יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

מוזיאון החלל – רמאן פרינג'ה

מוזיאון החלל – רמאן פרינג'ה

איורים: כריס וורמל

תרגום עמנואל לוטם

הוצאת שוקן. 2020  












רמאן פרינג'ה, הוא פרופסור לאסטרופיזיקה ביוניברסיטי קולג' בלונדון. הוא מחברם של ספרי מדע  רבים העוסקים בתחום. הוא זכה בפרס המכון האמריקאי לחינוך מדעי לפיסיקה לשנת 2019 וזכה בפרס הספר לצעירים של החברה המלכותית לשנת 2019.

 

"מוזיאון החלל" לוקח אותנו למסע מעבר לאטמוספירה של כדור הארץ, ומשקף בתמציתיות ,בשפה ברורה ובגובה העיניים את עיקר הידע על החלל החיצון ומעבר לו, על כוכבי הלכת והגלקסיות, כמו גם על העזרים הטכנולוגיים הקיימים מאז ועד היום שבעזרתם אנו צופים במערכות השמיים,  ומסיים בתיאוריות האחרונות בקוסמולוגיה.

"מוזיאון החלל"  הוא משאב מדהים להוראת מערכת השמש במדע.

לאלבום 9 פרקים והנושאים מחולקים כמו גלריות במוזיאון.

כל חלק מתייחס לנושא אחר כך שיש תחושה של סיור מודרך במוזיאון, בבית.

החלקים דנים במערכת השמש, שביל החלב, איך נולדים כוכבים ואיך הם מסיימים את חייהם, החור השחור, המפץ הגדול, אסטרונומיה וסקרנותו של האדם שהובילה לחקר החלל לאורך מאות שנים.

בתחתית כל עמוד מופיע "מפתח המוצגים"  בו נמצאים הסברים מפורטים לגבי האיורים והם תוספת מוצלחת לסיכום הנושא.

הספר יפה ואינפורמטיבי. המידע מדהים, תמציתי ומרתק, ואין תחושה של עומס. ההסברים המדעיים מדויקים ומעמיקים והם הופכים את האלבום לכלי שימושי להבנת התהליכים העיקריים.

 

אז מה יהיה גורלו הסופי של היקום?

על כך אתם מוזמנים לקרוא בעצמכם.

 

כריס וורמל, סופר ומאייר ספרי ילדים וגם אמן ודפָּס, יצר את איורי הספר המרשימים והנפלאים בסגנון וינטג' והם מלווים את הטקסט. הם מושכים וממחישים את המושגים בצורה מושלמת, וככל שקוראים רוצים לגלות עוד ועוד.

"מוזיאון החלל"   הוא ספר מבוא לכל הגילאים, שמובא בפורמט בגודל מיוחד, מהודר ומכובד.

הוא תוספת נהדרת לסדרת "מוזיאון החיות", "מוזיאון הדינוזאורים" ו"מוזיאון הצמחים" המצליחים, שיצאו בהוצאת שוקן , אך הוא ספר עצמאי נפלא למי שרוצה לחקור את מערכת הכוכבים והיקום האינסופי.

 

הספר יכול להתאים לטווח רחב של גילאים אך לדעתי הוא מתאים החל מגיל 7 ואילך,

 

ממליצה בחום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה