יום שבת, 19 בספטמבר 2020

סימנים קטנים של אושר - לינדה הולמס

סימנים קטנים של אושר -  לינדה הולמס

תרגום: יסמין קלין

הוצאת תכלת  

'אוגוסט 2020. 318 עמ












"סימנים קטנים של אושר " מאת   לינדה הולמס הוא רומן ביכורים מקסים, שנכנס בשקט ובעדינות אל הלב וכובש אותו.

עברה כמעט שנה מאז שבעלה של אווי דרייק נפטר בעקבות תאונת דרכים. טים דרייק היה רופא אהוב בעיירה הקטנה, אך איש אינו יודע מי הוא היה באמת, ואווי נאלצת להתמודד עם ציפיות האנשים בקשר לאבלה, ולדרכי ההתמודדות שלה איתו. אווי מעבירה את רוב זמנה בביתה, הרחק מעיני הציבור, שחושב שהיא מבלה את ימיה בנסיון להתגבר על צערה. היא לא מעונינת לתקן אותם או לשתף אותם באמת. גם לא את הקרובים ביותר אליה, אביה וחברה הטוב, אנדי. יש דברים שפשוט עדיף לא לדבר עליהם.

דין טני ,שחקן בייסבול של הינקיז בליגה המקצוענית. הוא מגיע לעיירה הקטנה במיין כדי להסתתר מהחיים שהוא כבר לא יכול לחיות. הוא חברו הטוב של אנדי. אנדי מציע לו לשכור את הדירונת בחלק האחורי בביתה של אווי. דין ואווי מסכימים שלא לדון בבעיותיהם האישיות.  אווי לא תשאל את דין על בעיותיו בנוגע לבייסבול ודין לא ישאל אותה על נישואיה או על בעלה. אך כשהם מבינים שהקשר ביניהם הופך ליותר מסתם ידידות תומכת, מתרבים הסדקים באותה עיסקה. אווי מנסה לגלות מה מונע מדין לשחק כמו פעם, ולהבין אם הוא באמת רוצה לוותר על הכל,  ודין מתחיל להבין את כל הסודות שאווי שומרת לעצמה במשך זמן כה רב בנוגע לנישואיה ולקשר שלה עם בעלה המנוח.

 

אז מה יכול להיות משותף לאווי שחיה חיים פשוטים ושקטים בעיירה קטנה שאף אחד לא מכיר, ולדין , בחור שהיה לו כל מה שאי פעם רצה?

 

לא צריך הרבה כדי להבין לאן מערכת היחסים שלהם תתפתח, או איך שני אנשים שהתרגלו כל כך לשמור על חייהם הפרטיים מתחילים לסמוך זה על זה, ואיך הם עוזרים ותומכים אחד בשני בעדינות, כי היופי שבסיפור הוא בכתיבה העדינה והרגישה.

לינדה הולמס כתבה סיפור פשוט ושקט.

אתם יודעים מה אומרים על מים שקטים, נכון?

היא גרמה לי לאהוב את הדמויות, להרגיש את הכאב העמוק שלהם, לראות את ההתמודדות האמיצה עם חייהם מצד אחד, ואת ההכחשה, מצד שני.

נהניתי מהעלילה, מהעיסוק בנושאים די רציניים, ומהתקווה שהסיפור משדר. הסיטואציות אליהן הם נקלעים והשיחות ביניהם, אמיתיות, ממש כמו שקורה בחיים. הם מתאהבים כי הם באמת אוהבים אחד את השני.  הם טועים ומתנצלים. הם עוזרים אחד לשני, ולפעמים זה משתבש...יש להם מערכות יחסים מורכבות עם הקריירה וההורים שלהם. בקיצור חיים אמיתיים עם המכשולים והמהמורות שעוברים בחיים, שמחזקים אותנו ומאפשרים להתקדם הלאה.

"סימנים קטנים של אושר" נחשב לרומן רומנטי, אבל הוא הרבה יותר מכך. הוא מתאר מסע אישי של גילוי מחדש, הוא עוסק בחברות אמת, באובדן, בסודות גם מאלה הקרובים לנו ביותר ובתחושת אשמה.

לא משנה כמה צפויה העלילה, הספר הזה מקסים, מחמם לב, אותנטי.

במשפט אחד אפשר לסכם ולומר שהוא ספר רומנטי על מבוגרים, שמתנהגים כמו מבוגרים. סיפור שקט ומאופק קליל ושובה לב.

 

ממליצה בחום ומקווה שתאהבו  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה