יום שבת, 2 בינואר 2021

להוריד הילוך – ק. ברומברג

להוריד הילוך – ק. ברומברג

מאנגלית כנרת היגינס-דוידי

הוצאת בוקטיק

2016.

Down Shift by K. Bromberg

נקרא בשפת המקור,באנגלית.*

"להוריד הילוך" מספר את סיפורו של  זנדר דונובן, בנם המאומץ של ריילי וקולטון, ואת סיפורה של גרטרוד "גטי" קסטר. שתי דמויות שכל אחת מהן נמצאת בצומת דרכים בחייה.

 

כל אחד מהם בורח מהעבר שרודף אותו. כל אחד מהם מגיע אל העיירה התיירותית באי פיינרידג'  ומגלה בהפתעה שיש לו שותף בבית החוף הקטן שהובטח לו למגורים זמניים.

הוא אלוף מרוצים שחי חיים טובים, מוקף במשפחתו ובחבריו האוהבים, עד שיום אחד פיסת נייר מעברו מטלטלת את עולמו ומחזירה זיכרונות ותמונות שהדחיק בילדותו. למרות הקריירה המצליחה שלו והאהבה והתמיכה ללא תנאי ממשפחתו, השדים מעברו חוזרים ומאיימים להרוס הכל.

הוא אבוד, מוטרד וחסר שליטה ונאלץ לקחת צעד לאחור כדי להבין כיצד לתקן את הבחירות השגויות שעשה, להתגבר על ההתנהלות ההרסנית שהוא הולך בה.

הוא עקשן. שבור. מגונן. אמיתי. הוא סקסי.

היא בת למשפחה עשירה מאד, בורחת מעבר קשה וכואב. לאחר שנים של התעללות פיזית ופסיכולוגית מאביה העריץ ובעלה השתלטן, היא נחושה להתחיל מחדש, להמציא את עצמה מחדש, לדחוק את חוסר הביטחון שלה הצידה ולהתרחק מהרגשות והפחדים שלה. כל מה שהיא רוצה זה לשכוח אותם, לאמץ את העכשיו, ובעיקר להוכיח לעצמה שהיא יכולה להתקיים, לחיות ולהצליח, בכוחות עצמה.

היא חזקה. נחושה. פצועה. לוחמנית. אמיצה. אבל לא מאמינה בעצמה. היא שם כדי להחלים.

 

שניהם מבקשים להיות לבד. שניהם מחפשים את השקט שבבדידות כדי להתמודד עם השדים שבתוכם.

שניהם זקוקים לזמן כדי לרפא ולהשכין שלום בנפשם.

זנדר, כדי להשלים עם האסון והאשמה שחווה בילדותו.

גטי, כדי להתמודד עם אלימות פסיכולוגית ורגשית במשפחה ובנישואים.

 

כשהם מוצאים עצמם נאלצים לחלוק את אותו הבית ולהיות שותפים לו, אף אחד מהם לא שמח על המצב הבלתי צפוי הזה. לא עובר זמן רב עד שמאבקי הכוח הקטנים ביניהם הופכים למאבקו של כל אחד מהם במשיכה ההדדית. הם עדיין לא מוכנים להדליק את האש הזו, אך כשהנחישות שלהם מקרטעת הם תוהים באיזו דרך עליהם ללכת. הם מקבלים את ההחלטה לקיים מעין יחסי "חברים עם הטבות" ללא ציפיות או מחויבויות. קשר זמני. אך הכניעה לתשוקה מניעה שרשרת אירועים שמובילה להתנגשות בין העבר שלה לעבר שלו. בהדרגה הדברים מסתבכים  יותר ממה שהם ציפו. כל פצע, כל צלקת בנפשם החבוטה נחשפים. גבולות נדחקים, מחסומים נשברים והחיבור הרגשי והפיסי ביניהם חזק מכל החלטה שהחליטו, ומערכת היחסים שלהם עוברת תהפוכות.  

 

האם זנדר וגטי יתמודדו עם השדים יחד או שהאמיתות שיחשפו יהרסו את האמון שמצאו זה בזה?

 

"להוריד הילוך"  הוא לא רק סיפור האהבה הרומנטי של גטי וזנדר.  הדלק שמזין את העלילה הוא הסיפור האישי של כל אחד מהם והדרך לגילוי עצמי. זה סיפור של שתי נשמות שבורות שעוזרות אחת לשניה לרפא את הפצעים בנפשם, ומאפשרות למישהו אחר להיכנס לחייהם.

עברתי קשת רחבה של רגשות בזמן הקריאה. דמעתי איתם, התעצבתי בגללם, אהבתי אותם. זה היה סיפור יפה עם מסר חשוב שמלמד לשים את העבר מאחור, ללמוד ממנו אבל לא לתת לו להשפיע על האושר בהווה ובעתיד. ובעיקר זה סיפור על כוחן של המילים, לפגוע, לפצוע את הנשמה, אך גם לרפא את הפצעים העמוקים ביותר.

זנדר וגטי מקסימים ולא נותר אלא להתאהב בהם ובאהבתם באופן מיידי.

 

ניתן לקרוא את Down Shift כעצמאי אך זהו גם הרומן השמיני בסדרת Driven של ברומברג.

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה