יום שני, 19 באוקטובר 2020

מחברת האמת -קלייר פולי

מחברת האמת -קלייר פולי

תרגום: סמדר אביב

הוצאת כתר

2020.

נקרא כעותק דיגיטלי באתר אינדיבוק











ג'וליאן הוא אמן מזדקן בודד בן 79 שבערוב ימיו מבין עד כמה אנשים אינם כנים זה עם זה, ובמיוחד עם עצמם. הוא מחליט לכתוב את האמת על עצמו ולספר על בדידותו במחברת ירוקה שהוא קורא לה "מחברת האמת", ומשאיר אותה בבית הקפה המקומי, בתקווה שמי שימצא אותה יקרא את מה שכתב ויאותגר לכתוב את האמת שלו.

מוניקה בת 37, עורכת דין לשעבר,היא הבעלים של בית הקפה בפולהאם, לונדון. כשהיא מוצאת את המחברת היא חולקת את האמת שלה לגבי רצונה להיות אישה ואם, ועד כמה היא חוששת שלעולם לא תמצא אהבה אמיתית. היא משאירה את המחברת בבר בתקווה שמישהו ימצא אותה וימשיך את מה שג'וליאן התחיל.

המחברת עוברת מדמות אחת לאחרת וכל אחת מהן חולקת באמצעותה את המחשבות הכמוסות שלה, את האמת שלה. כל דמות חדשה מניעה את העלילה קדימה כשהיא קוראת את הסיפורים הקודמים, וכל דמות מוסיפה  משהו לסיפור,שמתחלף ביניהם. לאט לאט כל הזרים הללו מתחברים, והקורא מבין שהאמת הפנימית מסובכת הרבה יותר ממה שנדמה, ושהדברים הם לא תמיד כפי שהם נראים,  ובסופו של דבר מַחְבֶּרֶת אַחַת מְחַבֶּרֶת את כל הדמויות זו לזו, וחייהם מתחילים להשתלב אלה באלה.

 

"מחברת האמת" נראה כמו סיפור קליל, אבל יש לו כמה מסרים חשובים. זהו סיפור דידקטי שעטוף באמפתיה ובהומור, ומספר על תקוות, בדידות, דיכאון לאחר לידה, חלומות, התמכרויות, הורות, מדיה חברתית, חברות וקהילה. סיפור שמתאר במדויק את האינטראקציה האנושית ואת הפחדים שלנו להיות פתוחים וכנים באמת.

סיפור שהוא תזכורת לכל אחד מאיתנו שבגילגול הזה יש לנו הזדמנות אחת. שכל מה שקורה, לא קורה סתם ושקודם כל עלינו לבחור את עצמנו. לא לחיות בשקר, וגם לא לשקר לעצמנו. אם אנחנו בודדים, צריך לצאת מאזור הנוחות שלנו, וללכת לפגוש אנשים חדשים. אם אנחנו עצובים, למצוא את הסיבה לכך ולנסות לשנות את המצב כדי להיות מאושרים. אסור לשפוט את האחרים. שום דבר לא נראה כמו שהוא נראה.

כולנו חושבים שהדשא של השכן ירוק יותר , שחייהם של אחרים טובים יותר משלנו , והסיפור מראה כמה מראה עיניים מטעה. לכל אחד יש את האני האמיתי, מוסתר בפנים, ומה שאנחנו רואים זה לא בהכרח באמת מי שאנחנו רואים.

אהבתי את הדמויות אך בעיקר את ג'וליאן, האיש שהתחיל את הכל. המחשבות, המילים והמעשים שלו ליוו אותי לאורך כל הספר. לכל דמות יש פגמים משלה וכל אחת מהם מתקשרת בדרכה שלה, ללא  הבדל גיל,עיסוק או מין .

אהבתי איך המחברת הראתה באור אחר את חייהם של המכורים, האמהות הטריות, הרווקים והקשישים, כאנשים מן השורה שחיים חיים קשים, אמיתיים.

 

זה לא היה הספר המושלם שציפיתי לו, אבל הוא בהחלט היה ספר שנהנתי לקרוא.


נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק .לטעימה מן הספר לחצו כאן:

. פרק ראשון. מחברת האמת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה