יום שני, 2 בספטמבר 2019

קיץ של סודות - ניקולה סקוט

קיץ של סודות -  ניקולה סקוט
תרגום: אסנת הדר
ידיעות ספרים, פן .אוגוסט 2019 . 342 עמ'





















"קיץ של סודות" הוא  ספר השוזר את העבר עם ההווה ומספר על מה שארע בציר זמן כפול.

העבר של שנת 1939 מסופר בגוף ראשון, וההווה מסופר בגוף שלישי.

סיפורה של מאדי מתרחש בימים של לפני השידור של צ'מברליין לאומה, כשהוא עומד להודיע ​​שבריטניה מכריזה מלחמה על גרמניה. למרות שדודה מרג'ורי דבוקת לרדיו, מאדי מתקשה להאמין שהחיים בביתה בסאמרהיל ישתנו.  תושבי האחוזה הכפרית הישנה סאמרהיל בקורנוול עוצרים את נשימתם, חוששים מאירועים עולמיים העומדים להביא לשינויים דרמטיים בחיי כולם, ואנו מתוודעים למאדי בת ה -16 ואחותה הגדולה ג'ורג'יאנה , האחיות היתומות שמתגוררות בבית הישן והמוזנח בקורניש עם מספר עובדים מצומצם ודודה מבוגרת.

מדלן, שנקראת בחיבה מאדי, היא נערה צעירה אינטליגנטית וחומלת.היא אמנית מוכשרת,  נחבאת אל הכלים ומתבודדת, בעקבות טרגדיה בעברה. היא יצרה סביבה מרחב הגנה  ולא התמודדה עם רוחות הרפאים שרודפות אותה, מעדיפה את החיים השקטים בבית, מעבירה שעות אינסופיות בחיק הטבע בצפייה בחיות שהיא מציירת במחברת הרישומים שלה, שמשמש לה לחברה.

אחותה, ג'ורג'יאנה שכולם קוראים לה  ג'ורג'י, היא ההרפתקנית והפרועה מבין שתיהן, ומאדי, שנשארה לבדה עם דודתה, מתקשה לחכות שג'ורג'יאנה תחזור הביתה ממסעותיה בחו"ל.

כשג'ורג'יאנה חוזרת אחרי מספר חודשים, היא לא חוזרת לבדה . היא מגיעה עם קבוצת חברים שנגררת אחריה, חברים שפגשה במהלך הדרך, כולל חבר חדש ומסתורי, ויקטור, שאינו כל מה שהוא טוען שהוא. החבורה הרעשנית משבשת את הסטטוס קוו, ואת חייה השקטים של מאדי. 

מאדי שמעריצה את אחותה נאבקת עם עצמה לקבל את חבריה ולחגוג את מסיבותיה ,למרות תחושת חוסר הנוחות שהיא חשה כלפיהם. היא די מקנאה עכשיו שאינה זוכה לתשומת לבה המלאה של ג'ורג'י, ולא מפתיע שהיא לא אוהבת את ויקטור, שעל פניו נראה מקסים, אך הוא לא כל מה שהוא נראה. המתח הופך ליותר ויותר ברור ובשילוב העובדה שמאדי שומרת על סוד משלה, הקורא מתחיל להרגיש בסכנות שמצפות למשפחה.

כאשר האירועים מסלימים כולם חיים עם תחושת פחד מועצמת, וילונות האפלה הכרחיים וחוסר הגברים בכפר, מוסיפים לתחושה הבלתי נמנעת של החרדה מפני מה שעתיד לבוא, ואלה תורמים במיומנות את המתח הדרמטי. לאף אחת מהאחיות אין  מושג מה עומד לקרות ומורת רוח וסודות ארוכי שנים מתגלים, וחייהם משתנים באופן בלתי הפיך.

האם מאדי צודקת ברגשות ובחשדות העוברים בלבה ובמוחה?  
האם היא תהרוס את רשת הבטחון שהקימה לעצמה בסאמרהיל?

בהווה, קלואי ,חיה בפלימות', נשואה לרופא מצליח, איידן, פריק שליטה, מניפולטיבי, שנראה שהוא מעריץ אותה, אך בשקט ולאט הוא גוזל את כל העצמאות והחיים שהיו לה.
קלואי הייתה צלמת מוכשרת בתקופה הרווקות שלה, אך מאז נישואיה לא עבדה, דבר שלא חלמה שיקרה. כעת היא בהריון אך לא ששה לספר את הבשורה המשמחת לבעלה איידן, ובמקום לצפות קדימה לפרק החדש הזה בחייה, היא מתחילה לראות את בעלה באור חדש. לקורא ברור איזה מין אדם הוא איידן, אך קלואי נראית כמי שלא קלטה אותו, עדיין, וככל שנכיר אותה יותר נוכל לראות שהחיים שלה אינם כל מה שנראה או איך שאיידן היה רוצה שהעולם החיצוני יראה אותה.

כאשר קלואי מוצאת את עצמה בסאמרהיל, היא נמשכת להיסטוריה ולמסתורין של המקום, היא מתפתה לחקור את הפרשה המסתורית שהתרחשה שם לפני עשורים רבים, דבר שיוביל  לשינוי עתידה במובנים רבים. שם דרכן של קלואי ומאדי מצטלבות. החיבור ביניהם מיידי. ידידות הדוקה מתפתחת בין שתי הנשים. הלהיטות שלהן לחלוק ולהיפתח זו אל זה נוגעת ללב ושתיהן נראות כמי שמקבלות כוח ונקודות מבט חדשות על חייהן דרך הקשר החדש הזה.

איך סיפורה של קלואי מתקשר לסיפורם של מדלן, ג'ורג'יאנה וויקטור?
האם שתי הנשים יכולות להשתמש בקשרים ובדמיון בין חייהן כדי לעזור לעצמן במצבם הנוכחי? או ששתיהן מבועתות מההשלכות הפוטנציאליות?

רוב החלק ההיסטורי בסיפור מסופר בקצב איטי, ומאפשר לקורא להתבונן ולהכיר את הדמויות, את אישיותם וכונותיהם, את הרגשות והתחושות שמניעים אותם לפעול כפי שהם פועלים.

מאדי וג'ורג'יאנה הן דמויות מרתקות, אבל קלואי הייתה הכי מסקרנת. רציתי לראות אם היא סוף סוף תראה את חייה באור האמיתי, ואם כן מה היא תעשה.

"קיץ של סודות " הוא סיפור  עוצמתי הבוחן את הנושא של האהבה על צורותיה לצד קשרים משפחתיים. הוא עוסק בתלות רגשית, במערכות יחסים מורכבים, בשליטה, ובצדדים האפלים יותר של האהבה. יש המון הפתעות לאורך הדרך ולמרות שהכריכה של הרומן היא בעלת אופי רומנטי, אני חושבת שהיא מטעה מעט. הכל מתואר באופן עדין שמחזק את כוחו של הסיפור, ומפיח בו תקווה, שחושף את כוחם של חברות ואהבה.

הכתיבה של ניקולה סקוט תיאורית ושובת לב .כל פרק מסתיים בצורה מסקרנת והקורא רק רוצה לדעת מה קורה בהמשך. כל פרק חושף פרטים חדשים על דמויות מסוימות, על אירועים שחלפו, ומחבר בצורה חכמה בין שני קווי הזמן. למרות התקופה ההיסטורית הקשה, התפאורה הקורנית של סאמרהיל מתוארת בצורה חיה.  יכולתי לדמיין היטב את שתי התקופות, שהיו בהן מקבילות וקווי דמיון שחצו את העשורים וקשרו בין שני הסיפורים.

בשני הסיפורים רחשו זרמים מרושעים ורעים מתחת לפני השטח ,וכמובן, כל מה שמצפים שיהיה בסיפור שמשלב בין עבר והווה. 

אני בטוחה שחובבי הרומן ההיסטורי יהנו ממנו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה