יום שני, 7 בספטמבר 2020

מושלם - קולין הובר

מושלם -קולין הובר

תרגום:שאול לוין

הוצאת כנרת זמורה-דביר

יולי 2020

269 עמ' מודפסים

נקרא כעותק דיגיטלי באפליקציה של אינדיבוק.












סיפורם של קווין וגרהאם החל באופן לא שגרתי אך צמח לאהבה גדולה. הם נפגשו כאשר עולמם התפרק מול עיניהם, אך למרות זאת הם הצליחו לבנות עתיד משותף שהוביל לנישואין ולניסיונות להקים משפחה. 

הם נועדו להיות יחד. הם מה שנקרא נשמות תאומות.

במהלך כל שנות נישואיהם, קווין וגרהאם מתמודדים עם הרבה מכשולים, אך הגדול ביותר היה הקושי להביא ילדים לעולם. שנים של ניסיונות כושלים נגסו באהבתם הגדולה והפכו אותה לאשמה, דיכאון ובדידות .

הספר דן במספר רב של נושאים וחששות שאנשים מתמודדים איתם כשהם נמצאים במסע להרחבת המשפחה בעקבות בעיות של פוריות. ההערות חסרות הרגישות של אנשים בעלי כוונות טובות, המאבק הפנימי ותחושת האשם כשכולם סביבך מביאים תינוקות לעולם והופכים למשפחה, ההוצאה הכספית הכרוכה בטיפולי פוריות שלא בטוח אם יצליחו או לא,  הקושי לאמץ, והבריאות והחוסן הנפשי שהולכים ופוחתים עם כל כישלון חוזר להרות, שמוביל למצבי רוח, לדיכאון ולריחוק. אין בסיפור מדריך כיצד לתקן נישואין או להפוך אותם למושלמים. קווין וגרהאם צריכים לבחור אם הם יתגברו או ייכנעו לאתגרים.

 

הסיפור מסופר בפרקים מתחלפים, בין "אז" ל"עכשיו " , ואנו לומדים מפרקי העבר כיצד קווין וגרהאם נפגשו, על מערכת היחסים בתחילת דרכם, כאשר האהבה שלהם  היתה מלאת ניצוצות ומה עבר עליהם במהלך שבע השנים האחרונות, עד לנקודה בה הם נמצאים עכשיו, במצב שברירי ומתוח, כשמערכת היחסים שלהם התדרדרה והם חווים אובדן אמון, עניין ותקווה. קולין הובר ממחישה את התקלות המינוריות והסדקים הגדולים המאיימים על מערכת היחסים, הפגיעות, הטעויות, השקרים,  והיא עושה זאת על ידי הצפת הרגשות שלעתים מפריעים לחשיבה רציונאלית.

 

אז מה עושים כשיש הרבה אהבה, אבל היא אינה מספיקה כדי לגרום לשני אנשים להישאר ביחד?


"לא חשוב עד  כמה אתה אוהב מישהו - היכולת לאהוב כך חסרת משמעות אם היא גוברת על היכולת שלך לסלוח."

 

מה שקורה לקווין וגרהאם יכול לקרות לכל אחד, וקולין הובר מצליחה לתאר את הדמויות בצורה אמיתית וחיה ולהעביר את מה שעובר עליהם,  את האהבה הגדולה, השבר העמוק, הכאב והעצב, חוסר התקווה והתסכול.

 

באמצעות הספר קולין הובר, מעלה את המודעות לגבי הלחץ שמפעילה החברה על נשים נשואות ללא ילדים. את התחושות הקשות של כישלון/בושה/אשמה הכרוכים באי פוריות, ברצון להרות,  והיא נוקטת עמדה נגד הסטיגמה הקשורה בזה.

הסיפור על קווין וגרהאם גרם לי לעצור ולחשוב על כל אותן נשים שמתמודדות עם בעית פוריות, להבין שאנחנו מקבלים כמובן מאליו את מה שהוא בכלל לא מובן מאליו להרבה זוגות, והוא גרם לי לחשוב על כל אותם רגעים בהם יש לנו כל כך הרבה מה לומר ואנו בוחרים לא לומר דבר.

"אין נישואים מושלמים. היו רגעים שהיא ויתרה עלינו. היו אפילו יותר רגעים שאני ויתרתי עלינו. הסוד לאריכות הימים שלנו היא שאף פעם לא ויתרנו יחד, באותו הזמן".(פרק 22)

סיפור עצוב, מרגש, זורם, כתוב טוב, עם תובנות רבות. שיעור נהדר שמלמד להיתלות במה שחשוב בחיים ולא לתת לבעיות, גדולות ככל שיהיו, להרוס את מה שטוב בחייך.

 

ממליצה!


נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק. לטעימה מהפרק הראשון, לחצו כאן:

מושלם. פרק ראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה