יום חמישי, 1 באוקטובר 2020

חתול אָפֹר – הדס קונלי

חתול אָפֹר  – הדס קונלי

איורים: עוזי בנימין

הוצאת ספרי ניב

2020. 












"חתול אָפֹר"  הוא ספר ילדים שמגולל את ספורם של גילי, חתול צעצוע, בובת פרווה קטנטנה בגודל כף היד, בובה לבנה עם אף ורדרד, המוענק לדנה כשחגגה יום הולדת שנתיים.

דנה מאד אוהבת את גילי החתול והוא הופך להיות חבר אמיתי שלה וחלק בלתי נפרד מההתנהלותה היומיומית. הם תמיד יחד, משחקים יחד, ישנים יחד, מספרים סודות אחד לשני, וגילי מתלווה אליה לכל מקום, פרט לגן הילדים

 

"הוּא גַּם הִתְאִים בְּדִיּוּק לְמָקוֹם בַּמִּטָּה

שֶׁבֵּין הַסּוֹרֵג לַכָּרִית,

וְלַשֶּׁקַע שֶׁבֵּין הַיָּדִית לְבֵין דָּנָה

בַּכִּסֵּא הַשָּׁחֹר בַּמְּכוֹנִית."

 

דנה מתייחסת לגילי החתול כאילו הוא יצור חי. הימים עוברים, היא גדלה אך ממשיכה לשמור על הקשר המיוחד עם גילי, למרות שהוא נשאר באותו גודל, מאבד מהלובן הבוהק ומאפיר, אפו נתלש ואמא תופרת אותו לא בדיוק כמו שהיה. ככל שהוא מאבד מקיסמו החיצוני כך גדלה האהבה של דנה אליו

 

"אֲבָל לְדָנָה בִּכְלָל לֹא שִׁנָּה

שֶׁגִּילִי אָפֹר וּמֻכְתָּם,

הִיא אָהֲבָה אוֹתוֹ בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁהוּא

הֲכִי-הֲכִי בָּעוֹלָם"

 

עד שיום אחד גילי הולך לאיבוד.

עצובה, בוכה ומתגעגעת שום דבר לא מנחם את דנה.

 

האם מחכה לדנה הפתעה ? האם העצב יוליד סוף טוב?


את ההמשך אתם מוזמנים לגלות בעצמכם.

 

לכל אחד מאיתנו יש/היה צעצוע אחד אהוב במיוחד שליווה את שנות הילדות וזכור לטוב. וכל אחד מאיתנו בשלב כלשהוא נאלץ לחוות פרידה מאותו צעצוע אהוב, כחלק בלתי נפרד מתהליך טבעי בעקבות "התפתחות והתבגרות".

 

למרות שנושא הקשר בין בובה או חפץ אחר לילד סופר בהרבה ספרי ילדים מצאתי את הספר "חתול אָפֹר" מתוק, מעניין וזורם שמדבר לילדים בגובה העיניים. יש בו אהבה שמחוללת שינוי, אהבה שמצליחה להעביר הן את תחושת השמחה והן את תחושת העצב והאובדן כך שהקוראים מבינים כי גם האושר וגם העצב הם חלק מהחיים.

כתוב במשפטים קצרים ומנוקדים, שגורמים לקורא או לשומע להזדהות עם העלילה, האיורים עדינים ומלאי תמימות, ואינם עמוסים בפרטים.

אמין ורגיש ונוגע ללב.

מומלץ לגילאי 3 ומעלה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה