהל את הקרטל, כשאביו בכלא. הדבר היחיד שהוא באמת רוצה זה את אמיליה,  ולמענה הוא מוכן לעשות שינוי ענק בחייו.

האם הבאת אמיליה לעולמו הייתה החלטה נכונה? סביר להניח שלא. מצד אחד הוא מנסה להגן עליה אבל בפועל ברור שכל מה שמתפתח ביניהם לא יכול להסתיים טוב.

לרוע המזל אלכס לא היה היחיד עם סודות. היו כל כך הרבה דמויות שהתוודעתי אליהם, וכולם מילאו את חלקם ברשת הסבוכה הזו של שקרים והונאה ולעיתים היה קשה לדעת מי הוא חבר או אויב. ניסיתי לנחש את המניעים של כל אחד מהם, אבל זה לא היה קל ולפעמים אפילו בלתי אפשרי.

בשורה התחתונה: עלילה לא מקורית ולא הגיונית. דמויות פתטיות, דיאלוגים שגרמו לי לגלגל עיניים...


אפשר לוותר!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה